ŠKODA 130 RS

AvD-Histo-Monte: Devět historických vozů ŠKODA na náročné zimní rally

Autor: Tisková zpráva - 8. 2. 2017


Devět historických vozů ŠKODA se postaví na start letošního ročníku rally AvD-Histo-Monte, chybět nebudou ani legendární modely ŠKODA 130 RS. Právě tento vůz získal před 40 lety double ve své třídě na Rally Monte Carlo 1977. Zimní rally historických vozů AvD-Histo-Monte zavede ve dnech 7. až 11. února 82 posádek na trasu dlouhou přes 1700 km z Frankfurtu nad Mohanem do Monte Carla.

„Rallye AvD-Histo-Monte je pro každého účastníka nezapomenutelným zážitkem, současně představuje prubířský kámen pro historickou techniku,“ vysvětluje Michal Velebný, koordinátor restaurátorské dílny ŠKODA Muzea a dodává: „Její trasa dlouhá téměř 1 730 kilometrů si žádá maximální výkon a soustředění, a to zejména v četných úsecích, kde pořadatelé skrytě měří předepsanou průměrnou rychlost.“

ŠKODA letos využije veteránskou soutěž AvD-Histo-Monte i k tomu, aby na legendárních místech připomněla svůj skvělý úspěch z roku 1977: Tehdy její posádky Václav Blahna/Lubislav Hlávka a Miloslav Zapadlo/Jiří Motal na Rally Monte Carlo získaly ceněný double ve třídě do 1300 cm³. Shodou okolností se totéž ve třídě WRC 2 povedlo i letos posádkám Andreas Mikkelsen/Anders Jæger a Jan Kopecký/Pavel Dresler. Méně známý je fakt, že automobily z Mladé Boleslavi mají k rally s cílem v Monte Carlu vztah již 105 let. V roce 1912 se totiž na start druhého ročníku zimní soutěže postavil i hrabě Alexander Kolowrat s vozem Laurin & Klement.

Náročná rally AvD-Histo-Monte napříč zimní Evropou nabídne tvrdé podmínky na sněhu, ledu, ale i prosluněné úseky plné serpentin ve francouzských Alpách. Na startovní rampu v německém Frankfurtu nad Mohanem se postaví hned devět vozů ŠKODA, většina z nich od privátních majitelů. Hlavní hvězdou bude kupé ŠKODA 130 RS s rokem výroby 1976. Stejně jako v minulosti jej bude pilotovat sedminásobný německý mistr v automobilových soutěžích Matthias Kahle, který už AvD-Histo-Monte dvakrát vyhrál v letech 2008 a 2009. Týmovou společnost mu budou dělat ŠKODA 130 RS z roku 1980, dvojice kupé ŠKODA 110 R z roku 1978, ostrá ŠKODA 120 S z roku 1971, ŠKODA 130 LR z roku 1985 a v neposlední řadě také ŠKODA 100 L vyrobená v roce 1970. Stále oblíbenější youngtimery zastupují vozy ŠKODA RAPID z roku 1985 a ŠKODA FAVORIT, vyrobená v roce 1992.

Na posádky čeká mimo jiné průjezd sedlem Col du Lautaret v nadmořské výšce 2058 m a následně i fascinující Circuit Serre Chevalier – na ledové závodní dráze se v roce 1980 odehrál prolog Rally Monte Carlo. Chybět nebude ani několik alpských rychlostních zkoušek či zastávka v legendárním restaurantu „Les Trois Vallées“ v pasu Col de Turini.

Ani tím však přítomnost vozů ŠKODA na této prestižní soutěži nekončí. Poslední den bude totiž během polední přestávky na slavném průsmyku Col de Turini rovněž vystaveno aktuální závodní „náčiní“ v podobě modelu ŠKODA FABIA R5, který si v lednu připsal prvenství ve třídě WRC 2 právě na Rally Monte Carlo a následně doprovodí startovní pole do cíle v Monaku.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru