bmw-m8-competition-safety-car-motogp- (8)

BMW spolupracuje se závody MotoGP více než 20 let. Celé dvě dekády lze na závodních okruzích vidět bezpečnostní vozy (Safety Car) BMW M. Teď bavorský výrobce přidává další. Představil BMW M8 Competition Safety Car.

BMW připomíná 20letou historii svých Safety Car pro MotoGP. Nechybí ani legendární Z8

Závody MotoGP jsou ve světě motorek prakticky totéž, co formule 1 ve světě aut. Jsou to ty nejrychlejší okruhové závody motorek na světě. Po okruzích se řítí i 300km/h rychlostí, což občas může vyústit i v nějakou nebezpečnou situaci. A při té je pak potřeba asistence bezpečnostních vozů.

Pokud jste ale sledovali i závody MotoGP o minulém víkendu z Brna, mohli jste vidět jezdit několik Safety Carů BMW (M2, M3, M4 i M5) po okruhu přibližně po dobu 20 minut. Bylo to z důvodu toho, že jejich řidiči měli za úkol svou jízdou vysušit cílovou rovinku a první zatáčku, tedy úsek, který předtím zkropil déšť. Na zbytku okruhu bylo sucho, takže by to bylo pro jezdce mohlo být nebezpečné. Těžká by byla i volba pneumatik.

BMW představuje nový Safety Car pro MotoGP, bude to M5

Nejnovějším přírůstkem v poli bezpečnostních vozů bude nejnovější model BMW M. Válečné zbarvení i výstražná záblesková světla tak obleče BMW M8 Competition. Markus Flasch, šéf divize BMW M, to okomentoval s tím, že nové BMW M8 bylo současně vyvíjeno se závodním BMW M8 GTE, takže udělat z něj Safety Car pro MotoGP byla zcela jasná volba. Navíc jde o vlajkovou loď sportovní divize německé značky.

Základem pro BMW M8 Competition MotoGP Safety Car je úplně obyčejné sériové auto ve verzi Competition, které ale samozřejmě dostalo několik prvků BMW M Performance, včetně obřího křídla na víku zavazadelníku. Pod kapotou je ale zcela sériové, což znamená, že ho pohání 4,4litrový motor V8 s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Výkon motoru je 460 kW/625 koní a točivý moment vrcholí 750 Nm. I díky pohonu všech kol M xDrive a automatické převodovce dokáže auto zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy.