V Ostravské ulici v Havířově došlo na plánovanou demolici železničního mostu. S tím souvisí nejen omezení železniční dopravy, ale výrazně se dotýká také silniční dopravy. Provoz je tam sveden do jednoho jízdního pásu s obousměrným provozem.
Protože Ostravská ulice, která je součástí tranzitní silnice I/11, je nejvytíženější silnicí ve městě, budou se stavbaři provoz omezovat co nejméně. K jednomu takovému omezení došlo v neděli, když začala demontáž ocelového mostu. Železniční most most byl sestaven ze čtyř částí. Nyní stavbaři demontovali dvě z nich, aby železniční provoz zatím zůstal zachován alespoň po jedné koleji. Demontáž probíhala v neděli, aby byl dopad na silniční dopravu co nejmenší.
“Sundáváme provizorní most, který je tady je už ani nevím kolik let, asi spoustu. Odhadovaná váha je 72 tun. Máme to našponované, v 9 hodin by měla být výluka, most půjde nahoru a položíme ho pak vedle na panely,“ řekl jeřábník Robert Kratochvíl.
Podle původního plánu měla být první část mostu snesena po 9. hodině. Protože však byla připevněna důkladněji, než stavbaři předpokládali, došlo k samotnému oddělení a snesení až po poledni. Při demontáži další části už museli stavbaři silniční dopravu omezit a vést po objízdné trase.
„Celková rekonstrukce stanice Havířov si vyžádá i rekonstrukci uvedeného mostu. Bude vybudován nový most se štěrkovým ložem, bude mít lepší uložení kolejnic a lepší geometrii koleje. Takže stávající ocelový most bude demontován a vybudován bude nový. Samozřejmě, tato rekonstrukce si vyžádá i uzavírky jednotlivých jízdních pruhů pod mostem. Tato uzavírka bude trvat řádově asi 4 měsíce. Potom se v následujícím druhém pololetí tento provoz otočí. To znamená, že bude opět obnoven provoz v jednom pruhu a uzavře se druhý pruh. Bude to podobné omezení jako na dálniční sítí, když se rekonstruuje dálnice a přejíždí se do protijedoucího pruhu a následně se to pak vrátí,“ uzavřel Miroslav Bocák, ředitel Stavební správy východ ze Správy železnic.