Radost z jízdy, BMW i, EfficientDynamics: U BMW Group jdou emoce a trvalá udržitelnost ruku v ruce. Pověst BMW Group jakožto inovátorské společnosti a její důsledné zaměření tímto směrem i v budoucnosti zaručí úspěch prémiové mobility „Made in Germany“. Od elektromotorů po špičkové, nízkoemisní vznětové motory, plnící normu EU6, BMW Group stanovuje měřítka v oblasti technologie.
„Trvalá udržitelnost je nedílnou součástí naší filozofie stejně jako radost z jízdy. S BMW i jsme byli prvním německým výrobcem automobilů, který se jasně zavázal k elektrické mobilitě,“ vysvětluje předseda představenstva BMW AG Harald Krüger. „Jsme přesvědčeni, že kromě emocí a radosti z jízdy musí být součástí budoucí mobility také trvalá udržitelnost. Přechod se snažíme provést co nejusilovněji a nejrychleji. Doposud jsme představili více elektrifikovaných automobilů než kterýkoliv z našich zavedených konkurentů.“
Ovšem elektrifikace není jediným trvale udržitelným řešením: „Budoucí mobilita bude zcela určitě záviset také na špičkových vznětových motorech, protože ochrana životního prostředí má několik rozměrů a jedním z nich je boj proti klimatickým změnám,“ dodal Krüger.
Moderní a efektivní vznětové motory mají nižší emise CO2, a proto významným způsobem přispívají k ochraně životního prostředí. Kromě toho, pokud se bavíme o mnoha dalších nechtěných emisích, jsou vznětové motory stejně čisté, nebo dokonce čistší než zážehové motory. To lze zcela jistě říci o emisích pevných částic, uhlovodících a oxidu uhelnatém, což znamená, že tři ze čtyř hlavních problémů vznětových motorů byly vyřešeny a již nemají žádný nepříznivý vliv na kvalitu ovzduší. To je důvod, proč BMW Group požaduje objektivní diskuse, založené na faktech a vědeckých důkazech.
V této souvislosti BMW Group podporuje komplexní opatření přijatých na „National Diesel Forum“, zaměřených na další zlepšení kvality ovzduší ve městech.
Kromě těchto opatření BMW Group připravuje celoevropskou kampaň za obnovou vozového parku, která bude mít pozitivní dopad na zdroje, klima a životní prostředí jako takové. Odteď až do 31. prosince 2017 si majitelé vznětových automobilů, splňujících emisní normu EU4 nebo nižší, budou moci nárokovat bonus až 2 tisíce eur (částka se bude odvíjet od vlastněného modelu) v případě, že svůj automobil vymění a zakoupí některý z nových vozů BMW nebo MINI. Zvolenou náhradou musí být buď BMW i3, plug-in hybrid nebo model splňující normu EU6 s kombinovanými emisemi CO2 do 130 g/km (v cyklu NEDC). Tato speciální kampaň začne záhy, zcela určitě před koncem srpna. Tento bonus je navíc k ostatním vládním finančním pobídkám.
Podle průzkumu německého Federálního úřadu pro životní prostředí z dubna 2017 produkují automobily BMW Group o 40 % méně emisí NO
X, než kolik činí německý průměr. Tyto vynikající hodnoty platí pro naše modely splňující normu EU5 a EU6. Navíc, poznatky získané v průběhu reálného provozu mezi roky 2010 a 2015 znamenají, že BMW Group může nabídnout další optimalizaci výfukových plynů pro 225 tisíc automobilů plnících normu EU5, jež jsou v současné době v Německu v provozu – samozřejmě bez dodatečných nákladů pro majitele.
Navíc BMW Group investuje do fondu Trvale udržitelné mobility a využívá možností, které nabízí digitalizace, a podporuje velké metropole ve zvládání zvýšeného objemu mobility, a tudíž pomáhá snižovat emise. Na základě projektů, jako je strategické partnerství s městem Hamburk v zavádění elektrické mobility a výzkumný projekt „City2Share“ s městy Mnichov a Hamburk, zintenzivňuje společnost BMW Group dialogy s příslušnými městskými úřady s cílem vytvořit lepší podmínky pro zvyšující se elektromobilitu a sdílení automobilů.
S ohledem na současnou debatu týkající se vznětových motorů se Krüger vyjádřil následovně: „Již téměř dva roky je technologie vznětových motorů, která po technologické stránce patří na špičkovou úroveň, vysoce efektivní a mezi zákazníky velmi oblíbená, přitom je úmyslně a veřejně diskreditována. To způsobilo obrovskou nejistotou mezi miliony motoristů, která nás nikam neposune. Německý automobilový průmysl zůstane v oblasti inovací velmi silný: zajistíme řešení pro mobilitu zítřka.“
BMW Group opakovaně prohlásila, že její technologie čistění výfukových plynů jsou velmi odlišné od ostatních a společnost v této oblasti i nadále hledá rovnocenného konkurenta. Společnost kategoricky odmítá obvinění některých médií, že používá technologie čištění výfukových plynů, které nejsou v souladu s předpisy. „Šetření příslušných orgánů doma i v zahraničí prokázala, že vozidla BMW Group nejsou vybavena zařízeními upravujícími výsledky měření výfukových zplodin,“ vysvětluje Krüger.
Kromě pokračující optimalizace spalovacího motoru BMW Group usilovně pracuje na plošném zavedení elektromobility. Flexibilní automobilové platformy a výrobní závody umožní společnosti BMW Group v krátkém časovém horizontu rozhodnout, které modely, v jakém počtu a s jakým typem pohonu vyrobí – modely s vysoce účinným spalovacím motorem, plug-in hybridní nebo plně elektrické.
BMW Group očekává, že prodeje elektrifikovaných automobilů v roce 2017 poprvé přesáhnou hranici 100 tisíc kusů, přičemž do tohoto počtu jsou zahrnuty všechny elektromobily BMW i3, BMW i8, plug-in hybridní modely BMW iPerformance a plug-in hybridní MINI Countryman. Současná nabídka elektrifikovaných modelů zahrnuje devět modelů a v roce 2018 ji doplní zcela nové BMW i8 Roadster. Krátce poté budou do kmenových značek BMW Group implementována řešení pohonu čistě na elektrický proud, kdy továrna v Oxfordu zahájí v roce 2019 výrobu elektromobilu MINI a v roce 2020 bude představena čistě elektrická verze BMW X3. Následující rok 2021 se představí nové průkopnické BMW iNEXT. Tento vůz bude vznikat v továrně v Dingolfingu – to je rozhodnutí podtrhující význam Německa jakožto základny budoucích technologií a excelentního centra elektromobility.