2020-toyota-c-hr-gr-sport- (1)

Toyota se pořádně rozjela, představuje jeden zajímavý model za druhým. Mluvíme hlavně o modelech GR, jejichž éra započala v loňském roce modelem GR Supra a pokračovala hot-hatchem GR Yaris. Dalším do rodiny GR by mohlo být C-HR, a to už do roku 2023. Jisté ale není, zda bude model představen na současné generaci anebo až na té nové, která by měla být představena koncem příštího roku.

Vývoj bude mít opět na starosti – jak už samotné označení Toyota GR C-HR naznačuje – opět divize Toyota Gazoo Racing. A ta už několikrát ukázala, že rozhodně ví, co dělá. Poprvé to bylo na limitované edici Toyoty Yaris GRMN s kompresorem přeplňovaným motorem. Hot-hatche už ale Toyota zvládla, takže je čas se přesunout na crossovery. Toyota GR C-HR by tak mohla konkurovat modelům Volkswagen T-ROC R, který jsme nedávno testovali, ale také chystanému Hyundai Kona N.

Toyota GR Yaris: nový hot-hatch má široký rozchod, pohon všech kol a technologii z WRC

Crossovery a SUV navíc lidé stále chtějí, jejich prodeje rostou a už jiné automobilové značky ukázaly, že i crossover anebo SUV mohou být opravdu sportovní.

Ví se, že Toyota GR C-HR – ať to bude současná generace nebo ta nová – bude stále stát na podvozkové platformě TNGA. Je modulární, ale přesto zaručuje vysokou tuhost i odolnost proti zkrutu a navíc má nízké těžiště, což je u sportovního auta jednou z nejdůležitějších věcí.

O pohon by se měl v základu starat stejný motor, který má GR Yaris, tedy 1,6litrový turbodmychadlem přeplňovaný tříválec. Zatímco v yarisu má 192 kW/261 koní a točivý moment 360 Nm, tak pro použití v GR C-HR by mělo být jeho naladění i konečné technické údaje jiné. Konkrétnější informace ale zatím nepadly.

Jistou představu o tom, jak by auto mohlo vypadat, si můžeme udělat z přiložené fotogalerie. Ta ukazuje model Toyota C-HR GR Sport, tedy sportovnější výbavu s původními pohonnými jednotkami. Nejde tu přesto jen o vzhled, protože verze GR Sport má upravený podvozek (upravené tlumiče, pružiny i stabilizátory) či dodatečně vyztuženou karoserii.

Přečtěte si také:  Sháníte nové rodinné auto do půl milionu? Pomůžeme vám

Jsou tu i nová 19″ kola obutá do pneumatik 225/45 R19, která dostane právě jen GR Sport. Z pohledu designu si lze také všimnout upravených nárazníků, ale také několika emblémů anebo čtveřice koncovek výfuku. Změnám se neubránil ani interiér, jemuž dominují nová sportovní sedadla.

Tohle auto už se v Japonsku prodává.