Dacia-vybava_Extreme-modelova_rada

Dacia už vyrobila 8 milionů aut a je nejprodávanější u soukromých zákazníků

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Dacia - 1. 10. 2023


To, co se povedlo značce Dacia, je působivé. Začínala prakticky z 0 v roce 2004 a dnes o 19 let později má na kontě už 8 milionů vyrobených kusů, přičemž s modelem Sandero je nejprodávanější mezi soukromými zákazníky.

V roce 2004 se Dacia na trh pustila s modelem Logan, který používal starší techniku modelů Renault. Šlo o znovuzrození značky Dacia, které i dříve vyrábělo licenční modely Renault. Dnes, o necelé dvě dekády později, má mnohem širší modelovou řadu, která používá současnou techniku Renaultů a přesto nabízí stále velmi výhodný poměr hodnoty za peníze. A myslí si to i zákazníci, protože teď Dacia oslavila 8 milionů vyrobených aut.

Od prvního Loganu ušla Dacia opravdu dlouhou trať. Tehdy šlo o auto určené zejména na trhy východní Evropy, kde nebyli zákazníci tak nároční. Dnes se ovšem Dacia ve velkém prodává na 44 světových trzích. Nejlepšími trhy jsou ten „domácí“ ve Francii (vlastní ji Renault), Itálie, Německo, Rumunsko, kde má Dacia sídlo i továrny, a Maroko, kde automobilka také vyrábí.

Dacia je také nejprodávanější značkou u soukromých zákazníků, kde má 7,6% podíl. Dacia Sandero je už od roku 2017 tím vůbec nejprodávanějším autem v soukromém sektoru v Evropě, a Duster je nejprodávanějším SUV v soukromém sektoru od roku 2018.

Za těch necelých 20 let a 8 milionů vyrobených kusů Dacia prodala nejvíc modelů Sandero (2,78 milionů kusů), druhý je Duster (2,26 milionů kusů), třetí Logan (1,97 milionů kusů) a na čtvrtém místě je Dokker (630 tisíc kusů). Páté místo patří elektrickému modelu Spring s 93 tisíci kusů a nejnovější model Jogger už má na kontě přes 80 tisíc prodaných aut.

Zajímavé také je, že tři pětiny zákazníků značky Dacia žijí ve městech, zbylé dvě pětiny jsou z venkova. Více si auta kupují muži, kterých je 55 %. Přesně polovině majitelů nových Dacií je ve věku od 55 do 74 let a stejný počet zákazníků už nemá doma děti. Jinak je to ovšem u Joggeru. Ten si totiž kupují ve srovnání s ostatními modely ti nejmladší zákazníci (pod 54 let), přičemž doma stále mají alespoň jedno dítě. Průměrný zákazník Dacie najezdí ročně 12 tisíc kilometrů.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru