Že prý SUV nemohou být sportovní. Ale mohou a dokazují to prémioví výrobci. Ti svá SUV už vyladili natolik dobře, že i s pěti stovkami koní jsou řiditelná i na klikatých okreskách nebo závodních okruzích. Zkoušet tedy s nimi klasické sprinty není vůbec žádný problém. Jak dopadne klasické srovnání trojice supervýkonných SUV v podobě: BMW X4 M Competition, Jaguar F-Pace SVR a Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+? Poměrně očekávatelně, přesto s drobným překvapením.

Nejprve si ale můžeme poslechnout zvuk jednotlivých aut. Pro připomenutí si je představíme a půjdeme pěkně podle abecedy.

Přečtěte si také:  BMW chtělo veřejně ukazovat na auta, jejichž majitelé si nepřiplatili za prodlouženou záruku. Po kritice od toho ustoupilo

BMW X4 M Competition pohání řadový třílitrový šestiválec s dvěma turbodmychadly, jehož výkon je 510 koní a točivý moment 600 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí podle technických údajů za 4,1 sekundy.

Jaguar F-Pace SVR má z celé trojice největší motor. Pohání ho pětilitrový vidlicový osmiválec s přeplňováním kompresorem. Díky 550 koní a 680 Nm zrychlí z místa na stovku za 4,3 sekundy, což je suverénně nejpomalejší z celé trojice.

A konečně Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+. I ten pohání vidlicový osmiválec s čtyřlitrovým objemem a dvěma turbidmychadly. Jeho výkon je 510 koní a točivý moment 700 Nm. To mu umožní sprintovat z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy.

Alfa Romeo Stelvio QV, Jaguar F-Pace SVR a Mercedes-AMG G 63: které „superSUV“ je nejrychlejší?

A co říkáte na zvuk? Jaguar vyluzuje z koncovek vážně parádní, jadrný zvuk. Oproti tomu AMG, ačkoliv má také osmiválec, zní jinak, má hlubší zvuk a rozhodne vzbuzuje respekt. Nakonec X4 má i kvůli šestiválci vlastně zvuk nejobyčejnější. Ale i tak ještě překvapí…

A to při sprintu, kterých ve videu uvidíme několik. Všechny ale dopadnou stejně. BMW i AMG mají Launch control, Jaguar ho nemá. To na rozjezdu pomůže hodně. A je to znát. Nejzajímavější je ovšem to, jak rychle z místa vystřelí mercedes. Oba dva své soupeře nechá v prachu daleko za sebou. Zajímavé ale pak je, že ho X4 začne dotahovat a pokud by dráha byla delší, možná by ho předjela. Svědčí o tom i výsledné časy, protože v cíli má BMW vyšší maximální rychlost.

Přečtěte si také:  BMW a Mercedes-Benz se spojili do nové reklamní kampaně. Poukazují na solidaritu v těžkých časech

A jaké nejlepší časy na čtvrt míle tahle ostrá SUV zajela? V cíli je nakonec vždy první Mercedes-AMG GLC 63 S 4Matic+ (čas: 11,70 sekundy s rychlostí 188,35 km/h; zrychlení 0-100 km/h: 3,57 sekundy), druhé BMW X4 M Competition (čas: 11,73 sekundy s rychlostí 192,70 km/h; zrychlení 0-100 km/h: 3,75 sekundy) a poslední byla Jaguar F-Pace SVR (čas: 12,28 sekundy s rychlostí 185,44 km/h; zrychlení 0-100 km/h: 4,29 sekundy).