Není to tak dlouho, co se říkalo, že auta typu SUV jsou k ničemu a dobrá leda tak pro slečny a dámy na nákupy. Postupem času se ale ukazuje, že i SUV mohou být zatraceně dobrá, rychlá, výkonná a sportovně založená. Důkazem budiž nejnovější projet úpravce Brabus, který dal vzniknout nejrychlejšímu SUV na světě. Do kapsy totiž strčí i leckterý supersport.
Brabus 900 Rocket Edition, jak se projekt jmenuje, stojí na základech Mercedesu-AMG GLE 63 S 4MATIC+ Coupe a vznikne jen v počtu 25 kusů. Cena začíná na částce 381 243 eur, tedy bezmála 10 milionů korun. Včetně auta, samozřejmě. Auto prošlo jak úpravou designu, který ale probereme za chvilku, tak hlavně úpravou techniky. A to pořádnou!
Čtyřlitrový motor úpravce převrtal na objem 4,4 litru. K tomu pak přidal nová turbodmychadla, kované a větší písty, delší kované pístnice, upravenou klikovou hřídel, nová čerpadla, svody a samozřejmě nové mapy řídící jednotky. Nechybí ani nový výfukový systém se čtveřicí titan-uhlíkových koncovek výfuku. Díky tomu všemu se toto SUV pyšní výkonem 900 koní a točivým momentem vrcholícím na 1250 Nm, nicméně úpravce, aby ochránil hnací ústrojí, omezil jej na 1050 Nm. To vše je přes devítistupňovou automatickou převodovku přenášeno na všechny čtyři kola.
Brabus tvrdí, že po této masivní úpravě zvládne auto zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy. Maximální rychlost pak je 330 km/h. To znamená, že 900 Rocket Edition strčí do kapsy všechna dostupná, ačkoliv sériová, SUV. Má to ale jeden malý háček. Na produktových fotkách, které najdete níže, je 900 Rocket Edition prezentován na 24palcových kolech Brabus Monoblock Z „Platinum Edition“. Ta sice dobře vypadají, ale neumí přenést všechnu tu sílu na silnici tak, aby auto dosáhlo výše popsaných hodnot. K tomu slouží 23palcová kola Brabus Monoblock Y „Platinum Edition“, navíc obutá do pneumatik Continental UHP (Ultra-High-Performance tires) 295/30 ZR23 vpředu a 335/30 ZR23 vzadu. Úpravce pak přidal ještě o palec snížený podvozek, 400mm vrtané karbon-keramické kotouče vpředu a 360mm vzadu.
Co se designu týče, ten je typicky dle stylu úpravce, tedy hodně odvážný a plný karbonu. Auto dostalo nový bodykit, částečně právě z přiznaného karbonu. Nová je přední masky, blatníky, prahy, zadní i přední nárazník, zadní difuzor či přední spoiler. Nové jr i karbonové zadní křídlo umístěné na hraně zavazadelníku.
I interiér disponuje množstvím karbonových dílů, přičemž kombinuje hlavně červenou a černou barvu. Každé auto dostane několik plaketek, některé jen s označením modelu, jiné zobrazující informaci o tom, kolikáté aut z těch 25 to je. Fakt, že si Brabus za svou úpravou opravdu stojí, je záruka, kterou nabízí. Ta je platná buď po dobu tří let, nebo do ujetí 100 000 kilometrů.
Četl to po sobě autor? Takových překlepů v jednom článku se jen tak nevidí…