2019-Bentley-Continental-GT-Convertible- (3)

Bentley představilo zcela nový model Continental GT Convertible

Autor: Tisková zpráva - 30. 11. 2018


Kabriolet Bentley Continental GT Convertible, navržený, zkonstruovaný a ručně vyráběný ve Velké Británii, reprezentuje veškeré know-how značky v oblasti výroby nejelegantnějších a nejstylovějších automobilů na světě pro cestování ve velkém stylu, a je tak dokonalým ztělesněním hodnot luxusní značky.

Elegantní a sošný vnější design dokonale ladí s vytříbeným, ručně vyrobeným interiérem, čalouněným nejkvalitnějšími kůžemi a doplněným ozdobným obložením z trvale udržitelných zdrojů.

Na míru střiženou skládací střechu lze natáhnout nebo složit za pouhých 19 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Continental GT Convertible se tak na povel tlačítka přemění z luxusního kupé v otevřený luxusní cestovní automobil. Pro skládací střechu je na výběr sedm různých barev tkaniny. Nabídka poprvé zahrnuje také autentickou tvídovou tkaninu.

Do vyhřívaných komfortních sedadel je dokonale integrována nově koncipovaná funkce vyhřívání oblasti šíje. Systém poskytuje navzdory nižší hlučnosti ještě více tepla než u předchůdce a optimalizuje účinnost i proudění vzduchu kolem elektricky nastavitelných opěrek hlavy. Nový systém vyhřívání šíje zaujme i svým vytříbeným designem s chromovanou centrální lamelou v celé šířce výdechu. Toto stylistické řešení připomíná proslulé výdechy ventilační soustavy ve vozech Bentley s motivem „býčího oka“. V kombinaci s vyhříváním volantu, sedadel a nově i loketních opěrek vytvářejí tyto sofistikované komfortní prvky luxusní zážitky z jízdy v jakýchkoli povětrnostních podmínkách.

Zcela nový Continental GT Convertible umocňuje smyslové zážitky z jízdy s větrem ve vlasech svými strhujícími výkony. Mimořádně výkonný motor Bentley W12 6,0 litru spolupracuje s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Nový motor používá nejmodernější řídicí jednotku, která umožňuje dosahovat nejvyššího výkonu 635 k a maximálního točivého momentu 900 Nm. Nový Continental GT Convertible díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 333 km/h.

Nový Continental GT Convertible přichází s významnou evolucí také v oblasti technické výbavy interiéru. Mezi jedinečné prvky značky Bentley patří vyspělý, zcela digitální panel přístrojů se zaměřením na řidiče. Další z celé řady inovací je pozoruhodný otočný displej Bentley. Při otáčení třístranného modulu se místo ozdobného obložení objeví 12,3“ dotykový displej nebo tři elegantní analogové přístroje. Zákazníci si tak mohou v případě potřeby vytvořit prostředí prosté digitálních prvků.

Spojení nenucené elegance s mimořádným výkonem a vytříbeným stylem

Třetí generace modelu Continental GT Convertible je nezaměnitelným automobilem značky Bentley, který si zachovává eleganci a vytříbený styl svých předchůdců. Zcela nová karoserie a materiály s ještě výraznějšími a ostřeji definovanými tvary vytvářejí opravdu nádherný kabriolet – s nataženou i složenou střechou.

Silueta kabrioletu je delší a nižší než u předchůdce. Na tom se podílí posunutí předních kol o 135 mm více dopředu, což umožnilo prodloužit kapotu a snížit čelní partii. Dominantní postavení si však udržely klíčové charakteristické linie kupé, jako je výrazná linie, která se táhne od předních světlometů až ke svalnaté zadní partii.

Přední světlomety modelu Continental GT Convertible používají nejmodernější techniku Matrix LED. Nejvíce se však odlišují svým designem, který byl inspirován nejkvalitnějšími broušenými křišťálovými skleničkami. Vnitřní plochy světlometů jsou proto transparentní a mají ostře definované hrany, na nichž se láme světlo jako v diamantu.

Výsledek vypadá jako osvětlený drahokam. A tento efekt ještě umocní na přání dodávaná funkce uvítacího osvětlení, která postupně rozsvěcuje světlomety, jakmile se řidič začne přibližovat ke svému vozu. Zadní světlomety zaujmou rovněž efektem broušeného křišťálového skla, který zdůrazňuje trojrozměrnou hloubku optické soustavy.

