DMC-Ferrari_296_GTB-tuning- (1)

Nejnovější Ferrari 296 GTB je revolučním modelem. Italský supersport totiž pohání „jen“ šestiválec. Pomáhá mu elektromotor, díky čemuž se může pochlubit 830 Nm a 740 Nm. Pro DMC je to ale pořád málo, takže výkon téhle italské placky ještě zvedli.

Nejprve se pojďme na Ferrari 296 GTB podívat detailněji. Pod kapotou totiž nemá žádný dvanáctiválec nebo osmiválec, jak jsme zvyklí, ale jen V6. Jde o 2,9litrový (proto označení 296 – 29 jako objem a 6 jako počet válců) benzinový motor, jehož válce jsou rozevřeny do velmi širokého úhlu 120°. Jeho výkon je celkem 488 kW/663 koní, což je stejně jako mělo epické Ferrari Enzo

Přečtěte si také:  Černočerný Rolls-Royce Cullinan Hayula dostal díly z karbonu a pořádnou výkonovou injekci

Spalovacímu motoru pomáhá elektromotor, který se nachází mezi motorem a osmistupňovou automatickou převodovkou. Ten se může pochlubit 122 kW/166 koňmi a elektrickou energii bere z akumulátorů s kapacitou 7,45 kWh. I díky tomu dokáže Ferrari 296 GTB ujet až 25 kilometrů čistě elektricky s rychlostí až 135 km/h.

Celkem se může auto pochlubit 830 koňmi a 740 Nm. Díky tomu je zrychlení z nuly na stovku otázkou pouhých 2,9 sekundy, na dvoustovce je za 7,3 sekundy. Maximální rychlost je až 330 km/h.

Zdá se vám to jako dostatečná dynamika? DMC si to nemyslí, takže představili výkonnější verzi Ferrari 296 GTB. Díky programovatelné řídící jednotce přidali dalších 80 koní, takže výsledkem je celkem 910 koní! Úpravu provedli na spalovacím motoru, na elektromotor nesahali.

Přečtěte si také:  Upravená Toyota GR Yaris má přes 500 koní a skoro 600 Nm krouťák. Sprint na čtvrt míle zvládne pod 11 sekund

Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy, tedy o desetinu méně než u sériového auta. V této hodně je ale i pouhá desetina působivý výsledek. Tím spíše, že z pohledu techniky a hardware zůstalo auto beze změny.

DMC připravili i designová vylepšení. Nový je zadní spoiler,který má zvýšit přítlak na zadní nápravu, ale také nástavce prahů a nechybí ani nový difuzor. Tato vylepšení nejsou ale prý pouze designová, naopak vylepšují přítlak a upravují aerodynamiku.

Přidat komentář