bugatti-eb110-ss-prototyp-na-prodej

Chiron nebo Veyron? Ale kde že, na prodej je prototyp Bugatti EB110 SS

Autor: Pavel Srp - 1. 1. 2018


Když se řekne Bugatti, spoustě lidí se vybaví hlavně modely Veyron a Chirón. V moderní historii je ale ještě jeden model, který je ve stínu těchto dvou velikánů. Jde o Bugatti EB110, jehož prototyp si budete moci brzy koupit.

Jde o auto z éry ještě před tím, než značku Bugatti koupil koncern Volkswagen. Nejde navíc o jen tak ledajaký prototyp, jde rovnou o supersportovní verzi Bugatti EB110 SS. SS v názvu ale značí „Sport Stradale“, nikoliv právě supersport.

Tento prototyp pochází z roku 1993. Verze SS měly oproti „obyčejným“ EB110 GT výkon zvýšený z 412 kW/560 koní na 450 kW/612 koní při 8250 otáčkách za minut. Tyto hodnoty produkoval poměrně malý motor, ovšem s na tu dobu supermoderní technikou. 3,5litrový vidlicový dvanáctiválec pod kapotou byl už tenkrát (EB110 se vyrábělo mezi lety 1991 – 1995) přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly. Zejména v dnešní době je také zajímavé, že všechny modely EB110 měly manuální šestistupňovou převodovku.

Podívejte se, jak se testovaly prototypy Bugatti EB110, je to trochu „na pankáče“

Toto konkrétní auto je vzácné nejen tím, že jde o jeden z 36 vyrobených modelů SS, ale zejména tím, jakou má historii. Jde o vůz s číslem karoserie PCD39006, jenž byl používán pro účely homologace. V dubnu 1993 posloužilo auto k homologaci karoserie. V červnu téhož roku dostalo motor s výrobním číslem 009, pohon pouze zadních kol a posloužilo k homologačním testům spotřeby paliva. Později dostalo opět nový motor a standardní pohon všech kol. Nový motor pocházel původně z jiného prototypu, kterým bylo Bugatti EB110 GT (výrobní číslo MCD39006), který posloužil ke stanovení světového rychlostního rekordu, jenž činil 342,7 km/h.

Stav vozu je perfektní, bez jediné vady. Vždyť má najeto pouhých 3300 kilometrů. Auto je registrováno ve Velké Británii, je k němu kompletní historie, ale i dokumenty. Prodej se odehraje v únoru v Paříži a očekává se cena mezi 850 tisíci až 1,1 milionu eur (cca 21,7 milionu – 28,1 milionu korun). Nabídku najdete ZDE.

 

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru