audi-rs6-avant-abt (3)

Hledáte-li luxusní, rychlé, ale přesto praktické auto, které uveze rodinu i se psem, ale například na Nürburgringu vám povolí ukázat zadní světla velké spoustě soupeřů, ideální volbou může být Audi RS6 Avant. Nevěříte? Pak vás možná přesvědčí objem zavazadlového prostoru tohoto kombíku, který je standardně 565 litrů, po sklopení zadních sedadel, což lze udělat jednoduše z kufru dokonce 1680 litrů. V tom už se výbava na dovolenou odvézt dá, co myslíte?

Ale co ten výkon, který je potřeba třeba na Nürburgringu nebo kdekoliv jinde, kde prostě chcete a můžete jet naplno? O ten se postará osmiválec o objemu čtyř litrů, který je divizí Audi Sport naladěný na výkon rovných 600 koní a točivý moment 800 Nm. Uznejte sami, že to vůbec na jedno vcelku praktické kombi není vůbec špatné.

ABT upravil modely Audi RS6, RS7 a RS Q8. Mají teď 700 koní a 880 Nm

Jenomže tohoto modelu si všimli experti na výkonnostní úpravy u ABTu, kteří pojem „sériový výkon“ moc neuznávají. Vždy chtějí něco víc a jinak tomu není ani v tomto případě. Jde o první zásah do RS6 Avant a pro začátek ABT vše odstartoval úpravou řídící jednotky, díky čemuž nyní osmiválec disponuje výkonem 700 koní a točivým momentem 880 Nm. A to jsou zajímavější hodnoty než má Audi R8 V10 Coupé, které pohání, jak název napovídá, desetiválec o objemu 5,2 litru, který je z výroby naladěn na 570 koní a 560 Nm. Obzvlášť v tom točivém momentu je to obrovský skok, ovšem motor v R8 není přeplňovaný.

Vyladěná RS6 Avant umí z klidu na 100 km/h zrychlit za 3,3 sekundy. Pro srovnání R8 V10 Coupé to zvládne za 3,4 sekundy. Přidejte k tomu praktičnost a nenápadnost a vypadá to, že R8 je vlastně tak trochu „zbytečná“.