V červenci 2020 vydá BMW dosud nejrozsáhlejší aktualizaci softwaru, která automobilům přinese nové a zdokonalené funkce v oblasti konektivity a navigace. Tyto funkce budou součástí dodávky každého BMW využívajícího BMW operační systém 7, jako je například nové BMW řady 5. Pro kompatibilní vozy BMW vyrobené před červencem, které jsou již používány svými majiteli, bude tato nová aktualizace dodána zdarma online v rámci funkce Remote Software Upgrade. K dispozici bude od třetího čtvrtletí dále.
Funkci vzdálené aktualizace Remote Software Upgrade mají řidiči vozů BMW k dispozici od roku 2018. Umožňuje jim udržovat software jejich vozu aktuální, podobně jako to známe z chytrých telefonů. Nové funkce se jednoduše stahují vzduchem. Toto řešení je velmi pohodlné a extrémně rychlé. I rozsáhlé aktualizace zaberou stěží více než 20 minut čistého času.
Aktualizovaný software kromě nových funkcí přináší také více flexibility, a především bezpečnosti při objednávání volitelných služeb, a to bez ohledu na to, zda se jedná o nový nebo již používaný vůz.
„Digitální technologie patří k hlavním pilířům BMW, protože pro prémiové vozy je stejně důležitý hardware jako software. Naším posláním je integrovat pokročilé digitální technologie tak, aby vznikly mimořádné produkty nejvyšší úrovně, poskytující našim zákazníkům nové zážitky a ještě více radosti z jízdy,“ říká Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG.
Přehled obsahu nejnovější aktualizace:
- BMW Maps přináší zcela nový zážitek při používání navigace. Je rychlejší, intuitivnější a současně přesnější. Cíle lze zadávat mnohem snadněji, například pouhým vyslovení. Novinkou je výpočet trasy v cloudu, tedy na serverech BMW, což přináší mnohem lepší výsledky například zásluhou aktuálních dopravních informací doplněných i daty extrahovanými z historických statistických údajů. BMW Maps také nabízejí doplňkové informace pro jednotlivé body zájmu, jako jsou různá hodnocení, otevírací hodiny nebo fotografie. V rámci BMW Maps přichází také inovativní funkce BMW eDrive Zones, jež u plug-in hybridních modelů v zelených zónách měst automaticky aktivuje elektrický režim. Součástí nové navigace je také funkce Connected Parking, která různými službami usnadňuje vyhledávání různých typů parkovacích míst.
- Služba Connected Charging přináší ještě inovativnější a odpovědnější cestování s čistě elektrickými a plug-in hybridními modely. Různými způsoby usnadňuje nabíjení a současně umožňuje ještě lépe ovládat samotný nabíjecí proces.
- BMW Digitální klíč byl již představen v rámci Apple Worldwide Developers Conference a přináší možnost vytvořit z telefonu iPhone plnohodnotný digitální klíč pro odemykání a zamykání vozu, stejně jako jeho startování.
- Po aktualizaci bude možné ve vozech bezdrátově používat Google Android AutoTM.
- Inteligentní osobní asistent BMW Intelligent Personal Assistant dostává nový vzhled a byl rozšířen o mnoho nových inteligentních funkcí. Například se nyní grafika na displeji nasměruje k osobě, která s ním komunikuje, dokáže tedy rozlišit mezi řidičem a spolujezdcem.
Digitální individualizace s různými funkcemi na přání. Flexibilní nabídky dostupné okamžitě a jednoduše
BMW vnímá automobil jako digitální platformu. Již před více než 20 lety BMW ConnectedDrive přineslo do osobní dopravy více individualizace. Od té doby společnost svým zákazníkům umožňuje, aby možností postupného rozšiřování digitálních služeb využívali novinek rychlého technologického rozvoje. S funkcí Remote Software Upgrade BMW vytvořilo technologický základ pro udržování aktuálnosti softwaru automobilu přidáváním nebo pronajímáním dodatečných funkcí a jejich rychlého instalování vzduchem.
BMW již nyní svým zákazníkům nabízí různé digitální služby a doplňkové funkce vozu formou online prodeje i v době, kdy zákazník již vůz vlastní a používá. Tato funkce je nedílnou součástí softwaru vozidla. Aktuálně lze například tímto způsobem objednat asistent dálkových světel, systém aktivního udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, BMW Drive Recorder, BMW IconicSound Sport nebo Adaptivní M podvozek (konkrétní možnosti se liší v závislosti na daném trhu). Již zanedlouho do této nabídky přibudou pro vozidla se stávajícím hardwarem a softwarem další komfortní funkce a různé asistenční systémy.
