Klasický roadster Z4 v nabídce automobilky BMW končí. S generací E89 se můžeme na silnicích potkávat již od května roku 2009, z továrny však další vozy nevyjedou. V německém Regensburgu, kde se roadster vyráběl, už pomalu ale jistě linku určenou pro model Z4 rozebírají. To by nebylo nic zvláštního, jen se to celé odehrálo o rok dříve, než to automobilka plánovala.

BMW Z4 1

Důvod je velmi jednoduchý, prodejní čísla jsou zkrátka slabá. Automobilka to omlouvá faktem, že trh pro podobné roadstery či kabriolety je velmi malý. Kde je ten zakopaný pes, posuďte sami. V prvních dvou letech prodeje (2009 a 2010) prodalo BMW v Evropě přes 13 000 kusů roadsteru Z4 za rok, v letech 2013 a 2014 už to bylo výrazně horší, pouze něco málo přes pět tisíc za rok, agonie pokračovala také v roce 2015, kdy to bylo dokonce jen čtyři tisíce. Pro letošní rok jsou čísla ještě slabší. BMW prozatím eviduje necelé dva tisíce kusů.

A právě tato čísla mohou za předčasný konec modelu Z4. Poslední vyrobené BMW Z4 však disponuje tím nejsilnějším motorem s označením sDrive35is (N54B30) a hrdě nese křiklavou barvu Valencia Orange. Nástupce BMW Z4 bude z mnoha důvodů zajímavý. Za prvé proto, že se má jednat o model, který bude vyvíjený společně s Toyotou. A za druhé, BMW ho nebude vyrábět. Produkci dostane od roku 2018 na starost rakouská Magna Steyr. Stejně tak model od Toyoty. BMW pravděpodobně ponese název Z5. Toyota plánuje na společném základu postavit duchovního nástupce legendární Supry. Těšíte se? My ano!