DS_9_E-Tense-phev

DS Automobiles zahajuje prodej 250koňového DS 9 E-Tense

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: DS Automobiles - 15. 12. 2021


Díky strategii elektrifikace, kterou se značka DS Automobiles řídí již od svého založení v roce 2014, pokračuje nyní v energetické transformaci a přichází s novým plug-in hybridním systémem pro DS 9.

DS 9 E-Tense 250 je vybaven čtyřválcovým motorem PureTech o výkonu 200 koní, který doplňuje elektromotor o výkonu 80 kW/110 koní. Nová baterie o celkové kapacitě 15,6 kWh umožňuje dojezd až 70 km v městském cyklu WLTP nebo 61 km v kombinovaném cyklu WLTP při nezměněné pohotovostní hmotnosti. Palubní nabíječka o výkonu 7,4 kW umožňuje nabití z 0 na 100 % za 2 hodiny a 23 minut. Emise CO2 klesly na pouhých 26 g/km a certifikovaná spotřeba paliva v kombinovaném cyklu WLTP činí 1,1 l/100 km.

Maximální rychlost modelu DS 9 E-Tense 250 je elektronicky omezena na 240 km/h, přičemž při jízdě pouze na elektrický pohon je možné dosáhnout rychlosti až 135 km/h.

DS 9 Performance Line + má interiér z černé Alcantary, která je symbolem výrazné dynamiky a elegance. Na karoserii se objevuje chromovaný znak DS Performance Line na předních dveřích, maska chladiče DS Wings a chromovaná lišta zavazadlového prostoru. Na černě lesklé mřížce masky chladiče je umístěno logo DS Performance Line. Střed litých 19″ černých kol Monaco je v karmínovém odstínu.

Potahy sedadel kombinují Alcantaru a černou imitaci kůže, zdobí je karmínové a zlaté prošívání. Ladí se středovou konzolou a palubní deskou, které jsou rovněž potaženy Alcantarou, výsledkem je velmi útulné prostředí. Na palubní desce je umístěn znak DS Performance Line v gilošovaném hliníku jako důkaz jedinečného know-how DS Automobiles. Ovladač pod středovým displejem posetý krystaly podtrhuje eleganci provedení dovedenou do každičkého detailu. Multifunkční volant je potažený perforovanou plnohodnotnou neštípanou kůží, airbag je potažený kůží a prošívání je provedeno v karmínových a zlatých odstínech.

DS_9_E-Tense-phev-2

Verze DS 9 Rivoli +, která je inspirovaná pařížskou čtvrtí Tuileries, kombinuje honosné materiály a nádherné ozdobné prvky ve tvaru diamantu. V nabídce jsou tři různé styly interiéru: černá tlačená kůže Basalte nebo verze Opera s možností výběru ze dvou odstínů kůže Nappa se sedadly s motivem hodinkového pásku Bracelet v červeném provedení Rubis nebo černém Noir.

Na eleganci verze Opera se podílí použití kůže Nappa na předních i zadních sedadlech, středové konzole, panelech dveří a palubní desce, která je kůží kompletně potažená. Komfort na zadních sedadlech dotváří luxusní středová loketní opěrka Lounge a nastavitelné opěrky hlavy.

Kvalita materiálů stimuluje smysly prostřednictvím volantu potaženého plnohodnotnou kůží, hlavice řadicí páky z hladké kůže, madel dveří potažených kůží či hliníkových prvků na pedálech a středové konzole. Čalounění stropu, protislunečních clon a krytu zavazadlového prostoru je v provedení Alcantara s perlovým prošitím inspirovaným luxusní módou.

Značka již od svého vzniku věnuje velkou pozornost vylepšování akustického komfortu, který se ve voze DS 9 posunul na novou úroveň díky speciální úpravě zacílené na potlačení vnějšího hluku. Vrstvené akustické sklo je doplněno svařovanou a lepenou karoserií, která potlačuje vibrace. Potěšení umocňuje hi-fi zařízení Focal Electra o výkonu 515 W, které bylo speciálně vyvinuto pro DS 9. Mezi čtrnáct reproduktorů ideálně rozmístěných v kabině pro zvukový zážitek na úrovni koncertního sálu byly přidány nové mřížky výškových reproduktorů z nerezové oceli.

DS_9_E-Tense-phev-1

DS 9 nabízí špičkové technologie, které se proslavily u ostatních modelů řady DS. Systém aktivního odpružení DS Active Scan Suspension zahrnuje kameru umístěnou v horní části čelního skla snímající silnici, čtyři čidla světlé výšky a tři akcelerometry, které zaznamenávají všechny pohyby a přenášejí je do systému, jenž mění tlumení a odpružení každého kola, aby se zvýšila bezpečnost, pohoda za volantem a výsledkem byl bezkonkurenční komfort. Odpružení DS 21. století v sobě spojuje útulný komfort velkého prestižního sedanu s dynamikou kupé kategorie GT.

