S nástupem elektromobility se začala objevovat velmi výkonná elektrická auta. U nich po sešlápnutí plynového pedálu prakticky neexistuje prodleva, což je na rychlou jízdu jako dělané. Jenomže se podle šéfa automobilky Rimac, která to s vysokovýkonnými elektromobily opravdu umí, trh pro tyto vozy splaskl, zájem o ně prý neustále klesá.
Mate Rimac je přesvědčen, že důvodem upadajícího zájmu bohatých zákazníků o „superelektromobily“ je fakt, že se elektrická auta stávají mainstreamem. A to je pro tuto klientelu příliš „obyčejné“, protože podle Rimacu se vždy chtějí odlišit. Čím víc elektrických aut na silnicích jezdí, tím spíše se neodliší. Na konferenci Financial Times Future of the Car Summit, která proběhla tento týden v Londýně, Mate Rimac zdůraznil, že od roku 2017, kdy jeho značka začala vyvíjet hypersportovní elektrický model Nevera, se toho hodně změnilo.
„V té době jsme si mysleli, že elektrická auta budou za čas hodně cool. Jenomže z elektrifikace se stává hlavní proud a tím i trochu nuda. Fakt, že někteří výrobci a politici prosazují elektromobilitu jako povinou, vše změnil,“ řekl Rimac. Celý trh přirovnal k hodinkám. Boháči celého světa stále touží po extrémně drahých klasických analogových hodinkách a neváhají za ně utrácet jmění. A to i přestože jsou na trhu všemožné chytré hodinky, které kromě času měří tlak, tep a jsou mnohem přesnější. Ale je má každý druhý. Podle Rimacu je proto nutné do budoucna dělat to, co nebude mít každý. Co ani nebude chtít každý. To „běžné“ prý rádi přenechají tradičním automobilkám.
A co by to mělo být? S největší pravděpodobností nějaký hybridní speciál, každopádně model, který bude osazen nějakou verzí spalovacího motoru. Šéf značky zdůraznil, že značka Rimac není čistě elektrická, ale že vždy dělá jen to nejzajímavější. Vždyť sám Mate Rimac je šéfem divize Bugatti Rimac a má velké plány, které by měly zahrnovat mimo jiné i elektrické Bugatti. Jestli to ovšem nakonec opravdu klapne, to je po jeho slovech ve hvězdách…