2020-facelift-audi-sq2- (1)

Audi SQ2 se nyní prezentuje v modernizované, svěží podobě. Jeho vzhled je ještě sportovnější a výraznější – mimo jiné díky novým světlometům a nárazníkům. Nové služby Audi connect a inovativní asistenční systémy umožňují suverénnější jízdu. Samozřejmě s mimořádně sportovními výkony. SQ2 s motorem 2.0 TFSI o výkonu 221 kW/300 koní zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Pohon všech kol quattro ve spojení se sportovním podvozkem S přitom zajišťuje dokonalý přenos hnací síly na vozovku. 

SQ2 se od svého debutu před dvěma roky profiluje jako automobil se silným charakterem. Je dynamickým kompaktním SUV pro individualisty, kteří kladou důraz na jedinečný design, vysokou užitnou hodnotu a mimořádnou jízdní dynamiku. Nejdůležitější data hovoří sama za sebe: zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a průměrná spotřeba paliva v kombinovaném jízdním cyklu EU je pouhých 7,7 litru na 100 kilometrů. 

Přečtěte si také:  Modernizované Porsche Panamera zvládlo Nürburgring za rekordních 7:29.81

Všestranný sportovní motor ve vrcholné formě: 2.0 TFSI

Jednotka 2.0 TFSI disponuje zdvihovým objemem 1984 cm3 a navzdory svému sportovnímu charakteru je připravena na všestranný provoz. Tento motor se osvědčuje v mnoha modelech Audi. V modelu SQ2 poskytuje nejvyšší výkon 221 kW/300 koní a v širokém rozsahu otáček od 2000 do 5300 min-1 nepřetržitě nabízí maximální točivý moment 400 Nm. Výfukovým turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec bez prodlevy reaguje na povely pedálu plynu a jeho zvuk získává s rostoucími otáčkami na systosti – i díky klapkám ve výfukové soustavě.

Motor 2.0 TFSI je vybaven pokrokovými technologiemi, které optimalizují výkonové parametry a hospodárnost. Audi valvelift system (AVS) podle potřeby přepíná mezi dvěma úrovněmi zdvihu výfukových ventilů, a tím zdokonaluje výměnu plynů ve válcích především v oblasti nízkých otáček. Lepší proudění výfukových plynů do turbodmychadla má za následek agilnější reakce a dynamický nárůst točivého momentu. Náročné řízení chladicí soustavy ovládá proudění chladicí kapaliny. Sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců přispívá k rychlému zahřátí motoru na provozní teplotu, a tím i k brzké aktivaci systému dodatečného čištění výfukových plynů. Audi SQ2 samozřejmě splňuje limity nové emisní normy Euro 6 AP.

Potěšení z jízdy a aktivní bezpečnost: sedmistupňová převodovka S tronic a pohon quattro

Vrcholný model řady Q2 se sériově dodává se sedmistupňovou převodovkou S tronic. Její nižší převodové stupně mají sportovně krátký převod, dlouhý sedmý převodový stupeň snižuje spotřebu paliva. Řidič může bleskurychle řadící dvouspojkovou převodovku nechat pracovat v režimech D či S automaticky, nebo se může řazení ujmout sám. Pokud se systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nachází v módu efficiency, rozepne se při setrvačné jízdě spojka a sportovní kompaktní SUV se pohybuje s motorem ve volnoběžných otáčkách.

Pohon všech kol quattro zásadně zvyšuje jízdní dynamiku a stabilitu modernizovaného modelu Audi SQ2. Jeho elektrohydraulicky ovládaná vícelamelová mezinápravová spojka rozděluje hnací sílu plynule mezi přední a zadní nápravu. Pokud ztratí přední kola trakci, přenese spojka během několika milisekund točivý moment kompletně na zadní kola. V modelu SQ2 pracuje nová generace vícelamelové mezinápravové spojky. Její efektivitu zvyšují mnohá vylepšení – například ložisek a olejového okruhu. Pohon čerpadla obstarává bezkartáčový elektromotor, který podléhá minimálnímu opotřebení. Kompletní modul mezinápravové spojky je o téměř jeden kilogram lehčí než v předchozím modelu. K tomu přispívá mimo jiné integrace řídicí jednotky do skříně spojky. 

Potěšení z jízdy, které zprostředkovává elektronicky řízený pohon quattro, zůstává beze změn na vysoké úrovni. Jakmile řidič otočí při sportovní jízdě volantem, dokáže mezinápravová spojka přenášet část hnací síly na zadní nápravu, a tím zvýšit jízdní dynamiku. Při dynamických změnách umožňuje řízení pohonu quattro cílené natočení vozu požadovaným směrem. A při jízdě řízeným smykem na povrchu s nízkou adhezí zaručuje maximální kontrolu nad vozem a bezpečnost. Selektivní rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola optimalizuje ovladatelnost nepatrnými brzdnými zásahy na odlehčených kolech na vnitřní straně zatáčky.