Zcela nový Continental GT Convertible má v sériové výbavě 21“ kola s pěti trojitými paprsky. Na přání je mohou nahradit kola s 10 paprsky nebo 22“ kola s pěti otevřenými paprsky. Tyto tři typy kol jsou nabízeny s výběrem deseti leštěných a lakovaných povrchových úprav.

Zákazníci mají pro svůj kabriolet na výběr paletu 17 barev karoserie, včetně odstínů Beluga, Onyx a Portofino. Na přání je k dispozici také rozšířená paleta barev. Další možností jsou zcela individuální kombinace barev podle přání klienta značky Bentley. Pro skládací střechu je k dispozici sedm barev.

Nejkvalitnější, ručně vyrobený interiér: svět skrytých potěšení

Znamenitý interiér zcela nového modelu Continental GT Convertible je dokladem bezkonkurenčního know-how značky Bentley v oblasti využití přírodních materiálů, které jsou zcela odhaleny světu po složení elegantní střechy.

Interiér, od nejkvalitnějších kůží až po vzácná dřeva pro ozdobná obložení z trvale udržitelných zdrojů – včetně nejnovějšího ozdobného obložení z akácie koa nebo tmavého dřeva blahovičníku s kresbou s houslovým motivem –, je skvělým dílem zručných řemeslníků a nadaných umělců. Nabídka zahrnuje jedinečná ozdobná obložení ze dvou druhů dřev. Pro každý vůz se přitom použije více než 10 metrů čtverečních dřeva. Zákazníci mají navíc na výběr také volant s věncem z leštěného dřeva.

Vytříbený design přístrojové desky vychází z tvarů dlouhých, ladných křídel, která se podobají logu Bentley. Zákazníci mají pro model Continental GT Convertible na výběr osm barev čalounění stropu, včetně červené, modré a bledě růžové.

Povrchová úprava středové konzoly navazuje na spodní část přístrojové desky, ale zákazníci si pro ni mohou zvolit novou povrchovou úpravu v technickém stylu, která je inspirována jemnými mechanickými povrchovými úpravami uvnitř nejkvalitnějších automatických švýcarských hodinek, známými pod označením Côtes de Genève. Touto povrchovou úpravou je strojově opatřen hliníkový plech o tloušťce 0,6 mm. Stroj při opracování povrchu postupuje ze strany na stranu, aby vytvořil lineární vzor. Každá řada je široká 5 mm a brousí se šikmo, aby vznikla skutečně trojrozměrná povrchová úprava. Hlava stroje se po každém pracovním kroku precizně posouvá do strany o pouhých 0,5 mm.

Interiér kabrioletu Continental GT Convertible zdobí nové druhy luxusních povrchových úprav, které umocňují smyslové vjemy a zvětšují potěšení při doteku i pohledu. V některých oblastech nahrazuje „polštářkové“ vroubkování tradiční „mechanické“ vroubkování. Výsledkem je měkčí, ušlechtilejší hmatový vjem při kontaktu s ovládacími prvky, zatímco „kosočtvercové“ vroubkování zdůrazňuje luxusní atmosféru pomocí detailně zpracovaného trojrozměrného povrchu.

Komfortní sedadla, nastavitelná v 20 směrech, stanovují nová měřítka z hlediska komfortu a sofistikovanosti. Hladké prostřední plochy umožňují maximální efektivitu chlazení, vyhřívání i masážních funkcí, zatímco nastavitelné boční polštáře si zachovávají prošívání v charakteristickém stylu značky Bentley. Na přání je nabízeno ruční prošívání křížkovým stehem.

Pro nový Continental GT Convertible je nabízen výběr tří audiosystémů. Standardní systém je vybaven 10 reproduktory a zesilovačem o výkonu 650 W, zatímco na přání dodávaný audiosystém Bang & Olufsen disponuje 16 reproduktory, zesilovačem o výkonu 1500 W a osvětlenými kryty reproduktorů. Zvuková aparatura Bang & Olufsen využívá jako první systém pro automobily systém BeoSonic – nový způsob nastavení zvuku prostřednictvím jednoduchého, intuitivního uživatelského rozhraní.

Pro skutečné audiofily je nabízen audiosystém Naim s 18 reproduktory, zesilovačem o výkonu 2200 W, aktivními basovými reproduktory v předních sedadlech a osmi režimy zvuku.

Technický pokrok nového modelu Continental GT Convertible ohromí řidiče již při usednutí za volant. Panel přístrojů, orientovaný na řidiče, je nyní zcela digitální a řidič si jej může individuálně nakonfigurovat.

