prvni-jizda-2025-audi_a6_avant

Auto, které mělo skončit, se vrací silnější než kdy dřív. Svezli jsme se s novou generací Audi A6 Avant

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Audi - Foto: Audi - 25. 6. 2025


Svezli jsme se s autem, které nemělo vůbec existovat. Audi A6 se spalovacími motory mělo totiž s předchozí generací šestou skončit a nově už mělo být označení A6 vyhrazeno pouze elektrické verzi. Ta spalovací měla nést označení A7. Nakonec se to nestalo a my tak teď můžeme o novém Audi A6 Avant sedmé generace psát. Posadili jsme se krátce za jeho volant. A jak se nám líbilo?

Nová technika

Audi v posledním roce představilo spoustu nových modelů, přičemž kombinovala jak ty s čistě elektrickým pohonem, tak i ty se spalovacími motory. A jedním z nich je právě i nové Audi A6. To nejprve přichází jako kombi s označením A6 Avant, sedan A6 Limuzína přijde ke konci léta. Chystají se samozřejmě i další deriváty jako allroad, S6, ale také RS 6. O nich zatím ale Audi žádné podrobnosti neprozradilo.

Audi A6 je jedním z nejoblíbenějších modelů značky, pravidelně se umisťuje na „medailových“ pozicích v rámci prodejního mixu automobilky. Je to tak pro německou značku velmi důležitý model, na kterém si tedy dala hodně záležet. Nabízet se bude jak s mild-hybridními spalovacími motory (čtyřválce a šestiválce), tak i jako plug-in hybrid. V nabídce jsou zatím benzinový šestiválec (3,0 TFSI s 367 koňmi) a naftový čtyřválec (2,0 TDI s 204 koňmi), brzy přijde ještě (zejména pro český trh velmi důležitý) naftový šestiválec. Standardem je pro všechny verze automatická převodovka i pohon všech čtyř kol quattro.

prvni-jizda-2025-audi_a6_avant-interier

V případě mild-hybridů jde o vylepšený systém MHEV plus, který už dokáže čistě na elektřinu i popojíždět (jde o desítky, maximálně stovky metrů v ideálním případě), ale primárně pořád slouží jako pomoc spalovacímu motoru hlavně v – pro spotřebu paliva a vypouštěné emise – nejhorších situacích, tedy při rozjezdu a prvotní akceleraci. K hodnotám spalovacího motoru totiž přidává až 230 Nm a až 18 kW/24 koní. A pak při zpomalování dosahuje systém rekuperace výkonu až 25 kW, což pomáhá dobíjet 1,7kWh akumulátor, v němž si tento 48V mild-hybridní systém ukládá energii.

Standardně je Audi A6 vybaveno klasickým podvozkem s pružinami a tlumiči, ale za příplatek je možné mít adaptivní vzduchové odpružení, které posune pohodlí a také schopnosti na silnici i mimo silnici. Díky vzduchovému odpružení je totiž možné v nízkých rychlostech zvýšit (o 20 mm pro lepší průchodnost terénem) anebo naopak ve vyšších rychlostech snížit světlou výšku (o 10 mm pro vyšší stabilitu a nižší odpor vzduchu a spotřebu paliva). Anebo si můžete pořídit sportovní podvozek, který je standardně o 20 milimetrů nižší.

Zákazníci si také mohou připlatit za natáčecí zadní nápravu. Ta funguje tak, že v rychlostech do 60 km/h se zadní kola otáčejí proti těm předním (až do úhlu 5 °), což podle Audi až o jeden metr zmenšuje poloměr otáčení, a nad 60 km/h se pak zadní kola otáčejí ve stejném směru jako ta přední (maximálně do 2 °), což naopak zvyšuje stabilitu. V rámci nastavování jízdních režimů si můžete upravit intenzitu, se kterou se bude zadní náprava otáčet – buď agresivněji anebo naopak pomaleji. A pokud se rádi svezete svižněji, oceníte jistě i sportovní diferenciál quattro.

prvni-jizda-2025-audi_a6_avant-jizdni-zepredu

Ve standardní výbavě jsou naopak všechny prvky, které by zákazníci u takového auta čekali, ale i některé navíc, protože české zastoupení automobilky například do standardu všech Audi A6 přidalo paket Tech, který obsahuje třeba přední LED Matrix světlomety, čtyřzónovou automatickou klimatizaci nebo 360° kamerový systém zobrazující kompletní okolí vozidla.

