Automobilka Hyundai Motor předala další z modelů ix35 Fuel Cell s vodíkovým pohonem společnosti Fuel Cell and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU). Organizace podporovaná Evropskou komisí se zabývá výzkumem a zaváděním vodíkových technologií do běžné praxe. Během následujících čtyř let bude organizace dodaný model ix35 Fuel Cell představovat při nejrůznějších příležitostech zástupcům společností i veřejnosti v celé Evropě.
„Skutečnost, že náš vůz ix35 Fuel Cell byl již po čtvrté zvolen jako reprezentant vodíkového pohonu, nás velmi těší. O to víc, že si ho vybrala organizace podporovaná Evropskou komisí. Ukazuje to mimo jiné naši schopnost poskytovat dlouhodobě čisté řešení mobility,“ uvedl Thomas A. Schmid, výkonný ředitel Hyundai Motor Europe a dodal: „Do konce letošního roku budou na evropských silnicích jezdit již čtyři stovky vozů Hyundai ix35 Fuel Cell. Naše automobilka a FCH JU bude i nadále pracovat na dalším zjednodušování přístupu k technologiím vodíkového pohonu.“
Spolupráce mezi oběma společnostmi trvá již od roku 2011. Počínaje rokem 2013 dodává Hyundai modely Fuel Cell do veřejného a soukromého sektoru jak za účelem dalšího výzkumu, tak i pro nejrůznější show a prezentace.
„S potěšení opět přijímáme klíčky od vozu ix35 Fuel Cell. Využijeme ho k představení reálných výhod a přínosů technologie vodíkových palivových článků. Zvyšování informovanosti v této oblasti je nezbytné pro uvedení na širší trh a spolupráce s Hyundai umožňuje stále více lidem poznat tyto inovativní technologie. Lidé jednoduše zjišťují, jak je snadné přejít na zcela bezemisní dopravu,“ vysvětlil Bart Biebuyck, výkonný ředitel FCH JU.
Automobilka Hyundai v posledních letech pronajala vozy ix35 Fuel Cell do několika veřejných a soukromých flotil, a to především v Evropě, kde za podpory Evropská unie vzniká i potřebná infrastruktura v podobě výstavby vodíkových čerpacích stanic.
Ix35 Fuel Cell je první sériově vyráběný vůz s vodíkovými palivovými články (FCEV). Výkonný asynchronní elektromotor generuje výkon 100 kW/136 koní, s maximálním točivým momentem 300 Nm. Dojezd na jednu plnou nádrž se pohybuje kolem 600 kilometrů.