Každé nové auto, než se dostane do rukou řidičů a na silnice, prochází nárazovými testy. Ty se zpravidla provádějí v rychlosti jen o něco málo přesahující 50 km/h. Zdá se vám to pomalé? IIHS, tedy americká obdoba Euro NCAP, vysvětlila, proč tomu tak je.
Nárazové testy se jak u Euro NCAP, tak i u IIHS provádějí v rychlosti 64 km/h. Jde o rychlost spíše určenou do měst, než na okresky nebo dálnice, přesto jde o jednu z nejdůležitějších rychlostí, alespoň co do následků nehod. Je faktem, že nehody, především ty opravdu závažné, se stávají i ve vyšších rychlostech, než je 64 km/h. Ovšem z pohledu statistiky se stává víc nehod právě při městských rychlostech. Proto testy pracují s touto nejběžnější rychlostí. Je potřeba vědět, jak auto ochrání posádku, ale i kolemjdoucí přesně v těch situacích, ke kterým tedy dochází nejčastěji.
A právě na takové rychlosti a nehody z nich plynoucí jsou auta konstruována. Pokud by totiž výrobci počítali s tím, že častěji dochází k nehodám ve vyšších rychlostech, auta by byla konstruována jinak.
Je nepopiratelným faktem, že vysoká rychlost je nebezpečná a následky nehod, které jsou při nich způsobeny, bývají i velmi vážné. Ale oproti městským nehodám právě s rychlostí třeba do 50 km/h je těch ve vyšší rychlosti výrazně méně.