Majitelé vozů Audi e-tron modelových roků 2019 a 2020 se mohou těšit na delší dojezd. Nová aktualizace softwaru prodlouží dojezd až o 20 kilometrů. To znamená, že Audi neomezuje zvyšování hospodárnosti pouze na nové modely, ale dosažený pokrok nabízí také pro již provozované automobily. Aktualizace je už připravena k instalaci v autorizovaných servisech Audi.
Současně s premiérou modelu e-tron Sportback uvedla značka Audi na konci roku 2019 do sériové výroby technicky modernizovanou verzi své první modelové řady s elektrickým pohonem, která se vyznačovala prodlouženým dojezdem. Audi e-tron 55 quattro aktuálního modelového roku díky tomu ujede na jedno nabití akumulátorů až 441 kilometrů (jízdní cyklus WLTP). Kromě upraveného hardwaru se na delším dojezdu podílí především optimalizovaný software.
Software, který přispívá k výše uvedenému zvýšení hospodárnosti, je nyní k dispozici i pro již provozovaná vozidla. Aktualizace mimo jiné zvětšuje využitelnou kapacitu vysokonapěťové sady akumulátorů. Akumulátorová baterie modelu Audi e-tron 55 quattro s celkovou kapacitou 95 kWh poskytne více využitelné energie – 86 kWh. Tím se prodlouží dojezd na jedno nabití. Bezplatnou aktualizaci softwaru pro všechny vozy Audi e-tron 55 quattro, které byly vyrobeny v období od poloviny září 2018 (modelový rok 2019) do konce listopadu 2019 (modelový rok 2020), zajistí autorizovaní servisní partneři Audi.
Audi e-tron S a Audi e-tron S Sportback představeny. Mají vyšší výkon i ostřější design
Efektivní řízení elektromotoru, vylepšené řízení provozní teploty
Kromě kapacity akumulátorové baterie optimalizuje nový software také řízení předního elektromotoru. Za normálních provozních podmínek pohání vůz elektromotor na zadní nápravě. Hospodárnost zvyšuje téměř kompletní odpojení nenapájeného předního elektromotoru. Oba elektromotory přicházejí do hry až při požadavku vyššího výkonu. Ještě lépe se tak uplatňuje velká koncepční výhoda asynchronního elektromotoru, jehož pohyblivé díly se v nenapájeném stavu otáčejí bez elektrických ztrát.
Aktualizace vylepšila také chlazení. Velmi flexibilní řízení provozní teploty, které ovládá čtyři samostatné okruhy, zajišťuje ještě efektivnější regulaci teploty vysokonapěťových komponentů. Upraveným řízením se podařilo snížit objemové proudy v chladicím okruhu, čímž klesla spotřeba elektrické energie. Chladicí systém je základním předpokladem pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem, dlouhou životnost akumulátorové baterie a opakovatelné využívání maximální jízdní dynamiky – i při vysokém zatížení.
Vysoká praktičnost pro každodenní provoz, úspěšný prodej
První elektromobil s logem čtyř kruhů vyrábí od konce roku 2018 závod Audi Brusel s neutrální bilancí emisí CO2. Modelová řada e-tron překonala hranici 100 000 prodaných vozů již na jaře letošního roku. V Norsku byl tento model v uplynulém roce dokonce nejprodávanějším vozem bez ohledu na druh pohonu.
Za úspěchem modelu Audi e-tron stojí především jeho praktičnost pro každodenní provoz. Rozhodující roli hrají v této oblasti kromě velkorysé nabídky vnitřního prostoru a vysoké úrovně komfortu také dlouhý dojezd umožňující cestování na velké vzdálenosti. Díky dojezdu až 453 kilometrů (WLTP) u modelu e-tron Sportback 55 quattro, resp. až 441 kilometrů (WLTP) u modelu e-tron 55 quattro lze pohodlně absolvovat i delší trasy. Audi e-tron mimo to přesvědčí také vysokou rychlostí nabíjení. V ideálním případě postačí vozu necelých deset minut na nabíjecím stojanu, aby se jeho dojezd prodloužil o 110 kilometrů. Hranice 80 procent dosáhne Audi e-tron 55 quattro po cca 30 minutách. Klienti nabíjecí služby e-tron Charging Service mají na výběr již více než 275 000 nabíjecích přípojek ve 26 evropských zemích. Cestu k nejbližšímu nabíjecímu stojanu ukáže plánovač tras e-tron. Tento systém podporuje ideálním plánováním nezbytné nabíjení, pokud cíl leží mimo oblast pokrytou dojezdem. Inteligentní algoritmus vypočítá nejrychlejší trasu, zohlední data o dopravě a trase i jízdní styl řidiče, stanoví dobu zastávky kvůli nabíjení a zahrne ji do celkové doby jízdy.
Super, nic jiného jsem si nepřál. Aktualizace automobilu. Pěknej hnus!