Nabídka modelů BMW M je dnes velmi široká, německá automobilka do ní počítá nejen vrcholné modely, ale i verze M Performance. To by se ale už brzy mělo změnit, protože „obyčejná“ eMka by z nabídky měla vypadnout. Zůstal by měla vstupní M Performance a pak už jen verze Competition, CS a CSL.
O zeštíhlení nabídky se pro magazín Carthrottle rozpovídal šéf divize BMW M Frank van Meel, který prozradil, že s tím, když jsou v nabídce modely BMW M Performance, základní modely BMW M (M2, M3, M4) nejsou potřeba, protože mezeru mezi běžnými modely a vrcholnými modely divize BMW M vyplňují právě „malá“ eMka. BMW M se tak v budoucnu zaměří na ty ještě sportovnější a ostřejší verze.
Co to znamená? Znamená to to, že v budoucnu už budou všechny modely BMW M jako základ pouze ve verzi Competition, což dnes znamená i standardně dodávaný pohon všech kol M xDrive, u něhož se dá (s výjimkou SUV, tedy modelů X3 M, X4 M, X5 M a X6 M) odpojit pohon předních kol a udělat tak z auta stále jen čistou zadokolku.
Nad nimi pak teprve budou stát ještě ostřejší verze CS a CSL, které přidávají na výkonu, ubírají na hmotnosti a jsou naladěna pro ještě sportovnější jízdu. Frank van Meel se o nich vyjadřuje jako o závodních autech, která mají registrační značky a mohou na silnici.
Týkat by se to mělo i nejmenšího BMW M2, které se zatím ve verzi M2 Competition ani nenabízí. Automobilka už jej ovšem, zdá se, testuje. I nejmenší eMko by tak mělo dostat pohon všech kol.