Ilustrační obrázek

Provoz ve velkých městech je o nervy, parkovacích míst je málo, ale přesto počet aut stále roste. A to nejen u nás, nýbrž všude ve světě. Ruku v ruce s tím jdou podle řady eko organizací zhoršené životní podmínky obyvatel těchto měst. Jediným možným řešením, jak z toho ven, je podle německé organizace věnující se udržitelné mobilitě Changing Cities omezení počtu aut na silnicích. Má k tomu vést i to, řidiče pozitivně motivovat, aby se svých aut dobrovolně vzdali.

Aktivisté navrhli, aby byli Berlíňané odměňováni za to, že se svého auta vzdají a žádné nebudou vlastnit. Ročně by si tak mohli přijít na 1100 eur, tedy asi 28 000 Kč. Mimochodem, roční předplatné karty pro veřejnou dopravu, která platí pro veškerou MHD ve městě, vyjde na 1000 eur, tedy 25 600 Kč.

Praha zdražila parkování na parkovištích P+R. Někde nově zaplatíte až stovku denně

O nápadu informoval magazín Die Zeit, kterému aktivisté z Changing Cities řekli, že by takto z berlínských ulic zmizelo na 60 000 aut. Celkem by to německou vládu mělo přijít asi na miliardu eur, nicméně v plánu je, aby na tyto bonusy byly použity peníze třeba z pokut za emise. Ať už od automobilek, nebo třeba od firem.

Přečtěte si také:  Protlačovat elektromobily nemusí jen úlevy, ale i zdražování benzinu. V Nizozemí už stojí litr přes 50 korun

Specialista na oblast dopravy Andreas Knie magazínu řekl, že myšlenka jako taková není špatná. „Bonus za nevlastnění auta může dobře fungovat právě ve velkých městech, jako je Berlín nebo Hamburg. Nicméně ti, kteří používají auto, jsou zvyklí na jistý komfort přepravy,“ vysvětlil a dále dodal: „Aby bylo možné tento komfort kompenzovat, je nutné, aby veřejná doprava byla na mnohem lepší úrovni, než je teď. Veřejná mobilita musí být snadná, nekomplikovaná a intuitivní. Pokud se lidé budou muset neustále dívat na jízdní řády, nikdy se auta nevzdají.“

Přidat komentář