Great-Wall-Motors-Haval_F7

Továrna společnosti Great Wall Motors v Tule v Rusku, první plně vlastněný výrobní závod čínského autovýrobce mimo domácí trh, byla formálně uvedena do provozu 5. června 2019. Továrna v Tule, vybudovaná za 500 milionů amerických dolarů, byla dokončena po čtyřech letech výstavby s roční výrobní kapacitou 150 000 kusů, z nichž 65 % bude vyrobeno na místě.

První model tohoto čínského výrobce prodávaný po celém světě s názvem Haval F7 zároveň vyjel z výrobních linek a je nyní k dispozici na trzích mimo Čínu. To znamená, že automobilka vstoupila do nové etapy své globální strategie, ale co je důležitější, otevírá čínským automobilkám novou cestu na světové trhy.

Uvedení továrny Tula do provozu má pro společnost Great Wall Motors velký význam, protože automobilka urychluje realizaci své globální strategie. Se zřízením místní továrny má automobilka dobrou pozici pro efektivní výrobu automobilů, které lépe uspokojí potřeby místního trhu. Očekává se, že továrna Tula bude mít trvalý a dalekosáhlý dopad na globalizaci čínského automobilového průmyslu, protože může sloužit jako „model na klíč” pro celosvětovou expanzi jiných čínských výrobců automobilů usilujících o expanzi na mezinárodní trhy.

Očekává se, že největší investiční projekt čínského výrobního průmyslu v Rusku vygeneruje více než 18 miliard jüanů (přibližně 2,6 miliardy USD) v celkové hodnotě produkce a více než 3 miliardy jüanů zisku před zdaněním (přibližně 430 milionů USD), při současném vytvoření téměř 3000 pracovních míst. Závod je důležitým krokem v úsilí čínského výrobce reagovat na čínskou vládní iniciativu „Pásu a cesty”. Ještě důležitější je, že závod v Tule je postaven na pokrokových výrobních technologiích tohoto autovýrobce, na řízení kvality a opatřeních na ochranu životního prostředí a je na dobré cestě ke zrychlenému vytváření klastru místního automobilového průmyslu a navazujícího průmyslového řetězce, což podporuje transformaci místní průmyslové struktury. Kromě toho závod nejenže představuje nový milník v hospodářské a obchodní výměně mezi Čínou a Ruskem, ale také novou éru pro čínské automobilové značky s provozem v Rusku.

Great Wall Motors’ Tula factory in Russia