Rok 2021 ještě ani pořádně nezačal a už víme dvě věci. Tou první je, že minimálně jeho polovina bude stát za stejně starou bačkoru, jako ta v minulém roce, protože pandemie koronaviru se ne a ne vzdát. Tou druhou, pro nás o něco zajímavější, je nové BMW M5 CS, tedy jedno z nejzajímavějších aut poslední doby. Proč? Protože BMW představilo úžasný koktejl emocí, skvělé techniky a síly. A navíc tomu koktejlu nadělilo „normální“ ledvinky. 🙂

Podrobně jsme vám novou M5 CS představili včera, který se věnuje každé maličkosti a detailu auta. Pojďme si to ale shrnout. Pod tou mohutnou kapotou je schovaný zážehový osmiválec o objemu 4,4 litru s technologií BMW M TwinPower Turbo. Naladěn je na 635 koní a točivý moment 750 Nm. Takový sympatická a elegantní lokomotiva.

BMW si při vývoji M5 CS vzalo řadu inspirace ze světa motorsportu, proto je motor naladěn na vysoké otáčky, omezovač zasahuje až při 7200 otáčkách za minutu. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 305 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h se odehraje za tři sekundy. A to je hodnota standardně připisována hlavně supersportům, v tomto případě jde ale o manažerský sedan.

Nové BMW M5 CS je tady. Má nejsilnější motor v nabídce BMW M a je odlehčené, navíc se speciálními technologiemi

Svět motorsportu se propsal i do interiéru auta, především pak do skořepinových sedadel, jejichž opěrky mají lehce vytlačený obrys okruhu Nürburgring nebo do Alcantarou potaženého volantu. Řadicí páčky jsou vyrobené z uhlíkových kompozitů a ramena volantu jsou obložena černým chromem. Alcantara je použita také na čalounění stropu.

BMW zatím o autě uvolnilo jen několik fotografií a informací, ale všichni čekali na to, kdy automobilka prozradí, jak auto zní a jak jede. A to už konečně víme! M5 CS totiž pod vedením závodního jezdce Connora DiPhillippi vypustila na závodní okruh Imola. A je to paráda! Auto má parádní baryton, o který nepřijde ani ve vysokých otáčkách, kdy jen zesílí. Connor je dle svých slov ve videu nadšený z toho, jaké BMW do auta, především pak právě na volant a sedadla použilo materiály a hlavně z toho, jak ochotně si poměrně velké auto na okruhu hraje a vrtí zadkem. Velmi chválí i komunikaci auta či to, jak moc umí přenášet informace k řidiči přes nová sedadla. Jak to tak vypadá, motoristickou celebritu letošního roku už možná známe.