Ceny dnešních aut neustále stoupají. Za posledních několik let ceny některých z nich vyletěly i o stovky tisíc. O to víc se dnes zákazníci ubírají k autům, která jsou levnější. I díky tomu zažívají velký úspěch například modely značky MG, ale zejména Dacia. Citroën si toho všímá také a má v plánu se zaměřit na to, aby snížil ceny svých (zejména větších) modelů. Pomoci k tomu má hlavně nová nízkonákladová podvozková platformu Smart Car. Ve svých autech také nechce Citroën do budoucna nabízet „zbytné“ prvky výbavy, které cenu zbytečně zvyšují.
Generální ředitel Citroënu Thierry Koskas k tomuto tématu na nedávné tiskové konferenci prozradil, že platforma Smart Car, která byla původně určená pro kompaktní modely (jako je například nový Citroën C3), by mohla být použita i pro větší modely. Stát by na ní tak mohl například Citroën C4. To by mělo zlevnit vývoj, což se nakonec podepíše i na finální ceně.
Citroën by tak mohl jít podobnou cestou, kterou se právě před lety vydala Dacia. Ta má navíc zajímavý způsob vývoje svých modelů, který by měl Citroën v určité míře využívat také. Dacia totiž stanoví náklady a potom přidělí rozpočet na každý jednotlivý komponent, který se v rámci vývoje musí do této ceny vejít. Koskas prozradil, že dnes je v automotive světě klíčem k úspěchu právě filozofie jednoduchých, ale funkčních aut. Platí to nejen u menších modelů, ale i u těch větších (rodinných) aut. Koskas také řekl, že další růst cen u nových automobilů není udržitelný, protože zákazníkům nerostou příjmy stejně rychle.
CITROEN c 3 picasso 1.6 88kw jsem koupil před 14 lety za 370 tisíc a má všechno, dnes za ty peníze nekoupíte nic
Máme v rodině 9 let Dacii dokker, 1.6 SCe atmosféra. Nový stál 300t v plné výbavě plus kamera k tomu. Krom jedné lambdy naprosto bez poruch. Podvozek bez koroze, stříkám ho pravidelně voskem. Je to dělník, podvozek bytelný. Nemohu jinak, než chválit.
Já mám deset let Berlingo HDI, najel jsem s ním pouhopouhých 370 tisíc bez poruchy, měním pouze brzdy, čepy eolys…atd… Čeká mně tedy jednou spojka…. Jediné auto v rodině které dává STK ofiko bez závad… Jo to S-max 2,2 TDCi, ten mě vždycky zlobí na emisích… Má taky natočeno jen slabých 450 tis….a furt se se..ou nějaký čidla, od váhy vzduchu po senzor polohy spojkovýho pedálu… Před emisemi musí regenerovat na dálnici…Zato fábka 1,2 TSI, ( tu honí manželka) mě jen ve 220 tis požádala o nová ložiska v diferenciálu… Všechny ty auta jsou dobrý… Protože nejsou bouraný, a 2 mám od nových a hlavně od konce záruky je nedávám do servisu… A budu je opravovat dokud to půjde…
Dobrý den, já mám C4 1,6 l rok výroby 2013 a dosud žádné problémy. Při pohodové jízdě je spotřeba 5,7 l/100 km.
V roce 2013 nás s manželkou stál 320 tis. Kč. Minulý týden jsem v autosalonu viděl novou C3 ve výbavě Max za 443 tis. No, nekupte to, když výběhovou C4 tam mají za 419 tis.
Svého času jsem stejné předsudky poslouchal na Fiat,roky mě vozil bez problémů stejně jako přes deset let kosočtverec na kapotě. Zajímalo by mě kteří chytráci tyto info pouští do éteru a je mi celkem líto těch,kteří se s nimi ztotožňují. Že by doba pralesní?
A čím jezdíš ty? Jaké úžasné auto ti bez chyb slouží léta?
Nikdy jsem nechtěl Francouze. Začal jsem načítat téma vozidel poměr cena/výkon. Měl jsem Škodu, Forda,Kiu a nestačil jsem se divit, jaký to byl rozdíl v jízdních vlastnostech a následném servisu. Potom jsem zkusil Renaulta, i když jsem nikdy Francouze nechtěl. To bylo lidí, co se mi smálo s jakým vozidlem jezdím a hlavně s jakým znakem na kapotě. Nedal jsem na okolí a udělal jsem dobře. Už dávno není pravda, že francouzská auta jsou špatná. Stačí se podívat na antikorozní úpravu, kde Renault předčil zaběhnuté značky. Každý výrobce má své mouchy a kostlivce ve skříni. Když sednu do fabie III 1.2 TSI 81kW , je to takový chudý příbuzný oproti Renaultu clio TCE 140. Jízdní vlastnosti se nedají srovnat, ani dle kvality zpracování. Takhle můžu pokračovat u dalších vozidel.
