Great-Wall-Motors-Haval_F7

Čínské automobilky ve velkém expandují i na jiné trhy a jiné kontinenty. Už i v České republice je možné oficiálně koupit některé čínské modely. V Evropě by se ale čínské automobilky mohly rozšířit ještě více, dokonce to vypadá, že by tu v dohledné době mohly začít i vyrábět.

Čínská automobilka Great Wall Motor už expandovala, má už svou továrnu v Rusku. Ráda by ale ještě další, která by měla být přímo v Evropě. Před časem totiž projevila zájem o továrnu automobilka Nissan nedaleko Barcelony, kterou plánuje japonská automobilka do konce letošního roku zavřít. Důvod? Podle Nissanu restrukturalizace výrobní sítě.

V továrně Nissan vyráběl užitkové vozy, ale v budoucnosti chce na užitkových vozech výrazně spolupracovat s Renaultem. Ostatně tyto dvě automobilky společně s Mitsubishi uzavřely už v roce 1999 spolupráci a vytvořily Alianci Renault-Nissan-Mitsubishi.

Přečtěte si také:  Řidička naprosto nepochopitelně přežila extrémní nehodu. Její auto slisovaly dva kamiony

Výrobce Great Wall Motor měl zájem o největší ze tří továren, kterou Nissan u Barcelony má, zatím ovšem přesně neprozradil, jaké měl s továrnou plány. Nissan tu měl ještě další dvě menší továrny, které však měli koupit výrobce elektrických motocyklů Silence a inženýrská společnost QEV.

Situace se však před nedávnem zkomplikovala, o čemž informovala například agentura Reuters. Španělské ministerstvo průmyslu totiž uvedlo v prohlášení, že čínská společnost oznámila, že v projektu převzetí továrny Nissanu nebude pokračovat. Španělé ale nelámou hůl a čínské automobilce v minulém týdnu poslaly vylepšený návrh. Další schůzka o budoucnosti továrny se má konat 17. prosince. Jak to nakonec dopadne, zůstává otevřené.

Přidat komentář