Otočný displej Bentley nabízí výběr mezi digitálním nebo analogovým prostředím pro cestování. Na první pohled se zdá, že uprostřed přístrojové desky není žádný displej. Ozdobné obložení totiž probíhá nepřerušovaně napříč přístrojovou deskou, zatímco tenká chromovaná lišta za volantem obklopuje digitální panel přístrojů.

Při stlačení tlačítka pro spuštění motoru se však ozdobné obložení uprostřed přístrojové desky tiše vysune dopředu a otočí se, aby odkrylo dosud největší dotykový displej ve vozech Bentley. Digitální displej MMI s úhlopříčkou 12,3“ a vysokým rozlišením má elegantní design značky Bentley a zákazníkem konfigurovatelnou hlavní nabídku menu se třemi okny pro zobrazování řidičem preferovaných funkcí, například navigace, média a telefon. Uživatelské rozhraní se podobá modernímu mobilnímu telefonu a struktura menu umožňuje okamžité intuitivní ovládání.

Třetí strana otočného displeje Bentley odhaluje tři elegantní analogové přístroje, tvořené ukazatelem venkovní teploty, kompasem a chronometrem. Tak inovativní využití tradičních prvků umocňuje jedinečný přístup značky Bentley ke své minulosti i budoucnosti a nabízí zákazníkům výběr digitálních nebo analogových přístrojů nebo čistého, ničím nerušeného interiéru.

Nový Continental GT Convertible poskytuje řidiči i cestujícím nepřetržité spojení s okolním světem. Apple CarPlay, nejchytřejší a nejrychlejší způsob, jak integrovat funkce zařízení Apple do automobilu, využívá připojení prostřednictvím vstupu USB.

Trasu jízdy optimalizují funkce pro zlepšení navigace. Vyhledávání speciálních cílů Google usnadňuje vyhledání destinací, zatímco informace o dopravě v reálném čase upozorňují řidiče na polohu a délku aktuálních dopravních kolon i jejich změny. Private eCall poskytuje v nouzových situacích okamžitý přístup k záchranným službám. Cestující tak mohou mít na svých cestách naprostý pocit jistoty.

Výjimečné možnosti individualizace včetně skládací střechy z tvídové tkaniny

Zcela nový Continental GT Convertible přináší novou definici individualizace a na míru střiženého luxusu. Možnosti pro lakování, čalounění kůží, materiály ozdobného obložení a lifestylové výbavy jsou prakticky neomezené a vycházejí vstříc individuálním přáním zákazníka.

Již standardní paleta zahrnuje 17 barev laku karoserie, přičemž rozšířená nabídka čítá až 70 odstínů. Na výběr je také 15 různých luxusních koberců, osm odlišných, ručně vyráběných ozdobných obložení (a navíc čtyři varianty se dvěma druhy ozdobného obložení) a 15 druhů kůže pro čalounění interiéru. To znamená, že zákazníci si mohou specifikovat luxusní povrchové úpravy v interiéru zcela podle vlastních představ.

Nabídka zahrnuje sedm vnějších barev skládací střechy, která může být poprvé vyrobena z moderní interpretace tradiční britské tvídové tkaniny. Mezi nabízené barvy patří černá, modrá, vínově červená a šedá. Pro vnitřní čalounění stropu je k dispozici osm různých barev, od nové červené až po bledě růžovou.

Jedinečný systém skládací střechy poskytuje výrazně vyšší úroveň komfortu a zabírá méně místa. Střecha s vylepšeným těsněním a zvukovou izolací přispívá ke snížení hladiny hluku v interiéru o tři decibely při obvyklých cestovních rychlostech v porovnání s předchůdcem.

Zcela nová kombinace izolačních materiálů a ovládacího mechanismu v kombinaci s vylepšeným těsněním a zvukovou izolací umožnila vytvořit kabriolet pro cestování ve velkém stylu, který je stejně tichý jako kupé Continental GT předchozí generace.

V době uvedení na trh jsou nabízeny dva technické pakety: City Specification optimalizuje zážitky z jízdy po městě a Touring Specification cestování na dlouhé vzdálenosti.

City Specification zahrnuje bezdotykové otvírání víka zavazadlového prostoru, upozorňování na chodce, rozpoznávání dopravních značek, systém nouzového brzdění City a prostorový kamerový systém. Paket Touring Specification nabízí adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v dopravní koloně, aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, průhledový displej, systém nočního vidění s termovizní infračervenou kamerou a funkci preventivního brzdění a ochrany cestujících.

