TEST-2019-audi-Q7-50-tdi-quattro- (10)

K jedné z největších nepříjemností v životě motoristy patří chvíle, kdy mu auto začne hořet. Těch pár sekund, které řidič k záchraně vlastního života má, jsou velmi stresující. Někteří z nás už v autech vozí hasičáky, ale ruku na srdce, zvládli byste jej správně a včas použít? U sebe si tím vůbec nejsem jistá, obávám se, že panika by byla silnější než jakékoliv odhodlání.

Experti se shodují na tom, že hodně záleží, v jakých místech požár vznikne a jak rychle se bude šířit. V případě Audi Q7, jak informoval web svolavacky.cz, může požár začít na velmi netradičním místě. Konkrétně na čelním okně. Mluvíme o těch modelech Q7, které byly vyrobeny od konce července do poloviny listopadu 2019.

V roce 2019 bylo rekordních 380 svolávacích akcí automobilek

U těch reálně hrozí, že začnou hořet poté, co si řídící software kamery na čelním okně nebude rozumět s tepelnou fólií používanou právě pro tu kameru. Ve chvíli, kdy řidič zapne zapalování nebo bude venku jen velká zima, se tyto systémy mohou přehřát. V lepším případě to jen zasmrdí a možná to trochu bude kouřit, v těch horších může dojít k požáru.

Dotčení majitelé aut budou postupně zváni do servisů, kde bude problém zdarma vyřešen. V případě, že máte podezření na zápach spáleniny u svého vozu, neprodleně zavolejte do servisu a problém popište. A v tom nejhorším případě, tedy vzplanutí, se raději auto nepokoušejte uhasit. Důležité je z něj včas vystoupit a hned volat hasiče. Pamatujte, že zdraví je přednější před všemi věcmi světa.