Dacia Sandero Extreme

Dacia prý chystá nový kompaktní model. Scala, i30 a další modely by se ho měly bát

Autor: Pavel Srp - Zdroj: motor.es - Foto: Dacia - 2. 5. 2023


Automobily zdražují, týká se to prakticky všech modelů na evropském trhu. I to je důvod, proč rostou prodeje levnějším značkám v čele s Dacií. Ta prý chystá nový model do segmentu C, který by se měl postavit například proti Škodě Scala, Fiatu Tipo nebo Hyundai i30. Cenově by měl být ale o poznání levnější.

Dacia v posledních letech představila spoustu nových modelů, které zaznamenaly velký úspěch. Podíl na tom jistě má jejich zajímavý design, ale také výbava a hlavně cena. Projevilo se to na prodejích, vždyť Dacia Sandero se umisťuje i na pozici toho vůbec nejprodávanějšího auta v Evropě. I to je důvod, proč by měla Dacia chystat další nový model do segmentu C. Informoval o tom španělský magazín Motor.es.

V segmentu C před rokem přibyl i kombík Jogger, který se u zákazníků stal rychle velmi oblíbeným. Nabízí až sedm míst pro posádku, kam si vcelku bezproblémově sednou i dospělí, přesto zbyde i místo pro zavazadla. Kromě velkého vnitřního prostoru boduje i výbavou a cenou. Vždyť základní cena je lehce nad čtyři sta tisíc korun, což je aktuálně vůbec nejlevnější kombík na českém trhu.

Dacia hlásí úspěch. Za první čtvrtletí roku 2023 zaznamenala rekordní prodeje

Základem auta má být v současnosti používaná podvozková platforma CMF-B, což slibuje pohon předních kol a použití benzinových, mild-hybridních a hybridních pohonných jednotek. Chybět by neměly ani motory s kombinací benzinu a LPG. Nový model by měl dostat karoserii hatchback s délkou asi 4,3 metru. Měl by tak vyplnit volnou mezeru mezi modely Sandero a Jogger. Představen by měl být v roce 2025, přičemž do prodeje by se měl dostat v roce 2026. Nejprve totiž přijde nová generace modelu Duster a po něm ještě větší Bigster.

Štítky: ,

1 názor na “Dacia prý chystá nový kompaktní model. Scala, i30 a další modely by se ho měly bát”

  1. Automobily na našem trhu z automobily jsou předražené.Dacia není vyjímkou.Je nasnadě aby se do Evropy začaly dovážet automobily z Číny.Technicky vzato,automobily z číny už mají technické a bezpečnostní certifikáty platné v Evropské unií.Tedy,potřebuje to cenovou konkurenci tak aby byly autoímobily opět přístupné pro normálního pracujícího člověka tak aby neby závislý na autobazarech.Čína má totiž co nabízet a co se týče ceny by byla hitem na Evropském trhu z automobily.Tak jak sleduji a možná že ne jenom já jaké automobily už umí vyrábět Čína tak už jsou plně konkurence schopné z renomovanými automo bily které vyráběji světoví výrobci automobilů tech renomovaných značek.Tedy myslím si že už je načase otevřít plně automobilový trh z automobily aby se tu dostala produkce automobilů ne jen z Číny ale i ostatních výrobců kteří nemají zastoupení na Evropském trhu.Podmínka by byla technické a bezpečnostní normy podle standartů aeavropské unie.Ale cenotvorba by byla na dovozci a cenách v dané zemi odkud ten automobil by byl dovážen.Příklad,Čínský automobil by měl takovou cenu jaká je obvyklá v Číně.Tím by byla zavedena cenová konkurence v prodeji automobilů.Tedy renomovaní výrobci by museli zreálnit výrobní i prodejní cenu.V současné době jsou prodeje a ceny velice nadhodnoceny.Měla by být též zohledněná kupní síla v daném státě.To v současné době v České republice není.Průměrné výdělky zaměstnanců.I na to by se měl brát zřetel.Vždy se mluvilo něco o trhu.Ale v současné době ten trh je vstřícný k určité majetné skupině obyvatel nikoliv k řadovému občanovi.Tak že suma sumárum.Jednou tu bude taková situace že se tu ve velkém budou skupovat automobilky které bude kupovat Čína.V případě ale že tu zanikne cenový diktát výrobců automobilů které jsou nyní značkové,tak by byl opravdu vytvořen cenový trh a prodejní cena by byla výrazně nižší než je tomu dnes.Ale to chce opravdu dovést automobily z jiných teritorií než je tomu doposud.To je můj názor na danou věc.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru