Letošní rok znamená výrazný nárůst prodejů sportovních vozů Ferrari a luxusních vozů Maserati. „Zatímco v roce 2014 se prodalo do konce třetího kvartálu (období leden-září) celkem 18 vozů značky Ferrari, letos je to už více jak 20 aut. U značky Maserati je však nárůst ještě znatelnější. Loni si odvezlo ze Scuderie Praha, za stejné období, nové Maserati celkem 29 zákazníků. Letošní prodeje však už hlásí 43 prodaných kusů tohoto italského elegána,“ poukazuje na prodejní úspěchy výkonný ředitel společnosti Petr Kudláček. „Do konce roku však předpokládáme, na základě uzavřených objednávek, předat zákazníkům celkem 40 vozů Ferrari a 65 vozů Maserati. To je úctyhodný a v lecčems vypovídající výkon,“ dodává Petr Kudláček.
„Stále přijímáme další nové objednávky a prodeje se zdaleka nezastavují, právě naopak. K prodejům dopomohla určitě také exkluzivní nabídka operativního leasingu pro všechny. Nové Ferrari lze tak pořídit měsíčně už od 63 tisíc Kč a Maserati od 28 tisíc Kč. Tato nabídka se stala velmi oblíbenou rovněž kvůli jisté míře pohodlí, kterou v sobě nese, zákazník si může o to víc svůj vůz užívat. Navíc není zapotřebí žádné akontace, platí se pouze měsíční splátky, které lze v případě společnosti zahrnout do nákladů, jedná se totiž o plně daňově uznatelnou položku,“ objasňuje trend nárůstu prodeje luxusních vozů Ferrari a Maserati David Kopal, marketingový ředitel Scuderia Praha.
Trend investičních modelů a veteránů
Češi si evidentně oblíbili tento segment luxusních vozů možná i právě proto, že ve značkách jako je Ferrari a Maserati spatřují trvalou hodnotu, kvalitu a samozřejmě jedinečnost. I když segment ostatních drahých vozů komerčních značek v posledním roce zaznamenal rovněž nárůst prodejů, preference zákazníků jednoznačně poukazují na to, že vzestupný trend zažívají právě nejvíce ty značky, které jsou historicky založeny na bezprecedentní kvalitě a trvalé hodnotě, která se může naopak časem ještě zvýšit.
„To je konec konců patrné i na zvýšeném zájmu o tzv. investiční modely a veterány. Tuto oblast jsme proto začali výrazně posilovat. Vlastnit špičkový vůz a ještě na něm do budoucna vydělat, začíná být pro zákazníky opravdu lákavé. Investovat do starších vozů Ferrari a Maserati se rozhoduje čím dál více lidí, neboť v dnešní době nabízejí kolikrát vyšší zhodnocení vložených investic než leckteré akcie či ostatní finanční produkty,“ komentuje aktuální trend investičních modelů a veteránů výkonný ředitel Scuderia Praha Petr Kudláček.
Novinky letošního roku
„V nabídce třetího kvartálu je už také novinka, kterou je nové Ferrari 488 GTB a Ferrari 488 Spider. O tento vrcholový supersport, který dominuje letošnímu roku, je nevídaný zájem. Do konce roku předpokládáme expedici minimálně 6 vozů a v objednávkách na příští rok registrujeme už dokonce 9 aut. Úplnou novinkou je pak ‚Tailor made‘ Ferrari California T, které bylo představeno na letošním veletrhu ve Frankfurtu. Jedná se o unikátní koncept Ferrari, které si jeho budoucí majitel může doslova sám složit podle vlastních představ. Vystavený vůz v elegantní černo červené barvě byl zkoncipován jako připomínka slavného předchůdce tohoto modelu, jímž byl populární závodní model Ferrari 250 Testa Rosa z roku 1957. V dohledné době bude tento unikátní vůz převezen přímo do pražského showroomu Scuderia Praha, kde si jej všichni zájemci budou moci nejen prohlédnout, ale také se více dozvědět o jedinečném ‚Tailor made‘ konceptu nebo si případně novou Californii T rovnou objednat na základě vlastních představ,“ vyjadřuje se k žhavým novinkám letošního roku David Kopal, ředitel marketingu Scuderia Praha.