Za volantem

Nová generace Audi A6 Avant měří bez jednoho milimetru rovných pět metrů, což je o 60 mm víc než měla předchozí generace. Na šířku naměříme 1,9 metru bez vnějších zpětných zrcátek a na výšku bezmála 1,5 metru. Rozvor se mezigeneračně natáhl jen o 3 mm na 2927 mm. Místa je nejen v kabině, ale i v kufru opravdu dostatek. Standardní objem zavazadlového prostoru je 503 litrů (mění se podle pohonu, PHEV má kufr menší). Pokud by to bylo potřeba, dá se kufr zvětšit sklopením dělených opěradel zadních sedadel. Pokud byste to udělali, naložit budete moci až 1534 litrů.

Za volantem se ovšem bez problémů usadíte a najdete si ideální pozici. Nastavování volantu i řidičova sedadla je velkorysé. Palubní deska je jednodušší než v předchozí generaci a v Audi sáhli ve velkém na dotekové ovládání, protože fyzická tlačítka tady téměř nejsou. Většina věcí se přitom odehrává přímo v displeji infotainmentu, ale i tak tady automobilka tradičně ponechala fyzický ovladač v podobě otočného kolečka na hlasitost infotainmentu. Pomocí tohoto ovladače se navíc dá ovládat třeba i přepínání skladeb nebo ladění rádia.

prvni-jizda-2025-audi_a6_avant-jizdni-zezadu

A hudbu si v autě opravdu můžete užít. Kromě toho, že Audi A6 Avant nabízí opravdu skvělé odhlučnění (má samozřejmě i dvojitá boční skla), tak může mít také příplatkový audiosystém Bang & Olufsen s 3D zvukem. Pokud si za něj připlatíte, dostanete reproduktory i do hlavových opěrek na předních sedadlech. A samozřejmě i další kvalitní reproduktory a subwoofer.

První jízda

Na velmi krátké první seznámení jsme se posadili do obou aktuálně nabízených motorizací. Připomínáme, že jde o vylepšené mild-hybridy – Audi je označuje jako MHEV Plus – které umějí popojíždět i čistě na elektřinu. A právě to způsobuje největší negativum modelů Audi, které toto řešení dostaly. Pokud totiž pojedete s vypnutou hudbou, uslyšíte pískání elektromotoru. Slyšeli jsme to už u nové generace Audi A5, stejně jako u nového Audi Q5, ale bohužel právě i u A6. Pokud si hudbu pustíte, pak pískání elektromotoru už pravděpodobně neuslyšíte. Pískání ovšem vynikne o to víc, že auto je prostě a jednoduše od okolí skvěle odhlučněno…

Jako první usedáme za volant benzinového šestiválce. Jde o vidlicový třílitr s přeplňováním jedním turbodmychadlem. Na všechna čtyři kola posílá přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic 270 kW/267 koní, přičemž na pomoc přichází pak ještě výše zmiňovaný mild-hybridní generátor PTG. Dynamika auta je parádní, stejně jako hutný zvuk a auto působí celkově překvapivě mnohem lehčím a obratnějším dojmem, než čtyřválcová nafta. Ve výbavě tohoto vozu byla jak natáčecí zadní náprava, tak i vzduchové odpružení, což z něj dělalo komfortní auto, ovšem nikoliv typicky houpavé, ale spíše „držící na jednom místě“ a vyrovnávají nerovnosti (to platí pro TFSI, ale i po TDI).

prvni-jizda-2025-audi_a6_avant-vystavene_modely

Naftová verze je o poznání línější a méně dynamická, což je vzhledem k méně než polovičnímu výkonu a velmi podobné hmotnosti pochopitelné. Překvapilo však odhlučnění čtyřválcového naftového motoru, které je perfektní a s benzinovým šestiválcem si nic nezadá. Pocitově jde ale o auto, které bude vyhovovat spíše klidnějším řidičům.

Svezení bylo ovšem opravdu krátké, takže na obsáhlejší jízdní i uživatelské dojmy si budeme muset počkat až do klasického týdenního redakčního testu.

Cena

A jak jsou na tom nové modely Audi A6 Avant z pohledu ceny? Základní cena, která je 1 716 900 korun včetně DPH, platí pro verzi se čtyřválcovým naftovým motorem o výkonu 150kW. Pokud byste chtěli benzinový třílitr s 270 kW, pak musíte připlatit na minimálně 1 945 900 korun včetně DPH. Standardem je prodloužená tovární záruka na 4 roky nebo 120 tisíc kilometrů.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru