2022-bmw_rady_2_coupe- (7)

BMW ukazuje novou generaci řady 2 Coupé. Je to zadokolka a bude i BMW M240i se šestiválcem

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: BMW - 17. 5. 2021


Nové BMW řady 2 Coupé se nachází v závěrečné fázi procesu vývoje své sériové podoby, která odstartovala dynamickým testováním a laděním systémů pohonu a podvozku na závodním okruhu.

Dvoudveřový kompaktní sportovní vůz se vyznačuje řadou charakteristických ingrediencí, které jsou v segmentu prémiových kompaktních automobilů jedinečné. Díky nim nabídne sportovní a emocionální zážitky z jízdy, jež jsou právě během testovacích jízd pečlivě laděny. Cílem je, aby vznikl vůz, který nabídne ve své třídě unikátní jízdní zážitky. Mezi jedinečné prodejní argumenty nového BMW řady 2 Coupé v rámci konkurence patří pohon zadních kol, extrémně výkonný řadový šestiválec, téměř ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy, extrémně tuhá karoserie a technologie podvozku důsledně navržená pro agilní a dynamické jízdní vlastnosti.

Sportovní radost z jízdy v duchu tradice BMW 2002

Nové BMW řady 2 Coupé, které se bude vyrábět od konce léta 2021, je navrženo pro nekompromisní sportovní radost z jízdy. Navazuje na tradici na řidiče obzvláště orientovaných, kompaktních a výkonných dvoudveřových modelů, které se vyrábějí od dob legendárního BMW 2002. Pokud jde o výkon, trakci, ovladatelnost a schopnost dynamicky projíždět zatáčky splňuje nové BMW řady 2 Coupé požadavky obzvláště náročných zákazníků, kteří jsou nadšeni z ryzí sportovnosti kompaktního prémiového automobilu.

Ladění a testování na Nordschleife okruhu Nürburgring slouží v průběhu vývoje nového BMW řady 2 Coupé jako ultimativní prověrka zavěšení kol, podvozku, tlumení, řízení a brzdového systému. Testování na veřejných okresních silnicích v okolí Mnichova a zkušebním polygonu BMW Group v Maisachu zaručuje, že dynamické jízdní vlastnosti nového BMW řady 2 Coupé lze zažít i v každodenním provozu a v různých jízdních podmínkách. Vývojoví a testovací inženýři během rozsáhlého testování všech systémů pohonu a podvozku zajišťují, že výkonové charakteristiky motoru jdou ruku v ruce s precizní ovladatelností v každé jízdní situaci, fascinující dynamikou v zatáčkách, vylepšenou trakcí za všech podmínek na silnici, a to vše s pečlivě vyváženým jízdním komfortem. Zároveň je vůz nastaven tak, aby nabídl lepší chování a dynamiku při vyšších bočních přetíženích. 

Pohon zadních kol, který je v segmentu BMW řady 2 Coupé unikátní, je ideální koncepcí pro sportovní jízdu zatáčkami, stejně jako pro snadno ovladatelné řízené přetáčivé smyky.

Verze BMW M na vrcholu nabídky

Zaměření nového BMW řady 2 Coupé na maximální jízdní dynamiku v daném segmentu zosobňuje zejména vrcholná verze BMW M. Hnací síla vrcholného modelu BMW M240i xDrive Coupé vychází z extrémně výkonného zážehového řadového šestiválce s technologií BMW TwinPower Turbo. Motor, který je spontánní, stejně jako výkonný, dosahuje maximálního výkonu 275 kW/374 koní a je kombinován s 8stupňovou převodovkou Steptronic Sport. Model BMW M přenáší hnací sílu na sinici prostřednictvím pohonu všech kol BMW xDrive. Nastavení systému upřednostňující kola zadní nápravy zaručuje charakteristickou radost z jízdy ve spojení s rozdělováním výkonu, které se dokonale přizpůsobuje aktuálním podmínkám.

Dynamické jízdní testy prováděné také na Nürburgringu jsou ideálním způsobem pro další vyladění interakce systému pohonu všech kol s M sportovním diferenciálem na zadní nápravě. Diferenciál s plně variabilní svorností, kterou reguluje elektromotor, pomáhá novému BMW řady 2 Coupé dále zdokonalit jízdní vlastnosti v zatáčkách, a to především dalším zvýšením úrovně přilnavosti a stability. Cílené rozdělování hnací síly mezi zadní kola umožňuje dosahovat většího bočního zrychlení a také znatelně lepší dynamiky při výjezdu ze zatáček. 

Koncepce vozidla navržená pro jízdní dynamiku

Všechny modelové varianty nového BMW řady 2 Coupé, bez ohledu na použitý motor, se opírají o mimořádnou torzní tuhost karoserie. Statická torzní tuhost byla ve srovnání s předchozí generací zvýšena přibližně o 12 procent, například použitím nově navržených vzpěr v zadní části vozidla, které přispívají k mimořádně vysoké agilitě nového BMW řady 2 Coupé. Zásadní je také samotná koncepce s vpředu podélně uloženým motorem a pohonem zadních kol, která je důsledně navržena pro špičkovou jízdní dynamiku. Nová generace se vyznačuje významně zvětšeným rozchodem kol na přední i zadní nápravě, což účinně omezuje náklony karoserie a pohyby kol při sportovní jízdě v zatáčkách. 

Všechny modelové varianty nového BMW řady 2 Coupé jsou standardně vybaveny progresivními tlumiči, jejichž naladění vede ke znatelně lepší rovnováze mezi sportovností a jízdním komfortem. Citlivě reagují i na malé nerovnosti vozovky, kompenzují vibrace a zlepšují jízdní komfort. Při přejíždění velkých nerovností jsou pohyby karoserie tlumeny většími silami. Pro nové BMW řady 2 Coupé je volitelně připraven Adaptivní M podvozek. Jeho elektronicky řízené tlumiče nabízejí možnost zvolit vhodné nastavení pro sportovní i komfortní jízdu.

Precizní řízení, vylepšené aerodynamické vlastnosti

Nové BMW řady 2 Coupé se vyznačuje přirozenou obratností dokonce i ve velmi dynamických jízdních situacích. Ovladatelnost dvoudveřového vozu charakterizuje kromě výkonných a dobře dávkovatelných brzd také precizní řízení, které bylo navrženo přímo pro tento model. Přirozené chování vozu se opírá o optimální rozložení hmotnosti a také o značnou tuhost nábojů přední nápravy. Pro nové BMW řady 2 Coupé bude k dispozici Variabilní sportovní řízení, které kombinuje ještě větší přesnost s menším úsilím vynakládaným při parkování a manévrování.

Design nového BMW řady 2 Coupé neodráží pouze moderní, čistý a zjednodušený designový jazyk, na druhý pohled jsou zřejmá různá aerodynamická řešení verze BMW M, která byla navržena a vyzkoušena v rámci testování na Nürburgringu. Jde především o pro tento model specifický nástavec spodní hrany předního nárazníku, vzduchové clony, větrné deflektory, spodní kryty nádrže a zadní nápravy, stejně jako vzpěry v podlaze s tvarem optimalizujícím proudění vzduchu. Všechna aerodynamická řešení snižují na přední nápravě ve srovnání s předchozím modelem vztlak o 50 procent.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru