2019-bmw-m8

Představení nového BMW M8 už se blíží. Automobilka postupně prozrazuje některé detaily, ale auto jako takové nám ještě neukázalo. Teď se ale můžeme podívat na fotky interiéru a přečíst si kompletní informace o motoru. Světová premiéra se uskuteční na akci BMW Group #NextGen v Mnichově 25. – 27. června 2019, uvedení na trh v září 2019.

Jako u M5

Nové BMW M8 bude mít prakticky stejné pohonné jednotky jako sedan BMW M5, respektive M5 Competition. O pohon se stará vysokootáčkový 4,4litrový motor V8 s technologií BMW TwinPower Turbo. V M8 bude mít výkon 441 kW/600 koní a v M8 Competition to bude dokonce 460 kW/625 koní. Točivý moment v obou případech vrcholí 750 Nm.

Díky tomu nová BMW M8 Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, respektive 3,2 sekundy pro verzi Competition. U otevřené verze M8 Cabrio to je otázka 3,4 sekundy, Competition Cabrio to zvládne za 3,3 sekundy.

Motor je standardně spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou M Steptronic s funkcí Drivelogic a pohonem všech kol M xDrive. Jde o pohon, který upřednostňuje pohon zadní nápravy s aktivním M diferenciálem. Ten umí prostřednictvím nastavení auta zapojit do práce nápravy buď obě dvě (4WD), více preferovat tu zadní (4WD Sport) anebo tu přední odpojit a jen na zadní pohon (2WD). To je však vždy spojeno pouze s vypnutou stabilizací. K tomu je tady M podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, jenž doplňuje M řízení s posilovačem Servotronic.

Interiér

Interiér se vyznačuje výjimečnou rovnováhou mezi závodním stylem a komfortem. M sportovní sedadla, pro tento model specifická kožená čalounění, BMW Head-Up Displej s M specifickým zobrazením, standardně dodávaný BMW Live Cockpit Professional (včetně navigačního systému a BMW Intelligent Personal Assistant), Driving Assistant a parkovací asistent.

 

Ještě více nastavení

BMW si pro M8 připravilo ještě více možností nastavení. Dalo mu nový M režim umožňující individuální konfiguraci zásahů asistenčních systémů, přístrojového panelu a Head-Up Displeje. Na výběr mezi nastavením ROAD a SPORT, zatímco modely Competition umožňují řidiči zvolit režim TRACK pro jízdu na závodním okruhu. Je také možné různě upravovat nastavení brzd.

Nové BMW M8 bude umět nastavit pohon a podvozek, ale nově také brzdový systém

Ani o píď

BMW M8 také dostane (podle značky) extrémně pevnou karoserii a nosnou strukturu. V motorovém prostoru bude mezi horním uložením tlumičů vpředu vzpěra. Nově tu bude také spodní výztužný plech přídě. Vzpěra ve tvaru písmene X a hliníková příčná vzpěra na zadní nápravě. Modely Competition mají upravené uložení motoru pro ještě pevnější spojení s konstrukcí vozu.

Už brzy

Světová premiéra se uskuteční na akci BMW Group #NextGen v Mnichově 25–27. června 2019, uvedení na trh v září 2019.