Nové BMW Z4 je hodně povedeným autem a ve vrcholném provedení M40i je i docela rychlé, o čemž jsme se nedávno přesvědčili v testu. Pro některé řidiče je to však stále málo. A pro ty jsou tu různí úpravci, kteří výkon dokáží zvednout. Třeba G-Power.
Ten vzal právě nejvýkonnější verzi nové zet čtyřky, kterou pohání třílitrový řadový šestiválec s výkonem 250 kW/340 koní pro Evropu (respektive 285 kW/387 koní pro americké trhy) a točivým momentem 500 Nm a rozhodl se, že je to málo. Výsledkem je velmi výrazný nárůst hodnot na konečných 368 kW/500 koní a rovnou 700 Nm!
A jak to udělal? Vlastně jednoduše, protože na to šel jen úpravou softwaru řídící jednotky. Tuto úpravu nazývá jako G-Power Performance Software V3. Úpravce však velmi doporučuje, aby si majitel v rámci toho nechal vyměnit turbo a intercooler.
První kilometry za volanty BMW 330i a BMW Z4 30i sDrive. Jak se nám líbí?
Díky takovému zvýšení výkonu je Z4 také rychlejší. Sprint z 0 na 100 km/h zvládá za pouhých 3.9 sekundy (původně 4.5 sekundy) a maximální rychlost poskočila na magických 300 km/h. Tuner ale nepíše, zda jde o hodnoty s nataženou střechou, což předpokládáme, anebo si jich můžete užívat i s (velmi výrazným) větrem ve vlasech.
Za všechny tyhle věci si ale nechá G-Power zaplatit. Samotné zvýšení výkonu vás vyjde na 1639 eur, odstranění omezovače na dalších 500 eur. Jiné turbo stojí 2899 eur a za intercooler dáte 1471 eur. V nabídce je i výfuk, který si tuner cení na 1639 eur.
Showcar dostal i nová kola. Jde o 20″ disky se šíří 9 palců vpředu a dokonce 10,5 palců na zadní nápravě. Za ty zaplatíte 6681 eur.