Ani těm nejlepším, mezi které se automobily značky BMW řadí, se čas od času nevyhnou nepříjemnosti. V případě německé automobilky jde o problém s EGR ventilem, který do servisů nažene stovky tisíc aut různých modelů. Konkrétně se mluví takřka o 1,6 milionu aut vyrobených v letech 2010 až 2017, které jsou osazeny čtyř- a šestiválcovými motory.
A důvod? Podle informací BMW by mohl v některých vznětových agregátech unikat glykol z chladiče ventilu EGR. Pokud by se takový únik zkombinoval s vysokými teplotami a usazeninami, které jsou standardně součástí EGR, může dojít buď k doutnání anebo v nejhorším možném případě až k požáru.
To je ovšem ten nejčernější scénář, který není moc pravděpodobný. BMW se ovšem ke všemu staví čelem a problémy řeší hned a je logické, že se té nejhorší možné variantě chce zcela vyhnout. Proto jsou auta svolávána do servisů, kde projdou velkou kontrolou EGR ventilu i všech jeho částí. Zákazníci budou o tom, zda se jich akce týká, včas informováni.
České zastoupení značky k tomu slovy svého tiskového mluvčího Davida Haidingera sdělilo: „Technické kampaně, jež byly rozhodnuty v evropských a asijských zemích v polovině srpna 2018, se týkají přibližně 480 000 vznětových vozidel BMW. Během dalšího zkoumání motorů s použitím stejné technické výbavy došlo k odhalení individuálních případů, které nespadaly do původních kampaní. Tyto individuální případy pro naše zákazníky neznamenají žádné výrazné riziko. Ale i přesto jsme se rozhodli toto malé riziko ještě snížit tím, že rozšíříme naše technické kampaně přesně pro jednotlivé země, a to s cílem podpořit důvěru a spokojenost našich zákazníků s našimi produkty.“