Citroën dnes představuje svou novou identitu a nové logo a zahajuje tak novou moderní, dynamickou a vzrušující éru značky, která se zrodila před 103 lety. Citroën touto novou identitou vyjadřuje svou snahu urychlit svou cestu směrem k cenově dostupné elektromobilitě a rozšířit hodnoty dostupnosti, odvahy a pohody, které má od počátku ve svých genech.
Nové logo je reinterpretací původního loga, které poprvé použil zakladatel značky André Citroën a které bylo inspirováno úspěchem jeho prvního kovodělného podniku, jenž vyráběl šípová ozubení. Známý technický odkaz na dvojité šípy je od té doby základem identity značky Citroën.
Elegantní nový znak, který značí přechod značky do nové éry, bude představen koncem září na koncepčním voze, který reprezentuje skutečný manifest značky. Od poloviny roku 2023 se pak bude postupně používat u budoucích sériových i koncepčních vozů Citroën. Výrazný vylepšený vertikální ovál udává nový směr designerského jazyka, v němž se vizuálně výrazný odznak stane okamžitě rozpoznatelným charakteristickým prvkem všech modelů Citroën.
Nové logo je součástí nové identity značky, která se uplatňuje u všech fyzických i digitálních médií, a doplňuje ho nový podpis značky „Nothing moves us like Citroën“.
Vincent Cobée, generální ředitel značky Citroën, prohlásil: „Nastal čas, aby Citroën přešel na nový, modernější současný styl. Naše nová identita symbolizuje pokrok: fyzicky přepravujeme naše zákazníky v progresivních vozech orientovaných na budoucnost a emocionálně zajišťujeme, aby celá jejich zkušenost – včetně přechodu na elektromobily – byla dostupnější, pohodlnější a příjemnější. Naše tradice inspirovat zákazníky odvážnými vozy nás vede k novému vstřícnějšímu přístupu k rodinné mobilitě zítřka. Jsme přesvědčeni, že všichni naši minulí, současní i budoucí zákazníci se shodnou na tom, že ‚Nothing moves us like Citroën‘.“
Nové, ale dobře známé logo
Ústředním prvkem nové identity značky je přepracovaný světoznámý symbol Citroënu, který tvoří dva šípy. Jedná se o desátou velkou změnu designu loga Citroën od založení společnosti v roce 1919, s většími a výraznějšími šípy, v kontrastu s jemnějším vertikálním oválným rámem.
Toto nápadnější vertikální oválné logo znamená nový směr v designerském jazyce produktů a vizuálně výrazný odznak se stane okamžitě rozpoznatelným charakteristickým prvkem všech modelů Citroën. Kromě toho se objeví na všech komunikačních médiích a v kontaktních místech značky jako modernější, grafičtější znak přizpůsobený novým digitálním médiím.
Alexandre Revert, Global Brand Designer: „Snažili jsme si ujasnit naše budoucí směřování a zdálo se nám logické vrátit se graficky k prvnímu logu André Citroëna, které představovalo autentický příslib dostupné a inovativní mobility pro všechny. Postupný přechod k výraznějšímu a viditelnějšímu podpisu značky představuje významný, i když nenápadný vývoj, kdy preciznost technických účelných šípů kontrastuje s vřelostí a téměř lidskou jemností oválu, který je obklopuje.“
Komunikační materiály navržené pro srozumitelnost a klid
Nové vertikální oválné logo je spojeno s inovativním komplexním programem identity značky. Jedním z hlavních cílů bylo začlenit prvky inspirované osobnějšími značkami mimo automobilové odvětví, jako jsou značky kosmetiky a oblečení, a zprostředkovat tak vřelejší vyjádření značky v různých prostředích. Nová identita byla například promyšleně vytvořena s jednoduchým uživatelským rozhraním, které zákazníkům poskytuje větší pocit klidu během celé jejich digitální cesty se značkou Citroën z jejich domu až po showroom.
Zvláštní pozornost byla věnována designu, aby digitální prostředí splňovalo očekávání nových zákazníků z hlediska ergonomie a estetiky (včetně nabídky „tmavého režimu“) a aby plně vyhovovalo náročným potřebám a požadavkům online prodeje.
Kromě toho se vyvíjí nový animatický jazyk, který začlení novou identitu do všech digitálních kontaktních bodů, a to jak uvnitř vozu na všech displejích, tak vně vozu v aplikaci My Citroën, a nabídne tak zákazníkům obohacený a konzistentní zážitek se značkou Citroën.
Nová identita se bude používat na všech místech, kde zákazníci přijdou do kontaktu se značkou Citroën, od butiku přes merchandising a palubní dokumentaci až po označení kanceláří a prodejních míst značky. Toto nové efektivní značení bude lehčí a energeticky úspornější a nebude obsahovat chrom, aby se zvýšila jeho recyklovatelnost.
Nové identitě se postupně přizpůsobí i komfortní a známý koncept interiéru showroomů „La Maison Citroën“, který se od svého zavedení u zákazníků velmi osvědčil.
Logo doplní svěží, zjednodušená paleta barev a nové nápisy, které rovněž posílí novou identitu značky. Základ tvoří bílá a šedá vyjadřující klid a pohodu, další dvě charakteristické barvy se kontrastně uplatní v detailech a specifických zónách.
Uklidňující modrá Monte Carlo, inspirovaná přelomovou barvou značky Citroën, která se používala na ikonických vozech v celé její historii, včetně modelů 2CV a DS, se brzy vrátí do nabídky a současně ozdobí některé detaily identity značky na fyzických, tištěných a digitálních nosičích nebo v distribuční síti.
Kromě toho nahradí v současnosti používanou červenou barvu energičtější a výraznější infračervená, která dodá všem nosičům rovnováhu a dynamický kontrast.
Ambiciózní podpis značky
Vývoj loga a vizuální identity Citroënu v kombinaci se sloganem „Nothing moves us like Citroën“ podtrhuje nadcházející revoluci v přístupu značky k dostupným řešením mobility a její závazek poskytovat odpovědné, klidné a udržitelné služby.
Prvním fyzickým důkazem tohoto vývoje identity bude koncepční rodinný elektromobil, který ponese novou identitu a který Citroën odhalí koncem září.
Laurent Barria, ředitel marketingu a komunikace značky Citroën: „Tím, že se hlásíme ke svým kořenům a moderně reinterpretujeme naši identitu, vysíláme jasný signál, že ačkoli zůstáváme věrni duchu značky Citroën, status quo se zásadně mění. Naším posláním je vytvářet odvážná řešení, která zpřístupní elektromobilitu, a proto se na věci i nadále díváme jinak a jsme odhodláni dokazovat našim zákazníkům i sami sobě, že nic a nikdo nás nepřepraví tak jako Citroën. Díky této nové identitě nyní rozšiřujeme pocit pohody získaný uvnitř vozu i mimo něj, a to po celou dobu cesty, kterou s námi zákazníci absolvují.“
Nový podpis značky — „Nothing moves us like Citroën“ — se bude postupně používat u všech komunikací a na všech akcích značky Citroën.
Na nové identitě značky, kterou vytvořil tým designérů Citroënu, se podílelo studio Stellantis Design Studio, interní designérská agentura skupiny Stellantis.