Dynamický charakter: podvozek a řízení modelu Audi Q2

Sportovní podvozek S modelu Audi SQ2 snižuje světlou výšku karoserie o 20 milimetrů. Ozubení hřebenové tyče sériově dodávaného progresivního řízení zvyšuje strmost převodu s rostoucím otočením volantu. SQ2 je díky tomu ještě agilnější – při manévrování, v městském provozu i v ostrých zatáčkách.

K sériové výbavě sportovního kompaktního SUV patří také systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který nabízí jízdní módy „auto“, „comfort“, „dynamic“, „efficiency“ a „individual“. Audi drive select mění charakteristiku řízení, sedmistupňové převodovky S tronic, motoru a dalších systémů. Řidič může stisknutím tlačítka uvést elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) do režimu Offroad. 

Audi SQ2 sjíždí v sériové podobě z montážní linky hlavního výrobního závodu Audi v Ingolstadtu na 18“ kolech z lehké slitiny s pneumatikami rozměru 235/45. V nabídce značky Audi a společnosti Audi Sport GmbH jsou také 19“ kola s pneumatikami rozměru 235/40 R19 (standardně v exteriérovém paketu SQ2). Velké brzdy mají průměr 340 milimetrů na přední nápravě a 310 milimetrů vzadu. Jejich třmeny nesou loga S a na přání jsou lakovány červeně.

Silný charakter s hranami a rohy: vnější design

Karoserie modelu Audi SQ2 s výraznými hranami a rohy a vnější délkou 4,21 metru se vyznačuje opravdu silným charakterem. Modernizovaný design je nyní ještě výraznější. Osmiúhelníková maska chladiče Singleframe má o trochu menší výšku. Lamely její mřížky tvoří motiv polygonu, který charakterizuje celý vůz. Mezi maskou chladiče a kapotou motoru jsou umístěny úzké štěrbiny. Velké naznačené otvory pro přívod vzduchu mají široké rámečky lakované odstínem stříbrná Selenite.

Přečtěte si také:  Audi přibližuje svoji novou novou generaci osvětlení technologií OLED

Alternativou sériově dodávaných světlometů LED jsou nové světlomety Matrix LED. Ve společném modulu je umístěno sedm jednotlivých diod LED pro inteligentně řízená dálková světla, která zajišťují co nejjasnější osvětlení vozovky v příslušné situaci, aniž by byli oslňováni ostatní účastníci silničního provozu. Dalších deset elektroluminiscenčních diod, které jsou uloženy za kosočtvercovými optickými prvky, vytváří světla pro denní svícení. Nezávisle na tom zajišťuje sedm diod LED funkci dynamických ukazatelů směru. Rovněž zadní svítilny jsou sériově vybaveny technikou LED. Ve spojení se světlomety Matrix LED disponují také dynamickými ukazateli směru. V tomto případě vítají světlomety a zadní svítilny řidiče při odemknutí vozu a loučí se s ním při uzamknutí dveří dynamickými světelnými inscenacemi.

Z profilu přitahuje modernizované Audi SQ2 pozornost mimo jiné kryty vnějších zpětných zrcátek se vzhledem hliníku, lištami na prazích, střešním spoilerem a stříbrnými panely na střešních sloupcích C. Zadní nárazník s pětiúhelníky je variací motivu designu předního nárazníku. Na každé straně difuzoru ústí dvě koncovky výfuku. Zadní výklopné víko zpřístupňuje zavazadlový prostor, který nabízí v závislosti na poloze opěradel zadních sedadel objem 355 až 1000 litrů. 

Paleta barev pro vrcholný model řady Q2 zahrnuje deset barev. Na přání mohou být vnější díly karoserie lakovány kontrastním odstínem šedá Manhattan. Panely na střešních sloupcích C se dodávají v odstínech stříbrná Selenite (sériová výbava), šedá Manhattan, šedá Platinum, černá Brilliant nebo v barvě karoserie. V černém stylistickém paketu jsou mřížky v otvorech pro přívod vzduchu, maska chladiče Singleframe a difuzor lakovány leskle černou barvou a nárazníky mají kontrastní lakování. Exteriérový paket SQ2 zahalí do černé barvy také kryty vnějších zpětných zrcátek, panely na střešních sloupcích C a koncovky výfukové soustavy. Střešní spoiler má v tomto případě speciální tvarové řešení a na dveřích jsou umístěny fólie s nápisem quattro.

