elektronicka_rucni_brzda

Co se stane, když za jízdy zatáhnete za tlačítko elektronické ruční brzdy. Můžete to klidně vyzkoušet sami

Autor: Radim Plachý - Foto: Pavel Srp - 30. 10. 2024


Možná už vás také napadlo, co by se stalo, když za jízdy zatáhnete za elektronickou ruční brzdu. Klidně to můžete vyzkoušet, jen se ujistěte, že za sebou nemáte ideálně žádné auto. Automobilky totiž do tlačítka integrovaly i bezpečnostní funkci nouzového brzdění.

Když za jízdy aktivujete elektronickou ruční brzdu, dojde totiž k automatickému brzdění vozidla. Tento systém je navržen tak, aby brzdil všechna čtyři kola současně, což má zajistit plynulé a kontrolované zpomalení. Na rozdíl od klasické pákové ruční brzdy, která obvykle zablokuje pouze zadní kola, elektronická verze reaguje mnohem sofistikovaněji. Jejím cílem je nejen zpomalit vozidlo, ale také minimalizovat riziko smyku a zajistit během brzdění stabilitu.

Systém byl navržen zejména s ohledem na bezpečnost posádky a ostatních účastníků silničního provozu, takže při brzdění nedochází k žádným nečekaným situacím. Při nižších rychlostech může aktivace brzdy dokonce vyústit pouze v upozornění na palubním počítači, čímž se zajišťuje, že vozidlo nebrzdí příliš agresivně. Výhodou je, že elektronickou ruční brzdu může použít nejen řidič, ale i spolujezdce například v případě nouze.

Důležité je také zmínit, že elektronická ruční brzda není určena pro provádění smyků nebo podobných manévrů. Vzhledem k tomu, že se blokují všechna čtyři kola, nepůjde to ani na sněhu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru