Dne 7. prosince 1972 se uskutečnila poslední mise na Měsíc programu Apollo. Přesně o 45 let později připomíná Audi tuto historickou událost speciálně k tomuto účelu natočeným reklamním spotem „Apollo 45“. Klip o délce 65 sekund vzdává poctu eskymáckému spotu z 90. let a ukazuje výhled na „Misi na Měsíc“ s vozidlem Audi lunar quattro. Měsíční vozidlo má odstartovat na svou misi v roce 2019.
Píše se rok 2030. Dva astronauti zkoumají v terénu povrch Měsíce a narazí na stopy: otisk boty Neila Armstronga z roku 1969, stopy měsíčního vozidla, které přistálo v roce 1972 s Apollem 17, a otisky pneumatik měsíčního vozidla Audi lunar quattro z roku 2019.
Spot přebírá motivy slavného eskymáckého reklamního spotu, v němž otec vysvětluje svému synovi stopy různých zvířat ve sněhu a otisky pneumatik přiřadí vozu Audi quattro. Audi tímto videem připomíná poslední let na Měsíc s lidskou posádkou na palubě kosmické lodi Apollo 17 před 45 lety a zároveň oznamuje svou vlastní misi na Měsíc s vozidlem Audi lunar quattro. „Posíláme quattro na Měsíc. Tím dokážeme výkonnost naší techniky v nejnáročnějších provozních podmínkách. Tento nápad nás také inspiroval k tomuto krátkému klipu,“ říká Giovanni Perosino, vedoucí marketingové komunikace společnosti AUDI AG.
Prémiový výrobce se sídlem v Ingolstadtu připravuje v současnosti vozidlo Audi lunar quattro na skutečnou misi na Měsíc. Audi vyvíjí měsíční vozidlo od roku 2015 společně s týmem, který vede Robert Böhme, zakladatel a generální ředitel společnosti „Part-Time Scientists“. Odborníci Audi podporují berlínský „start-up“ zejména svými kompetencemi v oblasti pohonu všech kol (technika quattro), lehké konstrukce, elektrických a hybridních pohonů s možností vnějšího nabíjení (e-tron) a optimalizace designu.