BMW X1 xDrive 25e

Udělat dnes reklamu, která zaujme, o které se bude mluvit a která bude dostatečně personalizovaná, je hodně náročné. Britské zastoupení BMW ale jednu takovou vymyslelo, byť s ní asi mělo původně úplně jiné plány, a nečekalo, že se proti ní zvedne tak velká vlna nevole. A to v praxi ona reklama ještě ani reálně nevznikla.

Vše začalo prohlášením, že BMW v některých místech Velké Británie instaluje na velké křižovatky chytré bigboardy. Ty budou osazeny inteligentním systémem, který bude schopen přečíst registrační značku auta, rychle se propojit s databází BMW a následně detekuje auta, která už nemají záruku výrobce. Majitelům takových vozů BMW tedy cíleně doporučí si ji připlatit. Problém je v tom, že kromě těch dotyčných majitelů a řidičů aut se informaci o tom, že nemají prodlouženou záruku, dozví i všichni kolem. Tedy všichni, kteří dohlédnou na obří bigboard.

Bigboardy měly být umístěny na křižovatkách v Londýně, Birminghamu, Manchesteru a Newcastlu. Píšeme v minulém čase, protože ačkoliv automobilka k této reklamní akci dodala, že bigboardy nebudou shromažďovat žádná data o autech či řidičích, na sociálních sítích se proti této chystané propagaci zvedla obří vlna nevole.

Přečtěte si také:  Proč platit autopojištění podle ujetých kilometrů? Allianz vysvětluje hlavní výhody svého povinného ručení "Jezdím málo platím málo"

Na Štědrý den se proto britské zastoupení německé značky rozhodlosvůj nápad přehodnotit. Podle magazínu The Drive nechá BMW chytré bigboardy v provozu, ale nebude cílit na konkrétní auta a konkrétní řidiče a majitele. Místo toho na interaktivní obrazovce ukáže auto, které je podobné tomu, jenž systém detekoval (model a barvu) a zároveň ukáže reklamní slogan týkající se možného přikoupení záruky. Systém bude nabídku záruk ukazovat všem modelům starším 35 měsíců, což je v Anglii doba, kdy většinou novým BMW servisní záruky končí. Žádné registrační značky ani konkrétní označení se tedy zobrazovat nebudou.