DS 9 umožňuje díky systému DS Drive Assist řidiči využívat poloautonomní řízení úrovně 2, umožňující překonat velké vzdálenosti v největším pohodlí a optimální bezpečnost. Rychlost se reguluje podle prostředí, ve kterém se DS 9 pohybuje. Systém používá několik čidel a působí na řízení, aby vedl vůz v jízdním pruhu, který si řidič zvolí. Systém DS Drive Assist je použitelný do rychlosti 180 km/h a řídí rychlost a dráhu jízdy pod dohledem řidiče, kterému přináší bezpečí a klid.

Řízení rychlosti se provádí pomocí adaptivního tempomatu, který řídí jízdu v dopravních zácpách: auto se automaticky znovu nastartuje, pokud se zastaví na méně než tři sekundy. V případě delšího zastavení se DS 9 restartuje stisknutím tlačítka nebo sešlápnutím pedálu akcelerátoru.

Palubní kamera systému DS Drive Assist rozpoznává přerušované a souvislé čáry. Za jízdy neustále analyzuje okolí a dešifruje situaci. Umožňuje udržet vůz v jízdním pruhu, dokonce i v části jízdního pruhu, kterou si řidič zvolí. Pokud si řidič přeje převzít kontrolu nad řízením, stačí mu pevně uchopit volant. Úprava směru se přeruší také zapnutím směrovky. Systém lze aktivovat při rychlosti 30 km/hod.

Funkce DS Park Pilot slouží k nalezení místa k zaparkování, stačí jen toto místo přejet rychlostí do 30 km/h. Řidič poté na dotykovém displeji označí, že chce zaparkovat a vybere, zda podélně, nebo svisle. Pak mu stačí stisknout tlačítko Park a nechat vše na systému. Zrychlení, brzdění a směr jízdy se řídí automaticky. Systém DS Park Pilot zajišťuje rovněž výjezd z parkovacího místa.

DS_9_E-Tense-phev-3.

Během dlouhých cest představuje špatná viditelnost nebo nepozornost často zvýšené riziko nebezpečí. Systém DS Safety zahrnuje několik důležitých funkcí, díky nimž je jízda výrazně bezpečnější: DS Night Vision, DS Driver Attention Monitoring, DS Active LED Vision, sledování mrtvých úhlů, automatické nouzové brzdění, systém čtení dopravních značek s uvedením povolené rychlosti a systém aktivního varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

Systém DS Night Vision zaručuje řidiči lepší vidění ve tmě. Infračervená kamera umístěná vpředu v masce chladiče zaregistruje chodce, cyklisty či zvířata na silnici až do vzdálenosti 150 metrů. Řidič vidí scénu v infračerveném zobrazení na digitálním displeji ve voze, kde se zjištěná nebezpečí objeví nejprve žlutě a pak červeně orámovaná. Řidič může díky tomu lépe zareagovat.

Systém DS Driver Attention Monitoring, který používá infračervenou kameru umístěnou na sloupku řízení a kameru v horní části čelního skla, neustále hlídá oči řidiče a jejich únavu (mrkání), obličej (směr pohledu) a pohyby hlavy a tím hrozící roztržitost, dále dráhu automobilu podle čar na silnici a zejména vychýlení ze směru nebo trhavé pohyby volantem. Dokáže tak rozpoznat jakoukoli ztrátu bdělosti způsobenou anomálií v jednom z faktorů, mezi něž patří mrkání očí a nelineární či zmatečné pohyby, načež automaticky aktivuje zvukový signál a na centrálním displeji se objeví výstražná zpráva. Tato funkce funguje ve dne i v noci.

Světla DS Active LED Vision nepřinášejí jen opravdu velmi příjemný výhled díky modulům otáčivým v úhlu 180°, ale dokáží přizpůsobit paprsek světla z hlediska šířky i dosahu podmínkám na silnici a rychlosti vozu. K dispozici je několik režimů, které se spouští automaticky: Parking, Town Beam (šířka světelného toku se zvětší po 3 vteřinách jízdy), Country Beam (zaměření dopředu při rychlosti nad 50 km/hod), Motorway Beam (dosah se prodlouží při rychlosti nad 110 km/hod), Adverse Weather (při spuštění stěračů se výkon modulů zvýší a intenzita hlavních světlometů se sníží) a High Beam (maximální osvětlení spojené s automatickým přepínáním dálkových a potkávacích světel). Nabídku doplňuje funkce „natáčení světlometů“. Tím, že světla silnici osvětlují lépe a do větší vzdálenosti nebo více do stran, zvyšuje se bezpečnost řidiče i posádky.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru