Ducati_DesertX-Audi_RS_Q_e-tron

Rallye Dakar je podle mnohých nejtěžším závodem na světě, do kterého letos nastoupil také tovární tým Audi. A zaznamenal úspěch. Jeden ze startujících závoďáků Audi vzalo a postavilo jej proti nové motorce Ducati DesertX na motorkrosové trati. Byli si rovnými soupeři?

Spojení Audi a Ducati může být pro mnohé lidi zvláštním, ale když prozradíme, že Audi právě motocyklového výrobce vlastní, pak spojení dakarského speciálu Audi RS Q e-tron a nové motorky Ducati DesertX rázem dává mnohem větší smysl. Motorka navíc dostala od Ducati Style Center podobný polep, jaký měl dakarský závodní speciál.

Přečtěte si také:  SEAT a Ducati sdílejí shodné tradice, vášeň pro design a inovace i motorsport + video

Na motokrosovou trať na Sardinii přijeli členové týmu Ducati a zároveň továrního dakarského Audi. Za řídítka motorky usedl Danilo Petrucci, který na letošním Dakaru vyhrál etapu, a za volant auta Carlos Sainz navigovaný Lucasem Cruzem.

Pojďme si ještě oba dopravní prostředky představit. Audi RS Q e-tron je hybridní speciál, který primárně pohání dva elektromotory. Energii si bere akumulátoru, který je dobíjen čtyřválcovým motorem (slouží prakticky jako generátor) Audi, který pochází ze speciálu DTM. Dakarský speciál dokáže zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 170 km/h.

Přečtěte si také:  Netradiční sprint na čtvrt míle: vyhraje obrovské luxusní BMW M760Li nebo Ducati Panigale V4?

Oproti tomu motorku Ducati DesertX pohání dvouválcový motorem Testastretta o objemu 937 ccm s výkonem 110 koní. Do terénu se hodí 230mm odpružení vpředu a 21″ kola, zatímco vzadu mají tlumiče zdvih 220mm a je tu 18″ kolo. Suchá hmotnost motorky je pouhých 202 kg.

Přidat komentář