BMW současně nabídne ještě větší stupeň flexibility v otázkách objednávání jednotlivých služeb. Zákazníci budou moci využít možnosti vyzkoušet různé produkty po dobu jednoho měsíce, po níž si budou moci danou službu objednat na jeden nebo tři roky.
Možnost postupného objednávání dodatečných funkcí vozu prostřednictvím obchodu ConnectedDrive Store BMW umožňuje větší míru individualizace, protože zákazníkům dodává maximum flexibility. BMW různé prvky hardwaru a softwaru instaluje do vozu již ve výrobě, takže je lze později podle preferencí zákazníků využívat. Když například nebyla určitá funkcionalita objednaná přímo z výroby, lze ji pořídit později. Při prodeji vozu si tak může druhý majitel ojetý vůz nakonfigurovat podle svého.
BMW současně pracuje na další digitalizaci komunikace se zákazníkem. Stále důležitějším kanálem bude komunikace přímo ve voze. BMW tak bude moci svým zákazníkům přímo nabízet služby ve voze v závislosti na aktuální situaci, a samozřejmě pouze v případě, že o to bude zákazník stát.
Další možnosti rozšiřující se individualizace se představí v chystaném průkopnickém voze BMW iNext.
Zpracování dat. Dokonalá kontrola a maximální přínosy pro zákazníka
Nejnovější vozy BMW jsou se svým okolím propojeny různými digitálními službami. Mnoho nových služeb a funkcí, které přinesla nejnovější aktualizace, by nebylo možné nabídnout bez adekvátních dat. Strategie BMW Group pro práci s těmito daty, samozřejmě při zachování nejvyšších standardů zabezpečení a ochrany soukromí, je nezbytná pro zvýšení komfortu, bezpečnosti a efektivity našich produktů a služeb. BMW proto data sbírá pouze pro konkrétní určení. Zákazníci také mohou ve voze v menu ochrany dat zvolit, data kterých digitálních služeb chtějí využívat a odesílat z vozu. S funkcí BMW a MINI CarData mají zákazníci transparentní kontrolu nad osobními údaji a mohou rozhodnout o tom, v rámci jakých služeb chtějí svá data sdílet.
BMW Group již uvedla na silnice více než 14 milionů připojených automobilů. Tato vozidla jsou připojena k backendu BMW ConnectedDrive a mohu odesílat a přijímat živá data. Aby mohla vozidla BMW stále inteligentněji reagovat na aktuální situaci, sbírají pro monitorování svého okolí data prostřednictvím kamer, ultrazvukových čidel, radarů, senzorů podvozků a mnoha dalších systémů. Tato připojená vozidla se neustále pohybují na silniční síti, analyzují situaci a zprostředkovávají dopravní informace. Když například jeden vůz detekuje nebezpečí, automaticky jej předá ostatním řidičům.
BMW zahájilo výrobu modelů řady 4, řady 5 včetně M5 a řady 6 Gran Turismo
Celkově řidiči vozů BMW během 24 hodin projedou 98,5 % celé německé dálniční sítě. Každý den na sbírají informace z 25 milionů dopravních značek po celém světě a přinesou více než 700 milionů GPS souřadnic s dopravní situací. BMW tato data z celé flotily zpracovává výhradně v anonymizované podobě a využitím strojového učení a na jejich základě vyvíjí nové algoritmy.
BMW vždy aplikovalo principy bezpečnosti a zabezpečení. Bezpečnost a ochrana dat jsou brány v potaz a počítá se s nimi na každém kroku během vývoje jednotlivých procesů. Jedním z aspektů tohoto přístupu, je fakt, že vozy BMW nejsou k internetu připojeny přímo. Zabezpečeným připojením virtuální privátní sítě komunikují exkluzivně se servery backendu BMW ConnectedDrive. Tímto způsobem se zabraňuje neautorizovanému přístupu třetích stran přímo do systému vozidel.
V současné generaci vozů BMW (operační systém 7) si zákazník u více než 30 různých datových služeb (podle výbavy vozu) může individuálně upravit jejich chování. Sám si je nastaví a rozhodne o tom, které služby a která data bude vůz používat nebo odesílat. Současně mají řidiči BMW možnost zcela vypnout všechny služby včetně odpovídajícího datového přenosu. Není možné deaktivovat pouze služby, které jsou nezbytné pro bezpečnost a zdraví posádky, jako je například legislativou vyžadovaný systém tísňového volání eCall.