Úspěch, který v posledních letech zaznamenávají modely Dacia, je působivý. Značka, která vznikla jako „ta nejlevnější“ se postupně změnila v „tu za výhodnou cenu“. Zákazníci to oceňují, o čemž svědčí vysoké prodeje, vždyť například Sandero se pohybuje v evropských prodejích na prvních příčkách. Podle magazínu carscoops.com chystá Dacia i další nový model, který by se měl postavit proti Škodě Octavia.
Dacia má teď nabito. Před pár týdny představila novou generaci Dusteru a přijde ještě větší, ale designově velmi podobný model Bigster. Do toho by ale prý na stejném základu a se stejným designovým stylem měl přijít ještě další model, který by se měl postavit proti kombíkům nižší střední třídy, takový větší Jogger. Jeho pracovní název při vývoji je prý Dacia C-Neo. Recept má být stejný jako u všech ostatních dnešních modelů rumunské značky. Má jít o velké a praktické auto s outdoorovým designem a za přijatelnou cenu.
Na silnice by se tento nový model měl dostat v roce 2026. Britský magazín mluví také o tom, že auto by mělo být dlouhé 4,6 metru, což bude méně něž má Octavia Combi (4,7 metru), ale zároveň více než kolik měří Jogger (4,54 metru). Samozřejmostí bude pětimístné nebo sedmimístné provedení a očekáváme i možnost podobné kempingové zástavby, kterou Dacia nabízí pro Jogger, ale i pro nový Duster.
Základem bude podvozková platforma CMF-B, kterou používají všechny nové modely Dacia (s výjimkou Springu). To ostatně podporuje to, jak před časem Dacia ohlásila, že spalovací motory si bude v nabídce držet až do poslední chvíle, co to bude možné. Pro tuto podvozkovou platformu jsou k dispozici různé benzinové motory (ať už čistě spalovací či s nějakou formou elektrifikace, ale také s kombinovaným pohonem na LPG), naftové v nabídce nebudou. Ty už koncern Renault z nabídky pro osobní modely vyřadil úplně. Objevily se ovšem také spekulace o úplně nové plug-in hybridní verzi.
Ano, při zavírání dveří u Sandera máte pocit, jakoby byly z kartonového papíru, lehké , chybí tam prostě ta váha, která dává pocit bezpečí. Prostě konzervový plech. Za tu cenu se ale hold někde ušetřit musí.
Ale má v crachtestu 5*
Autorovi článku bych doporučil, aby si šáhnul a zjistil šířku plechu Dacie, pak mu možná dojde o jakou kvalitu jde.
K čemu je dnes parametr šířky plechu důležitý? Chápu, že v dobách Felícií to byl zásadní bezpečnostní prvek, ale dnešní auta jsou konstrkčně dost odlišná – veškerou bezpečnost zajišťují spravně tvarované a umístěné výztuhy a plech je tam (s trochou nadsázky) jen proto, aby dovnitř nefoukalo.
Já bych doporučil si zjistit tloušťku / sílu / plechu.
Ano, tloušťka plechů u Dacie není nic moc, ale díky tomu 150 k Duster váží i ve 4×4 1,3 tuny a pokud zvětšíte rozvor kol o 5 cm a nazujete správné pneu, tak v terénu vypráská vše od tuzemské opeřené slepice a na okreskách mu může konkurovat jen Octa RS. A to ještě na suchu.