V pátek ráno na 215 km dálnice D1 ve směru od Vyškova do Brna havaroval čtyřicetiletý řidič se svým BMW. K nehodě došlo v hustém dešti, při němž řidič dostal smyk a s neovladatelným vozidlem narazil nejprve do pravých a potom i do levých svodidel. Poškozené vozidlo zůstalo stát po nárazu v levém jízdním pruhu. Na videu je také vidět, že řidič bez reflexní vesty po nehodě obchází své nabourané vozidlo. To však může být obrovským rizikem.

Po nehodě na dálnici je nejbezpečnější, když celá osádka zrychleně opustí vozidlo a dostane se do bezpečného prostoru za svodidly. Díky oblečeným reflexním vestám budete lépe viditelní pro další řidiče. Nezapomeňte také na umístění výstražného trojúhelníku ve vzdálenosti nejméně sto metrů za nepojízdným vozidlem.

Jak zabránit aquaplaningu: co dělat při jízdě a co před cestou

Protože dny se silnými bouřkami nejsou v poslední době nijak výjimečné, upozorňuje policie řidiče, že rychlým změnám klimatických podmínek je nutné přizpůsobit i styl jízdy. Ve vysoké rychlosti totiž hrozí mnohem vyšší riziko aquaplaningu a smyku. Hustý déšť také výrazně zhoršuje viditelnost, prodlužuje brzdnou dráhu a na případnou překážku v provozu potom nemusíte dostatečně rychle zareagovat. Zbytečná nehoda znamená konec vaší cesty a zdržení pro ostatní řidiče.