bugatti_chiron_pur_sport

Většina výrobců se v poslední době snaží najít co možná nejekologičtější pohonnou jednotku, rychlost je pro ně až na posledním místě. Naštěstí je tu ale Bugatti, u kterého je to přesně naopak. Jejich honba za výkonem a rychlostí je známá po celém světě a zákazníci se jen hrnou. Mimo jiné i pro model Chiron Pur Sport, tedy pekelný speciál s výkonem 1500 koní.

Automobilka k němu samozřejmě uvedla i základní údaje, kromě výkonu a hmotnosti nechybí ani zrychlení z klidu na 100 km/h. Jak se ale ukázalo, trošku se spletla. Podle nejnovějšího testu Mata Watsona z CarWow je Chiron Pur Sport ještě o fous rychlejší. Ačkoliv, abychom byli upřímní, ten rozdíl je minimální a běžný smrtelník ho nepozná.

Přečtěte si také:  Mrkneš a neuvidíš ho. Jak to vypadá, když kolem v 373 km/h projede Bugatti Chirón?

Začneme ale od začátku. Bugatti tvrdí, že zrychlení se u Chironu Pur Sport odehraje za 2,4 sekundy. Jsou to laboratorní měření a většinou bývá lehce nadhodnocené. Následné testy aut většinou ukazují, že v reálných a nedokonalých podmínkách je tato hodnota o něco vyšší. Ovšem ne tak u Bugatti.

Mat Watson se rozhodl, že to papírové, ale zároveň dechberoucí zrychlení musí vyzkoušet. Ale ukázalo se, že zvládl o něco málo lepší čas než sama automobilka. Jakmile připravil nohu na brzdu, aktivoval launch control a rozjel se, bylo auto na stovce už za 2,3 sekundy. Rozdíl je to minimální, ale je zajímavé, že oproti ideálnímu a oficiálnímu měření vůbec nějaký směrem dolů je. I když v testu Audi RS 6 Avant jsme se také několikrát dostali pod oficiální hodnotu…

Mimochodem, kdyby na tom plynu stál dostatečně dlouho, dostal by se až na 440 km/h, což je maximální rychlost, jaké je Pur Sport schopen dosáhnout. Není ale na světě mnoho míst, kde by k tomu mohl dostat příležitost.

Přečtěte si také:  Automobilka SSC potvrdila, že lhala. Rychlostní rekord nezajela

A ještě dodáme, že dodávky tohoto modelu Bugatti odstartuje v následujících dnech. Každé z plánovaných 60 aut, které Bugatti vyrobí, vyjde na asi 3,2 milionu eur, tedy v přepočtu asi 78 milionů korun. O pohon se stará osmilitrový šestnáctiválec opatřený čtyřmi turbodmychadly, který je naladěn na 1500 koní a 1600 Nm.

Přidat komentář