Nejbližších 5 měsíců budou muset řidiči strpět omezení na dálnici D1, kde na 340. kilometru probíhá celková rekonstrukce mostů.
“Jsme na 340. kilometru dálnice D1, aktuálně na uzavřeném pásu ve směru na Ostravu, kde začala rekonstrukce mostního objektu. Je to most o délce 650 metrů s tím, že pracujeme nejenom na mostě, ale pracujeme rekonstrukčně i na takzvaných předpolích mostní konstrukce. Tady ten povrch má odslouženo kolem 16 let s tím, že když si vezmete statistiku dopravní zátěže 28 tisíc vozidel denně v průměru, podle posledního sčítání dopravy, s tím, že celá čtvrtina je těžká nákladní doprava. Máme tady na tuto rekonstrukci vysoutěženou společnost za 170 milionů korun a budeme pracovat ve dvou etapách. Každá z těch etap, protože je nutné jít do hloubky, tak zabere 5 měsíců. To znamená, že v letošním roce provedeme tento pás ve směru na Ostravu. Potom přes zimu bude klid, abychom mohli zajistit zimní údržbu. A v jarních měsících příštího roku provedeme stejný cvik na druhé straně s tím, že přemístíme dopravu na tuto polovinu, která už bude opravená,“ říká Jan Rýdl, mluvčí ŘSD.
Doprava v omezeném úseku je vedena pouze po jedné polovině dálnice. Od řidičů to vyžaduje snížení rychlosti a větší dávku opatrnosti především v levém jízdním pruhu.
“Jezdí se dvěma pruhy v každém směru a sníženou rychlostí. Řidiči to respektují a zácpy se tady netvoří,“ dodává Rýdl. Zástupce objednavatele Lukáš Zábranský dodává: “Kolony, sami vidíte, že se netvoří. Každopádně začátek a konec úseku je monitorován kamerami, takže i kdyby tady nějaké kolony byly, tak budeme mít informace.”
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Zároveň upozorňuju, že kromě této stavby se rozeběhnou rekonstrukce dvou dalších dálničních mostů, a sice ve směru na Olomouc. Budou to mosty mezi kilometry 300 a 340. Všechna ta staveniště budou od sebe oddělená a máme už z minulé stavební sezony, protože jsme na těch dvou mostech pracovali už loni, takový režim, aby nedocházelo ke kolonám.”