Tmavé odstíny, ušlechtilé materiály: interiér

Stejně jako u všech modelů Audi S dominují interiéru modelu SQ2 tmavé barevné odstíny a mimořádně kvalitní povrchové úpravy. Čalounění stropu je černé, výplně dveří tvoří nový materiál příjemný na dotek. Kryty pedálů a opěrka nohy jsou vyrobeny z ušlechtilé oceli, osvětlené prahové lišty zdobí loga S. Se zapnutím zapalování se na displejích objeví specifická uvítací plocha S.

Všechny prvky výbavy pro nejsportovnější model řady Q2 jsou rozděleny do paketů. V případě materiálů čalounění a barev se jedná o čtyři pakety. Na výběr je kombinace tkaniny a kůže (sériově), výhradně jemná kůže Nappa, na přání s kosočtvercovým prošíváním, nebo spojení kůže a mikrovlákna Dinamica, které nahrazuje Alcantaru. Vzhledem i hmatovým dojmem se podobá velurové kůži, z velké části se však vyrábí z recyklovaného polyesteru, který pochází například z textilií a lahví PET. Sedadla zušlechťují ozdobné pruhy a kontrastní prošívání v odstínu šedá Rock, černá a červená Magma. Velkou výjimkou v segmentu je zevnitř osvětlená ozdobná lišta (výbava na přání).

Nové uspořádání: ovládání a zobrazování, pakety a výbava

Audi SQ2 se sériově dodává s automatickou klimatizací, sportovním multifunkčním volantem a sportovními sedadly. Na přání dodávané prvky komfortní výbavy jsou rozděleny do následujících paketů: paket komfortních funkcí zrcátek, Funkční paket, Asistenční paket parkování, Paket Smartphone, Dynamik a Asistenční paket Drive.
. V oblasti ovládání a informačních a zábavních systémů sahá nabídka až po digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit, který lze přepnout do sportovního režimu, a multimediální systém MMI navigation plus (k dispozici v paketu Navigace). Tento systém se ovládá otočným tlačítkem na středové konzole.

Vrcholná verze informačního a zábavního systému nabízí cestujícím služby Audi connect prostřednictvím rychlého připojení k internetu LTE plus. Cestující si mohou připojit svá koncová zařízení prostřednictvím hotspotu WLAN. Novinkou jsou služby Audi connect emergency call & service a Audi connect remote & control, dodávané v obou případech sériově. Majitel může s jejich pomocí například uzamknout vůz na dálku nebo zjistit množství paliva v nádrži. Za tím účelem používá na svém chytrém telefonu rovněž bezplatnou aplikaci myAudi App. Nabídku informačních a zábavních systémů završuje Audi smartphone interface, Audi phone box a prémiový audiosystém Bang & Olufsen. 

Ještě suverénnější jízda: asistenční systémy

Kompaktní Audi SQ2 je s velkým náskokem v čele svého segmentu také v oblasti asistenčních systémů. Sériová výbava zahrnuje bezpečnostní systém Audi pre sense front, který dokáže včas zabránit hrozícím nehodám s chodci, cyklisty nebo ostatními vozidly před vozem, nebo alespoň zmírnit jejich následky.

Přečtěte si také:  Porsche Panamera má po faceliftu. Vrcholná verze Turbo S má 630 koní, plug-in hybrid jich má 560

Novinkou mezi systémy, dodávanými na přání, je adaptivní asistent řízení, který dokáže podporovat řidiče v mnoha situacích při zrychlování, zpomalování a řízení v jízdním pruhu. Řízení vozu v příčném směru probíhá, dokud se řidič alespoň lehce dotýká volantu s kapacitním snímáním, který je součástí systému, čímž potvrzuje svou pozornost. Ve spolupráci s kamerovým rozpoznáváním dopravních značek zajišťuje adaptivní asistent řízení samočinné zpomalování vozidla v určitých situacích – například před úsekem s omezenou rychlostí jízdy nebo začátkem obce. Jakmile úsek s omezením skončí, SQ2 znovu zrychlí na nastavenou rychlost. Sportovní SUV automaticky zajede na parkovací místo a zase z něj vyjede díky parkovacímu asistentovi, který rovněž patří mezi systémy dodávané na přání. 

Cena od 1 200 900 korun

Modernizovaný model Audi SQ2 bude v České republice nabízen v nejbližších týdnech v předprodeji. Ceny v České republice začínají na 1 200 900 korunách včetně DPH 21 %. V ceně je zahrnuta také prodloužená tovární záruka na 4 roky / 120 000 kilometrů, která je ve standardu u všech modelů Audi dodaných českým zastoupením.