Mel jsem spoustu aut a vetsina z nich byla francouzska ci italska. Nejvic mi na dovolenou, vylety, lepsi prilezitosti vyhovoval Citroen C5 III HDi, na denni jezdeni Citroen C3 1,4 HDi, zena ma Citroen C3 1,4. Leta jsem mel Renault Thalia, Renault Clio, obe 1,5 dci, byly to drzaky. Pak jsem si ovsem na vylety ve dvou poridil BMW E93 330d, na denni jezdeni Fiat Doblo. Fordy jsou taky fajn, dosud mam S Max, s nimz jezdi syn a veterana Ford F250 6,9 D, s nim taham plachetnici na Lipno. Dneska, kdyz mam 5 vnuku, budu asi muset poridit Multivan. A jedno vim jiste. Elektromobil do baraku nepujde. Nikdy.
Souhlasím…mám captur…vynikající zpracování i antikor ochrana
Souhlasím mám staronový Mégane a oproti kvalitě třeba Škody už jsou Frantici zase někde jinde a to nemluvím o antikorozní úpravě. V životě, by mě nenapadlo si koupit francouzské auto a podívejme , vidím je okolo sebe čím dál více.
No nevím, jako že teď, najednou prozření? Dělat a prodávat něco co chce zákazník, zvláštní 😊. V dnešních autech je také plno různých asistentů a zbytečnosti, údajně zvyšujících bezpečnost které však značný počet rodičů po nastartování hned vypne. Bez těch by se při koupi auta leckdo obešel, měla by to být volba , ne povinnost navyšujíci cenu !!
Kupují pouze Mazdy porucha neznámá věc jízdní vlastnosti úžasné
Možná jste ještě neslyšel o Mazdach v dieselu, nebo o nechvalně známé slabé antikorozní ochraně…je však pravdou, že se to v posledních letech zlepšilo.
Číňani je nakonec přinutí zlevnit všechny, co chtějí přežít.
Ano, auto nekupuji kvůli nějaké zbytečně drahé výbavě, ale aby spolehlivě jezdilo, brzdilo a hodně se do něj vešlo.
Já mám už 10. Renaulta a nikdy žádný problém. Syn pracuje u firmy, kde měli služební Volswageny a byly tak poruchové, že je vyměnili za Renaulty. Já když dám auto na výměnu oleje, tak mi půjčí na vyzkoušení jakýkoliv model do druhého dne (zadarmo). Syn měl Forda a když ho dal na reklamaci s převodovkou, tak si musel odvoz domu zařídit sám. O náhradním autě nechtěli ani slyšet. Takže tak.
Citroen volí ten správný směr ,tak to má být .Myslím že by to měla úplně stejně dělat i naše Škoda-Auto.
Jste z rodiny Porsche, nebo dalsich velkych akcionaru? Ne? Tak Škoda Auto neni Vase.
Pokud jste to myslel tak, ze se jedna o ceskou znacku, tak to je stejne, jako tvrdit, ze Hyundai je cesky, PSA, JLR a KIA je slovenske, nebo Suzuki a MB je madarske.
Obavam se, ze neni.
Učit se mohou od Číny.
To asi ne, desítky let platí: chceš li opravdu mizerné auto, kup francouzské.
tak ty ses narodil v jiném MATRIXU:chtěl si napsat zřejmě ,,před desitkami let,,
..nevím kde to platí. Mám za svůj život možná už desáté auto. Teď je to druhý Citröen po sobě s nedám na ně dopustit. Jsou bezproblémové, pro provoz na našich silnicích ideální. Takže řečí o špatných franc. autech jsou bláboly….
Jenom se musí vědět, co od auta, když ho kupují chci….
proc mizerne auto francouzke ? ja uz mam asi 6 auto francouzke a zadny problem , Laguna , Scenic , Safran neskutecne pohodli a drzaky , ted mam C4 picasso r.v. 2017 a do dnesniho dne najete 270000 km akorat za tu dobu zlobilo adblue to se vyresilo i spojku mam puvodni , rozvody uz meneny pred rokem tak co mi k tomu reknete ? treba se o auto starat
proc mizerne auto francouzke ?: ja mel vetsinou francouzke auta Laguny ,Scenic , Safrane vse ok pohodli spolehlive , i ted jezdim Citroen c4 picasso r.v. 2017 a najete 270000 km jen meneny rozvody a oprava blbeho adblue jinak spojka jeste puvodni , tak co mi k tomu reknete ? treba se o auto starat jak je potreba ,pokud se nestaras tak vsechny jsou mizerne asi tak
Mám už šestého Renaulta a nedám na ně dopustit parádní 19, elegantní Megan – vajíčko, pohodlná Laguna, rodinný Scenik 2 a potom 3. Nyní krásně prostorný 7 místný Espace 4. Všechno spolehlivé a na svoji třídu prostorné. Bez problémů táhne obytňák do Chorvatska. Jediné nové auto byla Oktávka kombi 4×4, ale po pár letech ji ukradli, tak volím raději ty Renaulty a jsem spokojen.
Francouzi nechtějí dopadnout jako Němci.
Pravda zvítězí.