Mulliner Driving Specification dodá vozu ještě sportovnější vzhled 22“ kovanými koly z lehké slitiny s nízkou hmotností, jedinečným prošíváním s dvojitým kosočtvercovým vzorem, vyšívanými emblémy Bentley, širším výběrem ozdobného obložení, víčkem palivové nádrže s povrchovou úpravou, připomínající drahokam, sportovními pedály a čalouněním stropu vroubkovanou kůží. Zákazníci si mohou vybrat také individualizované prošívání v přední a zadní části vozu a individualizované prahové lišty.

Stejně jako všechny vozy Bentley může být i Continental GT Convertible svěřen vysoce kvalifikovaným a zkušeným řemeslníkům z divize Mulliner, která má na starosti realizaci individuálních zakázek a splní zákazníkovi téměř jakékoli přání.

Impozantní výkon: tepající srdce vozu Bentley

Zcela nový Continental GT Convertible je v době uvedení na trh nabízen s motorem Bentley W12 TSI 6,0 litru. Motor W12 TSI, zkonstruovaný, vyvinutý a ručně vyráběný v Crewe, je nejvyspělejším dvanáctiválcovým motorem na světě.

Nový motor používá nejmodernější řídicí jednotku, která je schopna uskutečňovat 300 milionů softwarových výpočetních operací za sekundu. Kabriolet s nejvyšším výkonem 635 k a maximálním točivým momentem 900 N.m zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 333 km/h.

W12 TSI kombinuje vysokotlaké přímé vstřikování paliva s nízkotlakým nepřímým vstřikováním. Kombinace obou systémů maximalizuje kultivovanost běhu, snižuje emise pevných částic a optimalizuje průběh křivky výkonu a točivého momentu.

Nový motor využívá systém start-stop, který ve verzi pro vozy Bentley umožňuje také funkci setrvačné jízdy. Motor je vypnutý nejen u stojícího vozu, ale vypíná se již během zpomalování nedlouho před zastavením.

Díky systému deaktivace válců pracuje za stanovených podmínek pouze polovina válců. Sací a výfukové ventily, vstřikování paliva a zapalování jsou pro příslušné válce deaktivovány. Motor, běžící jako šestiválec, spotřebuje díky tomu méně paliva.

Významným konstrukčním opatřením je nový dvouhmotový setrvačník, který nahrazuje kapalinový měnič točivého momentu. Setrvačník tlumí kmitání poháněcího ústrojí. Výsledkem je mimořádně kultivovaný přenos hnací síly pro luxusní cestování.

Osmistupňová dvouspojková převodovka zajišťuje plynulé zrychlení a řadí s pozoruhodnou rychlostí. Obě uvedené vlastnosti umocňují dynamický charakter modelu Continental GT Convertible. Dvouspojková převodovka přispívá také ke kombinované spotřebě paliva EU 12,4 l/100 km.

Nový aktivní systém pohonu všech kol nahrazuje tradiční rozdělování hnací síly v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu. Nový systém mění tento poměr v závislosti na jízdní situaci.

Bezkonkurenční jízdní komfort a ovladatelnost pro cestování ve velkém stylu

Třetí generace kabrioletu Continental GT Convertible je vybavena vyspělým systémem Bentley Dynamic Ride pro potlačování naklánění karoserie na základě 48V elektrické soustavy. Tato technická inovace zaručuje bezkonkurenční ovladatelnost vozidla. Elektronicky řízený systém mění nastavení ovládacích prvků na příčném zkrutném stabilizátoru každé nápravy, a vylepšuje tak ovladatelnost a jízdní komfort. Vůz působí ještě lehčím dojmem a jeho řízení je preciznější.

Tento systém okamžitě působí proti sílám, které způsobují boční naklánění karoserie při průjezdu zatáčkou, a zajišťuje maximální kontakt pneumatik s vozovkou, aby byl zaručen nejlepší jízdní komfort ve své třídě a výjimečná ovladatelnost.

Zatímco konvenční příčné zkrutné stabilizátory představují kompromis mezi potlačováním naklánění karoserie a jízdním komfortem, pracuje aktivní systém značky Bentley s variabilní mírou odolnosti vůči působení torzních sil. Continental GT Convertible tak může být za všech okolností mimořádně dynamický i komfortní pro všechny cestující. Využití 48V systému má za následek nehlučnou činnost, okamžité reakce a dostatečný disponibilní výkon pro optimální jízdní vlastnosti na jakémkoli povrchu.

