test-2021-citroen-c3-facelift- (16)

Marketingová oddělení automobilek to mají v posledních letech velmi těžké. Reklamy, které produkují, totiž nesmějí ukazovat jakýkoliv náznak rychlé jízdy, porušování předpisů, zábavy za volantem a v žádném případě nesmí zobrazovat jakoukoliv formu násilí nebo sexuálního obtěžování. První část toho výčtu je spíše smutná, ale ta druhá už by měla být automatická. Jenomže egyptské zastoupení značky Citroën na to asi zapomnělo. A ačkoliv měla být jejich reklama na C4 asi jen úsměvná, ve skutečnosti je poněkud děsivá.

V reklamě hraje jednu z hlavních rolí egyptská popová hvězda Amr Dijáb, který právě v Citroënu C4 na poslední chvíli zastaví před přechodem pro chodce, kde pustí velmi krásnou mladou ženu. Potud vše v pořádku, ale zpěvák si přecházející ženu vyfotí pomocí kamery na zpětném zrcátku. A to, aniž by se jí zeptal, aniž by o tom věděla. A to už je trochu problém. Ve videu to asi mělo působit mile, ale už jen dost zvláštní pohled řidič na mladou ženu je poněkud zarážející.

Přečtěte si také:  BMW mělo reklamu v rádiu, ale muselo ji stáhnout. Úřady ji zakázaly, protože v ní byl zvuk vytočeného motoru

Není se asi co divit, že to automobilka na sociálních sítích pořádně schytala. Například egyptsko-americká novinářka Reem Abdellatif řekla: „Kdo asi vymyslel takovou reklamu, která naznačuje nepříjemné obtěžování, obzvlášť v zemi, kde se 98 % žen přiznalo, že během svého života zažilo obtěžování?“

Reakce automobilky na sebe nenechala dlouho čekat, ostatně, tlak na ní byl opravdu velký. Reklamu stáhla a v krátkém vyjádření napsala: „Citroen bere v potaz všechny komunity všech zemí, v kterých působí. Netolerujeme žádnou formu obtěžování. Hluboce toho litujeme a chápeme negativní interpretaci reklamního klipu. S egyptským zastoupením jsme se shodli na stažení této reklamy a zároveň vyjadřujeme naši upřímnou omluvu všem, kterých se jakkoliv dotkla.“

Přečtěte si také:  Inzerenti ve Francii budou muset k reklamám na auta přidávat slogany, aby lidé raději chodili pěšky

Řada lidí pak upozornila, že právě především v Egyptě je taková reklama naprosto nepřijatelná. Důvodem jsou častá obvinění tamních úřadů, které sexuální obtěžování žen většinou neberou dost vážně, vyšetřování bývá laxní, když už nějaké je a viník je jen málokdy potrestán.

Přidat komentář