BMW X1 xDrive 25e

Udělat dnes reklamu, která zaujme, o které se bude mluvit a která bude dostatečně personalizovaná, je hodně náročné. Britské zastoupení BMW ale jednu takovou vymyslelo, byť s ní asi mělo původně úplně jiné plány, a nečekalo, že se proti ní zvedne tak velká vlna nevole. A to v praxi ona reklama ještě ani reálně nevznikla.

Vše začalo prohlášením, že BMW v některých místech Velké Británie instaluje na velké křižovatky chytré bigboardy. Ty budou osazeny inteligentním systémem, který bude schopen přečíst registrační značku auta, rychle se propojit s databází BMW a následně detekuje auta, která už nemají záruku výrobce. Majitelům takových vozů BMW tedy cíleně doporučí si ji připlatit. Problém je v tom, že kromě těch dotyčných majitelů a řidičů aut se informaci o tom, že nemají prodlouženou záruku, dozví i všichni kolem. Tedy všichni, kteří dohlédnou na obří bigboard.

Bigboardy měly být umístěny na křižovatkách v Londýně, Birminghamu, Manchesteru a Newcastlu. Píšeme v minulém čase, protože ačkoliv automobilka k této reklamní akci dodala, že bigboardy nebudou shromažďovat žádná data o autech či řidičích, na sociálních sítích se proti této chystané propagaci zvedla obří vlna nevole.

Přečtěte si také:  Jak rychlé je BMW 128ti na okruhu? Zajelo pomalejší čas, než konkurenční hot-hatch z dílny bývalého šéfa BMW M

Na Štědrý den se proto britské zastoupení německé značky rozhodlosvůj nápad přehodnotit. Podle magazínu The Drive nechá BMW chytré bigboardy v provozu, ale nebude cílit na konkrétní auta a konkrétní řidiče a majitele. Místo toho na interaktivní obrazovce ukáže auto, které je podobné tomu, jenž systém detekoval (model a barvu) a zároveň ukáže reklamní slogan týkající se možného přikoupení záruky. Systém bude nabídku záruk ukazovat všem modelům starším 35 měsíců, což je v Anglii doba, kdy většinou novým BMW servisní záruky končí. Žádné registrační značky ani konkrétní označení se tedy zobrazovat nebudou.