autodrom_most-novy_asfalt-sezona_2022- (1)

Autodrom Most má za sebou další významnou část rekonstrukce dráhy. Okruh má nyní kompletně nový povrch, zvětšené únikové zóny, nové odvodnění a řadu dalších vylepšení. Podle dlouhodobé strategie se navíc pro investice spojené s autodromem využívají primárně lokální firmy a tak peníze vložené do rekonstrukce pomáhají celému regionu. 

„Areál mosteckého Autodromu, který zahrnuje nejen závodní dráhu, ale i polygon, jsou jedinečné prostory a pro udržení vysokého standardu je vždy nutné uvažovat nad veškerými investicemi komplexně. Při našem rozhodování vždy zásadní roli hraje kvalita a bezpečnost, a to jak ve vztahu k našim zaměstnancům, tak samozřejmě i směrem k široké veřejnosti,“ vysvětluje základní cíle investic Josef Zajíček, předseda představenstva Autodrom Most a.s.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2022: Klymčiw se škodovkou v 7. etapě zapadl. Stálo ho to 4 místa v celkovém pořadí

Podzimní etapa rekonstrukce a úprav okruhu si vyžádala měsíc intenzivních a pečlivě naplánovaných prací. Během nich se vyměnil povrch v cílové rovince včetně známé první šikany a několika set navazujících metrů. Byl použit speciální asfalt splňující přísné požadavky homologace mezinárodní automobilové federace FIA i mezinárodní motocyklové federace FIM. Úpravy v první a druhé zatáčce zahrnovaly také výměnu obrubníků za nový typ Melbourne. Na jejich vnějších stranách je nyní také použit drenážní asfalt k zajištění lepšího odvodu vody.

autodrom_most-novy_asfalt-sezona_2022-2

Významného vylepšení se ve dvou zatáčkách dočkaly také únikové zóny. „Posunutím svodidel se zóny rozšířily o 3 až 5 metrů a změnil se i jejich profil. V nejvyšších místech tak mají únikové zóny vrchol až o 1,2 metru výš, přičemž se manipulovalo s 4000 tunami kačírku a přemístilo se 800 tun zeminy. To představuje 160 plných nákladních návěsů,“ vyčísluje náročnost prací Jindřich Hrneček, sportovní ředitel Autodromu Most.

Přečtěte si také:  V Praze se na konci října bude opět konat Prague Car Festival. Tuning doplní výstava závodních aut a veteránů

Pro bezpečnost jsou stejně důležité i drenáže, které se přidávaly v celkové délce 6000 metrů. Vylepšená trať bude nejen bezpečnější, ale také rychlejší, a proto se v příští sezóně diváci mohou těšit na nové traťové rekordy. Podzimní etapa rekonstrukce navazovala na jarní část a dohromady tak Autodrom Most letos do dráhy investoval 35 milionů korun. A tím investice zdaleka nekončí, protože už v únoru 2022 jsou naplánované další úpravy. Ty se budou týkat opět únikových zón, ale i řídící věže, nebo kamerového systému.

„Naším cílem je do regionu přinášet a ne z něj čerpat, proto velice dbáme na to, abychom při všem, co na okruhu děláme, využívali místní firmy,“ přibližuje strategii Josef Zajíček. Investice do dráhy a zázemí jsou nicméně jen jedna část. Další významnou položkou je samozřejmě samotná organizace a pořádání světových podniků. „Mistrovství světa superbiků pomohlo naše plánované investice zintenzivnit. Nicméně jde především o prestiž, a přestože se při pořádání podobných podniků snažíme být maximálně efektivní, tak počítáme s návratností – lépe řečeno, abychom byli alespoň na nule – v horizontu dvou až tří let,“ vysvětluje komplexní pozadí investic Josef Zajíček. 

autodrom_most-novy_asfalt-sezona_2022-3

V uplynulé sezóně se i přes covidové restrikce podařilo v Mostě uspořádat závody, které Českou republiku znovu vrací na mapu světového motorsportu. Vedle již zmíněného mistrovství světa superbiků, které u obrazovek celosvětově sledovalo okolo 250 milionů diváků, to byl i světový pohár cestovních vozů WTCR, nebo mistrovství světa vytrvalostních motorek EWC. Pro sezónu 2022 již byly oznámeny termíny klíčových podniků: WTCR 9. – 10. dubna 2022, WorldSBK 29. – 31. července 2022 a Mistrovství Evropy okruhových tahačů 2. – 4. září 2022.Každý z těchto špičkových podniků zajistí mimořádnou pozornost mosteckému regionu i celé České republice a návštěvníci díky nim přinesou nemalé peníze – například podle analýzy agentury Czech Tourism diváci Czech Truck Prix 2017 během závodního víkendu utratili 40 mil. Kč. Dlouhodobým záměrem AUTODROMU MOST je budovat a rozvíjet tradici kvalitních okruhových podniků, které nabídnou atraktivní podívanou a přilákají množství domácích i zahraničních návštěvníků.

11 komentáře

  1. Ahoj a nejlepší je Pepík Sršeň, který všechny vyzývá ať nejezdí na silnicích jak prasata,a jdou se svézt na okruh do Brna. Ptám se kdy, když jízdy pro veřejnost prakticky vymizely díky Germánům a komerčně tzv. výhodnějším aktivitám. To nemluvím o kvalitě povrchu která je fakt z prdele.

  2. Velké poděkování za práci ktera se provádí na Mosteckém okruhu. Jen tak dál a obdivuji blázna který si pořídil závodní okruh. Příští rok se na Mostecký okruh se synem už těšíme. Děkujeme

    A Brno “ No to nevadí“

  3. Brno všechno posralo,dnes se tam na motorkách prohání jenom německy mluvící občané jak za protektorátu.A plně souhlasím p.Globinem kam to dotáhli pan a paní s vedení okruhu,pohřbili veškerý věhlas a práci předešlé generace…..hnus nenažranosti

  4. Ohromně fandím. Brňáci svúj okruh prožrali. Ať klidně chcípnou i když je to škoda. V Mostě to chce tribuny na opačné straně trati a koridory mezi nimi.

  5. Jsem z Brna a to jak dopadl Masarykův okruh je žalostný pohled. V podstatě se tu nejezdí nic zásadního….v ničem. V autech, v motorkách…v ničem 🙁 Proč to v Mostě jde a u nás v Brně ne? Bohužel se to asi dlouhou dobu nezmění a budeme jen vzpomínat na zajímavé závody….Mosteckému okruhu pak jen hodně štěstí a angažovaných lidí, kterým jde o to, aby se nestalo ze závodiště pouze lepší místo pro soukromé akce rakouských, německých a případně českých nadšenců s motorkami a auty…

  6. A jde to! Ano, je to obvyklá fráze, ale ani ta už Brno neprobudí. Ničeho, co předchozí generace vybudovali, čeho dosáhli si tahle, ale i ty předešlé neváží.Jak my na dědině říkáme- namachrovaní Brňáci. Neumijó nic.

Přidat komentář