Jakmile se začalo mluvit o masivním přechodu na elektromobilitu, byla to právě Velká Británie, která se elektromobility chytila a odmítá ji pustit. Jenomže jde tak trochu přes mrtvoly, ne úplně logicky a lidem, ale i automobilkám, se to přestává líbit.
Typickým příkladem toho velkého prosazování elektromobility a čistého ovzduší je Londýn. Vláda kolem něj vytyčila okruh, za který se s autem se spalovacím motorem dostanete jen v případě, že zaplatíte. A tato zóna se navíc neustále rozrůstá, což má dopady i na řadu těch, kteří v Londýně vůbec nebydlí. Jen mají tu smůlu, že bydlí moc blízko. Faktem je, že vláda obyvatelům nabídla šrotovné, tedy finance za to, že své staré auto vymění za modernější a čistější. Jde o takzvaný systém ULEZ, který starosta Londýna Sadiq Khan zavedl prý proto, že odborníci věří, že dokáže zachránit životy. Důvodem je fakt, že znečištěný městský vzduch způsobuje řadu zdravotních komplikací, včetně rakoviny.
Jenomže řada obyvatel a dnes už i automobilek se zlobí, že Velká Británie jde jen cestou omezení a zákazů. Vyžaduje nižší emise, více elektromobilů, ale fakticky pro to vůbec nic nedělá. Ozvaly se třeba značky Fiat nebo Vauxhall, ale s nimi i Společnost výrobců a obchodníků automobilů. Vadí jim, že zatímco podnikatelé a firmy mají alespoň nějaké, byť malé, úlevy a pobídky, běžní obyvatelé mají smůlu. Přesto ale vláda automobilky tlačí k tomu, aby prodávaly čím dál tím víc elektromobilů. Potvrdilo se to i posledním projevem kancléře Jeremyho Hunta, který podle magazínu Autocar v nejnovějším rozpočtovém plánu na nejbližší měsíce s podporou elektromobility vůbec nepočítá.
A na to reagoval ředitel Vauxhallu James Taylor, který zdůraznil, že aktuální britská směrnice vyžaduje, aby u všech automobilek působících v Británii tvořily prodeje elektromobilů alespoň 22 %. Podle něj nový rozpočet nijak nepřispívá k zamezení zpomalování přechodu Velké Británie na elektromobily. Navíc mu vadí, že zatímco firmy podporu od vlády mají, běžní lidé ně. „Zatímco existují silní pobídky pro firemní nákupy elektromobilů, včetně tech luxusních, soukromí zákazníci, kteří chtějí třeba rodinný vůz, mají smůlu a nic nedostanou,“ řekl.
A přidal se k němu britský šéf Fiatu Damien Dally. „Je velkým zklamáním, že kancléř do rozpočtu nezahrnul pobídky pro soukromé zákazníky. Vláda určila směr vývoje elektromobility, ale nedělá nic, aby zákazníky motivovala k tomu, aby si vozidla s nulovými emisemi kupovali,“ řekl Dally. Navíc zdůraznil, že poptávka po elektromobilech klesá, čímž se automobilky dostávají do problémů splnit vládní požadavky. Navíc podle něj bez vládní podpory neexistuje důvod, aby spotřebitelé přešli na elektromobily.
Ti co hlasovali pro Brexit si mysleli, že se omezí euronesmysly.A to se nestalo. Do autobyznysu,ale nejen tam, do energetiky a, zemědělství a všude je nutné vrátit svobodný trh. Zrušit všechny regulace, nařízení a zákazy. Co je politikům do toho v čem chtějí lidi jezdit. My jsme zvolili a dali jim důvěru, že budou spravovat stát k našemu prospěchu a oni nás neustále buzeruji, zakazuji a na řizují. To je konec demokracie , svobody a kapitalizmu. Výsledek známe, EU zaostává za světem a občané EU chudnou. Je nutné zatavit budování zeleného eurosocializmu.