Britský magazín ‘What Car?’ se rozhodl, že otestuje, jak je nebo není snadné ukrást moderní auto s bezklíčovým zamykáním a startováním. O tom, že by to moc těžké být nemělo, se už nějakou dobu mluví. Ostatně, začínají si toho všímat i samotné automobilky, které postupně začínají vymýšlet způsoby, které by zabránily zlodějům takto auto ukrást.

Nenechavci dnes už nemusejí rozbíjet okna nebo se složitě fyzicky dostávat do auta. Stačí jen přečíst kód klíče při zamykání anebo jen signál klíče zesílit, aby si auto myslelo, že jste u něj a prakticky máte vyhráno.

Na systému, který by tomu měl zabránit, usilovně pracuje například Ford nebo značka Kia. Obě automobilky sází na princip Faradayovy klece, tedy něčeho na způsob speciální kapsičky na klíč, která zamezí možnému ukradení kódu. Ale jde jen o prozatímní a ne úplně komfortní řešení.

Ford nabízí obranu proti krádežím aut přes bezklíčové odemykání. Klíč “uspí”

Britský magazín si na paškál vzal hned několik aut, aby zjistil, kolik času zloději zabere, než se do auta dostane a odjede s ním. Šli na to právě pomocí systému na ukradení kódu klíče, který je bohužel celkem snadno k dostání na internetu. A výsledky? Žádné z aut, které měli novináři k dispozici, neodolalo pokusům otevřít dveře a dostat se tak dovnitř. Mimochodem, jen pět sekund stačilo k otevření Audi TT RS Roadster. Stejně tomu bylo u DS 3 Crossback. Lehce odolávalo BMW X3 a Ford Fiesta, kdy otevření dveří zabralo asi 40 sekund.

Jakmile se zloději, tedy, v tomto případě novináři, dostali díky ukradenému autu dovnitř, bylo velmi snadné nastartovat a odjet. O to víc, když byl vůz vybaven startovacím tlačítkem, které taktéž pracuje s kódem. Jediné auto, které tak nějak odolávalo, byl Land Rover Discovery a to hlavně proto, že k němu automobilka zatím dává standardní klíč.

Ovšem nemyslete si, že se takový druh zlodějny odehrává jen v Anglii. Právě naopak! Policie z Prahy 7 zrovna v těchto dnech pátrají po muži, který nejspíš pomocí nakódovaného klíče vykradl hned několik aut. Podrobnosti najdete zde. A lze se proti tomu účinně bránit? Na to se pokusil odpovědět právě Ford, ale faktem bohužel je, že v případě chytrých technologií je jakákoliv obrana nesmírně náročná.