2019-bmw-m8

BMW představilo nové BMW M8 i ve verzi Competition a rovnou jako Coupé i Cabriolet

Autor: Pavel Srp - 5. 6. 2019


Představení nového BMW M8 už se blíží. Automobilka postupně prozrazuje některé detaily, ale auto jako takové nám ještě neukázalo. Teď se ale můžeme podívat na fotky interiéru a přečíst si kompletní informace o motoru. Světová premiéra se uskuteční na akci BMW Group #NextGen v Mnichově 25. – 27. června 2019, uvedení na trh v září 2019.

Jako u M5

Nové BMW M8 bude mít prakticky stejné pohonné jednotky jako sedan BMW M5, respektive M5 Competition. O pohon se stará vysokootáčkový 4,4litrový motor V8 s technologií BMW TwinPower Turbo. V M8 bude mít výkon 441 kW/600 koní a v M8 Competition to bude dokonce 460 kW/625 koní. Točivý moment v obou případech vrcholí 750 Nm.

Díky tomu nová BMW M8 Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, respektive 3,2 sekundy pro verzi Competition. U otevřené verze M8 Cabrio to je otázka 3,4 sekundy, Competition Cabrio to zvládne za 3,3 sekundy.

Motor je standardně spojen s automatickou osmistupňovou převodovkou M Steptronic s funkcí Drivelogic a pohonem všech kol M xDrive. Jde o pohon, který upřednostňuje pohon zadní nápravy s aktivním M diferenciálem. Ten umí prostřednictvím nastavení auta zapojit do práce nápravy buď obě dvě (4WD), více preferovat tu zadní (4WD Sport) anebo tu přední odpojit a jen na zadní pohon (2WD). To je však vždy spojeno pouze s vypnutou stabilizací. K tomu je tady M podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, jenž doplňuje M řízení s posilovačem Servotronic.

Interiér

Interiér se vyznačuje výjimečnou rovnováhou mezi závodním stylem a komfortem. M sportovní sedadla, pro tento model specifická kožená čalounění, BMW Head-Up Displej s M specifickým zobrazením, standardně dodávaný BMW Live Cockpit Professional (včetně navigačního systému a BMW Intelligent Personal Assistant), Driving Assistant a parkovací asistent.

 

Ještě více nastavení

BMW si pro M8 připravilo ještě více možností nastavení. Dalo mu nový M režim umožňující individuální konfiguraci zásahů asistenčních systémů, přístrojového panelu a Head-Up Displeje. Na výběr mezi nastavením ROAD a SPORT, zatímco modely Competition umožňují řidiči zvolit režim TRACK pro jízdu na závodním okruhu. Je také možné různě upravovat nastavení brzd.

BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky oslavuje dnešní padající hvězdy

Ani o píď

BMW M8 také dostane (podle značky) extrémně pevnou karoserii a nosnou strukturu. V motorovém prostoru bude mezi horním uložením tlumičů vpředu vzpěra. Nově tu bude také spodní výztužný plech přídě. Vzpěra ve tvaru písmene X a hliníková příčná vzpěra na zadní nápravě. Modely Competition mají upravené uložení motoru pro ještě pevnější spojení s konstrukcí vozu.

Přečtěte si také:  Nové logo, nové koncese, nový design, nové barvy. Dacia se mění, otevírá novou kapitolu své historie

Už brzy

Světová premiéra se uskuteční na akci BMW Group #NextGen v Mnichově 25–27. června 2019, uvedení na trh v září 2019.

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek