Automobilka BMW vypustila oficiální informace o svém novém klenotu. Jedná se nejsilnější, sériově vyráběný naftový šestiválec, jaký kdy spatřil světlo světa. Jako první model si ho samozřejmě zaslouží vlajková loď, BMW řady 7.

BMW 750d xDrive 3

BMW také u této jednotky mírně klame názvoslovím. Pokud vás u modelu 740d nepřekvapilo, že se jedná o řadový šestiválec. U označení 750d to minimálně pozdvižené obočí vyvolat musí. Nový řadový šestiválec o objemu tří litrů však disponuje systémem vícestupňového přeplňování a to hned čtveřicí turbodmychadel! Vysokotlakou část tvoří dvojice turbodmychadel s proměnnou geometrií lopatek, nízkotlakou část nově tvoří dvě menší turbodmychadla, které však nabídnout daleko rychlejší reakce.

V reálném provozu to má fungovat tak, že vždy by měly být v činnosti obě nízkotlaká turbodmychadla. K nim se přidá jedno vysokotlaké. Při intenzivní akceleraci, a to z volnoběžných otáček, dojde k odpojení jednoho z dvojice nízkotlakých turbodmychadel pomocí ventilů. Plnící tlak je tak mnohem rychleji k dispozici. Druhé vysokotlaké turbo se pak zapojuje do hry ve chvíli, kdy motor točí zhruba 2 500 otáček za minutu.

Díky tomu může motor s označením 50d disponovat velmi slušným výkonem a točivým momentem. Maximální výkon se vyšplhal na rovných 400 koní (294 kW) při 44 00 otáčkách a maximální točivý moment na 760 Nm v rozmezí od 2 000 do 3 000 otáček. Nicméně důležitý je také fakt, že již od 1 000 otáček budete mít k dispozici velmi slušných 450 Nm. BMW 750d, které bude standardně spolupracovat s pohonem všech čtyř kol xDrive to udává zrychlení na 100 km/h za pouhé 4,6 sekundy. Vedle těchto parametrů pak velmi vtipně působí udávaná normovaná spotřeba, která by se měla pohybovat v rozmezí 5,9 až 5,7 l/100 km.

Jak už jsme uvedli, poprvé se s tímto motorem setkáme v BMW řady 7, u kterého bude provedení 750d k dispozici od léta tohoto roku. Na uvedení do dalších modelů zatím musíme počkat.