Prostřednictvím voliče jízdních režimů Bentley Drive Dynamics Control lze zvolit různé režimy: Comfort, Bentley nebo Sport. Odpružení, motor, převodovka a ostatní podvozkové systémy změní svou charakteristiku, aby odpovídala zvolenému jízdnímu režimu. Alternativně si může řidič individualizovat svá vlastní dynamická nastavení.

Vzduchové odpružení nového kabrioletu Continental GT Convertible bylo nově zkonstruováno a používá tříkomorové vzduchové pružiny. V nejměkčím nastavení je tak k dispozici o 60 procent větší objem vzduchu než u předchozího modelu. Inženýři značky Bentley díky tomu získali širší možnosti pro nastavení odpružení. Výsledkem je ještě vyšší úroveň jízdního komfortu i dynamických vlastností. Systém nabízí rozsah nastavení od sportovně tuhého odpružení až po kultivovanost luxusního sedanu, v závislosti na řidičem zvoleném režimu.

Základem pro dosažení pozoruhodné ovladatelnosti modelu Continental GT Convertible je vyspělá konstrukce skeletu karoserie, která je v porovnání s předchůdcem lehčí a zároveň i tužší. Pětiprocentního zvýšení torzní tuhosti a 20% snížení hmotnosti skeletu bylo dosaženo inteligentním použitím hliníku a vysokopevnostních ocelí.

Continental GT Convertible je vybaven také řízením s elektrickým posilovačem EPAS (Electric Power-Assisted Steering). Nový systém poskytuje řidiči lepší zpětnou vazbu a zároveň poskytuje izolaci od nežádoucích rušivých vlivů při přejezdu nerovností vozovky. Systém řízení pracuje s variabilním převodem, který při větším úhlu natočení volantu zvětšuje úhel natočení kol. To řidiči usnadňuje manévrování s vozidlem, ve vysokých rychlostech je však zachována vynikající stabilita.

Dalším klíčovým prvkem je nejnovější generace adaptivních tlumičů CDC (Continuous Damping Control), která nepřetržitě optimalizuje tlumicí síly, a tím i jízdní komfort. Systém průběžně měří rychlost pohybu každého kola ve svislém směru i jeho vzdálenost od karoserie a také upravuje objem vzduchu v pružinách, pokud je to nutné pro zajištění optimální rovnováhy mezi jízdním komfortem a ovladatelností. Přední i zadní náprava mají lehkou hliníkovou konstrukci s víceprvkovým zavěšením všech kol.

Brzdová soustava s celkem 28 pístky je historicky nejvýkonnějším systémem s ocelovými kotouči ve výbavě automobilu značky Bentley. Kotoučové brzdy vpředu mají průměr 420 mm a dvoudílnou konstrukci s třecím prstencem z litiny a centrální nosnou částí z hliníku. Přední třmeny jsou vybaveny deseti pístky, zatímco zadní čtyřpístkové třmeny svírají jednodílné brzdové kotouče s průměrem 380 mm. Velkoryse dimenzovaná brzdová soustava poskytuje spolehlivé, opakovatelné brzdné výkony, odpovídající sportovnímu cestovnímu automobilu s nejvyšší rychlostí přesahující 320 km/h.

Bentley od samého začátku vývojového projektu úzce spolupracoval se společností Pirelli na vývoji speciálních pneumatik pro nový kabriolet Continental GT Convertible. Otevřený vůz jezdí výhradně na pneumatikách Pirelli P Zero. Poprvé jsou použity pneumatiky různých rozměrů na přední a zadní nápravě pro ještě vyšší úroveň jízdní dynamiky. Inženýři společnosti Pirelli se během procesu vývoje podíleli na testovacích jízdách a optimalizaci nastavení společně s inženýry Bentley, dokud nebylo dosaženo dokonalé rovnováhy mezi sportovními výkony a komfortem.

Nejnovější směsi pro běhoun pneumatik přispívají k ještě rychlejším reakcím vozidla na povely řidiče. Tím jsou zajištěny výjimečné zážitky z dynamické jízdy s vyváženou charakteristikou řízení a vynikající zpětnou vazbou.

Pneumatiky P Zero pro vozy Bentley jsou navíc vybaveny speciálním systémem Pirelli pro minimalizaci přenosu hluku z podvozku do interiéru. Nejnovější pneumatiky P Zero se zároveň mohou pochlubit nižším valivým odporem bez kompromisů z hlediska adheze. Přilnavost na mokrém i suchém povrchu byla naopak významně zvýšena, včetně znatelného snížení rizika aquaplaningu.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru