BMW M5 CS stále prochází vývojem. A přestože ještě nebylo oficiálně představeno, už zajíždí skvělé časy na okruzích, nikoliv však v rukou testovacích jezdců automobilky, ale novinářů. Nejnověji deklasovalo M5 Competition na okruhu Lausitzring.
Přesné technické údaje BMW M stále neprozradilo, víme jen to, že o pohon se bude starat v základu stejný motor jako u BMW M5 Competition, tedy 4,4litrový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec s výkonem 467 kW/635 koní a 750 Nm. Přesnou hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h neznáme, ale podle přiloženého videa, respektive tabulky na jejím začátku to bude kolem tří sekund, na dvoustovce má německý supersedan být za 10 sekund od rozjezdu.
BMW M5 CS ještě ani nepředstavilo a už ho půjčilo, aby zajelo čas na Hockenheimringu. Překvapilo?
Působivé, ale stejně působivé je i to, jak je auto ovladatelné. Těch 10 koní výkonu rozhodně nezpůsobí 1,5sekundové zrychlení na 4,3kilometrovém závodním okruhu. Magazín Auto Bild Sportscars posadil za volant Guido Naumanna, který jedno kolo projel v čase 1:31.88.
Pokud se podíváme na srovnání s jinými auty, pak je BMW M5 CS rychlejší než opravdová sportovní auta jako Porsche 911 GT3 (991) s časem 1:32.00 a Audi R8 V10 Performance, které okruh zajelo za 1:32.11. Deklasovalo soupeře i ve vlastních řadách, když BMW M8 Gran Coupe Competition zajelo 1:32.96 a BMW M5 Competition 1:33.40. Naopak na BMW M8 Competition Coupé zlehka ztrácí, to tu zajelo čas 1:31.33.
Kdy bude BMW M5 CS oficiálně představeno zatím nevíme, ale jisté je, že se rozhodně máme na co těšit. Tohle auto bude vážně rychlé!