Modely DS vznikly původně jako luxusnější verze Citroënů, ale postupem času se z ní stala samostatná prémiová značka. Aktuálně má v nabídce čtyři modely, ale je pravděpodobné, že přibyde další. Mohl by vzniknout z nedávno představeného konceptu SM Tribute a pod kapotou by mohl mít šestiválec z Maserati. Nový model ale bude pravděpodobně pouze v omezené sérii a bude drahý.
Koncept SM Tribute při představení pózoval vedle Citroënu SM, který má nejen podobný tvar, ale také podobnou techniku. I ten totiž poháněl motor od Maserati. Že by se mohla historie skoro opakovat (DS Automobiles už není Citroën), prozradil pro TopGear.com šéfdesignér značky Thierry Metroz. Podle něj by vůz vyráběl karosáři v malých sériích na základech Maserati Granturismo. Mimochodem, právě i čelní sklo konceptu pochází z Granturisma.
Metroz tvrdí, že myšlenku podporují jak šéf Stellantis Carlos Tavares, tak i šéf DS Olivier Francois. Platí to ale v situaci, pokud bude projekt finančně životaschopný. Klíčovou otázkou zůstává, zda totiž půjde nastavit taková cena, která pokryje náklady a přitom přiláká kupce.
V segmentu hypervozů je optimální sériová výroba mezi přibližně 50 a 200 kusy, protože to umožňuje použití ručně vyráběných dílů z 3D tiskáren, které ušetří velké výdaje do drahých výrobních nástrojů.
Další otázka byla právě na pohonné ústrojí. Když se v Top Gearu Metroze ptali, zda bude vůz elektrický nebo se spalovacím motorem, odpověděl jim: „Když kupujete auto za milion eur, nechcete elektromobil.“ Nemusí to ovšem být pravda absolutně, jak potvrzuje nedávná Alfa Romeo 33 Stradale. U té totiž italská automobilka dala zákazníkům na výběr mezi elektromobilem a šestiválcem a přesto si někteří z nich vybrali elektromobil… A tady cena byla dokonce kolem dvou milionů eur.
Nové SM Tribute by ale mělo používat motor Nettuno V6 od Maserati, což znamená výkon přes pět set koní. Zatímco původní Citroën SM měl poháněná přední kola, to nové by mohlo být čtyřkolkou, protože výchozí Maserati má pohon všech kol.